Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: Utwardzanie Rock Shox Judy sl 2000
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Jestem posiadaczem amorka Rock Shox Judy Sl z 2000 roku.
Sprężyny w nim zamontowane są koloru żółtego. Katalog dla tego modelu podaje:
- żółte - miękkie
- czerwone - średnie
- czarne - twarde
Ja ważę 88 kg i żółte są o wiele za miękkie, amorek buja przy podjazdach i szybko ugina się przy stromych zjazdach,
co skutkuje często "wysadzaniem z siodła".

Chętnie kupię (lub wymienię się za posiadane żółte)takie w kolorze czarnym lub czerwonym.
Dla zainteresowanych wymiary sprężyn;
- długość - 210 mm
- średnica (dół)- 21 mm zewnętrzna i 15 mm wewnątrz.
- średnica (góra na przewężeniu)- 19 mm zewnętrzna i 13 mm wewnątrz.

Jestem zainteresowany również możliwością zaadoptowania sprężyn z innych amorków jeśli to możliwe i wszelkimi sugestiami co do metody utwardzenia Judego.

Jednocześnie aby uniknąć komentarzy w stylu "google nie boli", " wystarczy poszukać na ebay i allegro" nadmieniam,
że cały czas szukam (to co jest na ebay to głównie z US...)a w servisie Rock Shoxa w Lublinie
dowiedziałem się że hurtownicy tego nie mają.
A w tym amorku jest jakieś tłumienie olejowe?

Sprężyna jest pusta w środku, czy siedzi w niej elastomer ?
Jeśli pusta, to możesz spróbować zrobić sobie taki gumowy elastomer na wzór np. Suntoura.
Po umieszczeniu tego w sprężynie amorek na pewno trochę utwardzi się.
No chyba, że masz to zamontowane fabrycznie, to nie było tematu.
Jest to sprężyna w otwartej kąpieli olejowej. Sprężyna jest w środku pusta. Oczywiście wszystko montowane fabrycznie bez żadnych przeróbek.
Miałem rst gila i tam był ten system sprężyny z elastomerem w środku, tyle że nie był to amor olejowy. Myślałem o takim rozwiązaniu ale obawiam się ze w otwartej kąpieli olejowej nie powinienem tego stosować. Jeśli ktoś mimo kąpieli olejowej to zrobił - proszę o opisanie efektu - ja osobiście nie zaryzykowałem tego rozwiązania.
Jak otwarta kąpiel i za szybko się ugina, wysadza z siodła, to najpierw spróbuj zalać go gęstszym olejem, powinien się trochę zmulić i uspokoić.
Jest to jeden ze sposobów uspokojenia amorka, z tym że wysadza z siodła przez zbyt szybkie wykorzystanie prawie pełni skoku bez większego przeciążenia, olej gęsty trochę opóźni odbicie ale raczej nie nadrobi faktu że do tych sprężyn jestem ponad 20 kg za ciężki. Ale założenie czerwonych sprężyn + zalanie go bardziej gęstym niż super rzadki firmowy rock shoxa to było by świetne rozwiązanie - lub czarne i olej taki jak jest. Problem jest w dostępności sprężyn o odpowiedniej twardości. Przy wadze 90 kg ( moja idealna waga ) wszelkie półśrodki się nie sprawdzą, ale wysyłam "spam" do wszystkich serwisów to może gdzieś znajdę, tudzież załamany twardością swojego Judego biker zobaczy światło w tunelu ;-) i zrobimy wymiankę.

Wszystko wskazuje na to że mogę zaadoptować sprężyny z Dart 2 i 3 . Kolor czerwony byłby odpowiedni z tym że powstaje pytanie:
Dart ma 1 sprężynę dla raidera o mojej wadze będzie to czerwona.
W moim Judym wchodzą 2 i ciekaw jestem czy te 2 od darta nie będą w sumie za twarde.
Nie wiem w jakim stopniu amortyzuje w Darcie 2 goleń (bez długiej sprężyny).???