Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: Kona Caldera 06, Coiler 05
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Caldera
rama Kona 7005 Aluminum Butted All Mountain 18", złota
amortyzator Marzocchi Marathon SL 05
stery FSA PiG DH PRO
korby Truvativ Blaze ISIS, zębatki Firex alu 44/32/22
suport TruVativ ISIS (dogorywa)
pedały Shimano PD-M505 Clipless
łańcuch Shimano CN-HG73
kaseta Shimano Deore LX 11-32
pp Shimano Deore LX
pt Shimano Deore XT
manetki Shimano Deore LX
kierownica PRO Riser Carbon
mostek KNCN Red One
gripy Race Face Good 'n' evil
hamulce: Hayes HFX-9
piasty: przód DT 370, tył Shiamno XT
Szprychy: przód DT Competition, tył DT Champion
opony Maxxis Crossmark 2.1
obręcze: przód Sun Rims Equalizer 23, tył Sun Rims Black Eye
siodło WTB Pure V Sport
sztyca Race Face Evolve XC

waga zapewne koło 12,3-12,5 kg

[Obrazek: 91674209.jpg]

[Obrazek: 91674214.jpg]

[Obrazek: 91674215.jpg]

Coiler
rama Kona Clump 7005 Aluminum, 18", 6" skoku, niebiesko-czarna
damper Fox Vanilla R 7.875/2.0 (już wkrótce zastąpiony przez Manitou Swinger 6 way, ale najpierw trzeba mu zrobić tulejki)
amortyzator Marzocchi 66 RC2X 06
stery Race Face Diabolus
korby Race Face Ride XC ISIS 44/32/22
suport Race Face SRX
pedały DM
łańcuch Shimano CN-HG53
kaseta Shimano Deore 11-32
pp Shimano Deore SLX
pt Shimano Deore LX
manetki Shimano Deore
kierownica Race Face Diabolus
mostek Race Face Evolve DH (jeśli w plenie sporo podjazdów to zakładam Evolve AM)
gripy Dartmoor Shadow
hamulce: przód Hayes HFX-9, tył Shimano Deore XT
piasty: przód XTX DH QR20, tył Dartmoor Free Force
Szprychy: przód DT Champion, tył DT Champion Black
opony Maxxis Mobster 2.35
obręcze Sun SingleTrack SL-1
siodło WTB Power V
sztyca Race Face Diabolus

waga ponad 17 kg

[Obrazek: index.php?app=garage&do=view_image&id=102]
Ponieważ zdjęcia Coilera były mało reprezentatywne postanowiłem dorzucić kilka.

No i od maja zeszłego roku trochę się pozmieniało. Caldera ma na tyle zmieniarkę XTRa i pedały Crank Brothers Smarty, oraz Korbę Race Face Ride XC z Coilera.

Coiler przejął już mocno zdewastowanego XT z Caldery i dostał nowe gumki Maxxis Ardent 2.25 oraz korbę Race Face Ride DH. Swinger sześciostronny Wink zdążył się dobrze zadomowić. W piwnicy leży jeszcze tłumik X do wymiany w sześćdziesiątce szóstce oraz obręcz Camo która trafi na przód. Do zmiany powinny pójść pedały i tylna przerzutka.

[Obrazek: p5pb4840382.jpg]

[Obrazek: p4pb4840354.jpg]

[Obrazek: p4pb4840356.jpg]

[Obrazek: p5pb4840357.jpg]

[Obrazek: p4pb4840355.jpg]

[Obrazek: p4pb4840353.jpg]
piekny sprzet Smile
Obie Kony bardzo fajne. Pozazdrościć Smile
Dzięki.
Niestety Calderą prawie nie jeżdżę już i rozważam jej sprzedaż gdyby ktoś był zainteresowany. W Calderze zmieniła się przednia przerzutka na XT topswing 2009 (choć mam i LXa downswing ze zdjęcia). Korby są Race Face Ride XC z Coilera ale nie chcą współpracować więc albo zmienię suport na szerszy albo założę inne korby. W amorze olej ma bardzo mało najechane (może z 10 godzin), uszczelki kurzowe i olejowe oryginalne Marzocchi (zmienione z olejem w tym roku, też mają przejechane 10 godzin). Przed sprzedażą zmienię też olej w hamulcach (z przodu klocki mają przejechane może z 5 godzin).

Coiler ma hamulec SLX z tarczą 203 przodu (myślę nad takim na tył ale z obecną tarczą 180). Tłumik X został zmieniony i działa jak powinien. Doszedl napinasz Shaman Enduro Carbon White i środkowa tarcza została zmieniona na 36 żeby dało radę dokręcać z góry przy braku 44. Obręcz czeka bo jakoś nie miałem okazji jej zmienić. Tylna przerzutka została zmieniona na SLXa. Kilka nowszych fot... lecz znów nie najnowszych (jeszcze z Hayesem z przodu):

[Obrazek: p5pb5453457.jpg]
[Obrazek: p4pb5449608.jpg]
[Obrazek: p4pb5449607.jpg]
[Obrazek: p4pb5449605.jpg]

I in action... żeby nie było że rower tylko stoi
[Obrazek: p4pb5733774.jpg]
[Obrazek: p4pb5733776.jpg]
[Obrazek: p4pb5803814.jpg]
Mały update ze stolicy. Caldery nie ma już od dwóch lat. Ostatnio chodziły mi różne rzeczy po głowie i skończyło się na bardzo niestandardowym tworze. Zamiast szosy na miasto (oglądając kolegów na szosach stwierdziłem że to chyba nie dla mnie), zamiast DH (bo jedyna górka w mieście która miałaby potencjał jest przeznaczona raczej na FR), zamiast 4X (bo chyba już jestem za stary) trafiło na XC. Ale nie byle jakie XC. Skusiłem się na 29" bo... bo tak poza tym jest całkiem ordynarnie. Jest stal w kolorze raw, sztywny widelec i dwa biegi.

[Obrazek: p5pb9742757.jpg]

[Obrazek: p4pb9742758.jpg]

[Obrazek: p4pb9742760.jpg]

[Obrazek: p4pb9742761.jpg]

[Obrazek: p4pb9742759.jpg]
Bardzo ciekawy sprzęt, ale nawet jak na Warszawę przydałoby się więcej biegów...
Do rekreacyjnej jazdy jest ok. Gdyby jeździć w terenie tylko, też. Podjeżdża wszystko co jest w Warszawie bez spiny. Ale już poświrować po mieście z kolegami się na tym przełożeniu nie da. W ruchu ulicznym też brakuje obrotów. Dlatego ostatecznie pewnie trafi do niego piasta Shimano Alfine z 8 biegami. Niestety przegapiłem promocje w UK gdzie piastę można było nabyć za pół Polskiej ceny i teraz muszę poczekać na kolejną promocję, bo obecna cena trochę zabija.
Jak namierzysz tę piastę w dobrej cenie to daj znać, możliwe, że zimówkę na tej piaście złożę Smile
Na CRC kilka dni temu pojawiła się na jeden dzień za niecałe 90 funtów. U nas w kolorze czarnym nie widziałem za mniej niż 900 zł (za samą piastę).

Na allegro są dwie sztuki srebrne na 36 szprych z manetką i koronką, ale nie widzę podkładek ustalających położenie ośki w zależności od haków. 700 zł to niezła cena biorąc pod uwagę że sama manetka kosztuje chyba ze 120zł, a zestaw i koronka następne 80 zł.
Pasowałby mi taki zestaw ale nie ze srebrną piastą i nie na 36 szprych.

W UK da się znaleźć same piasty czarne za 150 funtów.