Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: Z jaką sakwą w drogę
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
erykko napisał(a):
mindex napisał(a):a jaki masz rower, że sakw się nie da zamocować?
Niestety w nazwie ma MTB, a przydałby się bagażnik, aby jakieś torby tam przymocować.

No to, jeśli rozumiem dobrze, wystarczy kupić bagażnik i dokręcić do roweru. Sam bagażnik to koszt rzędu ok. 80 PLN. Sakwy - najtaniej pewnie kupisz za ok. 100. Jak zaczniesz zbierać już dziś, to do lipca, powiedzmy od lutego, wystarczy odkładać trzydzieściparę złotych Wink

Z tego, co mi wiadomo, to większość rowerów MTB jest przygotowana do montażu bagażnika tylnego. gwintów do tego służących nie mają chyba tylko carbon'owe ramy.
ale i tutaj masz rozwiązanie - bagażnik mocowany do sztycy siodła. do takiego też można założyć sakwy. wyjdzie drożej, ale się da.
Bagażnik mocowany do sztyce chyba jakieś 100-125 zł kosztuje
Nie tylko kartonowe ramy nie mają mocowania na bagażnik, coraz częściej w alumiakach ich brakuje. Niestety, ale przeznaczenie roweru MTB jest jednak z założenia inne, a przy hamulcach tarczowych zdobyć bagażnik, który dało by się zamontować graniczy z cudem...
Co do bagażnika na sztycę - mimo wszystko miałbym obawy ;-)
kuczy napisał(a):Nie tylko kartonowe ramy nie mają mocowania na bagażnik, coraz częściej w alumiakach ich brakuje.
a to nie wiedziałem. jak dotychczas spotykałem się w ramach ALU z obecnością tego mocowania.

kuczy napisał(a):a przy hamulcach tarczowych zdobyć bagażnik, który dało by się zamontować graniczy z cudem...
miałem w poprzednim rowerze hamulce tarczowe. bagażnik pasował bez problemu. nie pamiętam nazwy producenta, ale kupiłem go za 75 PLN w Pama Sport. AFAIK ciagle mają takie bagażniki. choć pewnie nie do każdego roweru z tarczami pasują.

kumpel natomiast kupił jakiś "kombinowany" bagażnik w UK, specjalnie do tarcz. i ... rozwalił mu się chyba w trzecim dniu jazdy Smile

kuczy napisał(a):Co do bagażnika na sztycę - mimo wszystko miałbym obawy ;-)
no wiadomo, że nie można napchać wtedy na taki bagażnik nie wiadomo ile.
ale można wtedy np. rozłożyć bagaże tak, że część rzucić na torbę na kierę, a część na bagażnik na przednie koło.

generalnie: dla chcącego nic trudnego Smile
mindex napisał(a):jak dotychczas spotykałem się w ramach ALU z obecnością tego mocowania

Niestety nie wszystkie ramy ALU mają taką możliwość.
Najprostszy sposób to sprawdzić czy posiadają gwintowane otwory do montażu.

mindex napisał(a):kuczy napisał/a:

a przy hamulcach tarczowych zdobyć bagażnik, który dało by się zamontować graniczy z cudem...

Topeak - bardzo mocny i solidny bagażnik również w wersji do tarczówek.
Bez problemu można go kupić.
Bagażnik na sztyce to nie jest dobry pomysł, ma tylko jeden punkt podparcia i przez to bagaż strasznie skacze w terenie, pozatym nie widziałem takiego z mocowaniem na sakwy. Dobrym wyborem jest wspomniany Topeak (chociaż jeden załatwiłem), lepszym Crosso (choć niektórzy wieszają na nich psy) a najlepszym TUBUS (DISCO - to specjalna wersja do tarczówek).
Pozdrawiam
Co do bagażnika mocowanego do sztycy to się zgodzę że to raczej nie jest zbyt stabilna konstrukcja.

Ja natomiast mam problem z torbą na kierownicę. Jakoś tak się dziwnie złożyło że miałem w starym rowerze torbę i spisywała się świetnie. Natomiast w nowym kierownica się okazała
" za gruba" w miejscu mocowania zaczepu pod kierownicę. Zresztą i tak bym chyba już tam nic więcej nie zmieścił.
Tool_Man napisał(a):Natomiast w nowym kierownica się okazała
" za gruba" w miejscu mocowania zaczepu pod kierownicę. Zresztą i tak bym chyba już tam nic więcej nie zmieścił.

to może TOPEAK Bar Xtender?

EDIT: Choć nie wiem, ile jest w stanie udźwignąć i jak działa. Ale może, jeśli nie to, to coś w tym stylu, własnej roboty...
mindex napisał(a):to może TOPEAK Bar Xtender?

Ale to jest raczej do zamontowania dodatkowych elementów (światła, gps itp)
Do bagażu na kierownicę Topeak Fixer 5 lub 8 (można montować na kierownicy o różnej średnicy).
A do niego pasują torby: BarPack (1,8l) ; Compact Handlebar Bag (2l)
TourGuide Handlebar Bag (5l) ; TourGuide Handlebar Bag DX (7,7l)
erykko napisał(a):Czy o te sakwy Authora chodziło

Biorąc pod uwagę cenę sadzę że warto od razu dołożyć kilka zł i zainwestować w crosso dray. Piszę jako posiadacz wymienionych przez ciebie authorów [leża w piwnicy - ale mają już zaklepanego właściciela] i obecnie crosso dray.

Biorąc pod uwagę różnice w cenie i wykonanie:
crosso dry tył -> http://tnij.org/crossodry
+ cena: 169,1 [aktualnie jakaś promocja jest]
+ wodoodporne
+ pojemne -> 60 litrów
+ możliwość powiększenia pojemności -> dry bag + 40 litrów
+ polski producent

author
- cena: 153,9 -> 119 [ A-N219 Trzyczęściowa sakwa] +34,9 [ A-O22 Pokrowiec przeciwdeszczowy]
- bez pokrowca sakwy po kilku użyciach zaczynają przesiąkać i lepiej wozić wszystko w siatkach
- pojemność 32 litry
- mocowanie i zapianie na zamki [mi się zamki psuły - nici i kombinerki i dało rade naprawić prowizorycznie]

Niektórzy mówią że bagażnik crosso jest drogi, jednak trzeba pamiętać że również pod sakwy authora czy inne niezbędny jest bagażnik o konstrukcji odpowiedniej pod sakwy.

Stosunek plusów do minusów raczej mówi wszystko :d
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11