Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: Zakładanie owijki do mtb & szosy SBS
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Nie dawno miałem mały kłopot z założeniem owijki do mtb. O ile ze znalezieniem opisu jak założyć na baranka nie ma problemu to do mtb nie znalazłem. W skrócie postaram się opisac jak to zrobić .
Potrzebne materiały to:
owijka
nożyk
taśma izolacyjna
Pracę zaczynamy od zdjęcia starych gripów i odkręcenia rogów jeśli mamy. Większość owijek posiada klej tak więc usuwamy taśmę zabezpieczającą. Niektóre owijki mają niestety dosyć mocny klej ,który utrudnia ewentualny demontaż np. do prania. Klej można usunąć pocierając wewnętzrną stroną owijki o oponę.
Owijanie zaczynamy od końca kierownicy tuż przy rogach. Robimy jeden pełny obrót i zaczynamy zawijać. Można użyć do podklejenia tego miejsca taśmy dwustronnej. Ważne aby za każdym razem naciągnąć owijkę ,aby uniknąć zsunięciu.
Poniższy SBS przedstawiłem na kawałku rurki o średnicy podobnej do kierownicy w góralu.

[Obrazek: DSC00960.jpg]
[Obrazek: DSC00962.jpg]
[Obrazek: DSC00963.jpg]
[Obrazek: DSC00965.jpg]
[Obrazek: DSC00966.jpg]
[Obrazek: DSC00967.jpg]
[Obrazek: DSC00969.jpg]
Na tych zdjęciach owijka jest zbyt słabo naciągnięta i może się zsuwać. ;-)
Tak to wygląda na rowerze.

[Obrazek: DSC00972.jpg]
[Obrazek: DSC00973.jpg]
[Obrazek: DSC00975.jpg]
[Obrazek: DSC00984.jpg]
Nie chciałbym uchodzić za eksperta bo nie dawno sam nie wiedziałem jak się za to zabrać ,ale myślę ,że SBS może się komuś przyda. Jeśli ktoś również zakładał owijke do mtb niech opisze swój sposób i ew. porady.
W razie jakiś pytań zapraszam.
EDIT :!:
Odbyłem jazdę próbną nie jest źle przy 1 warstwie ,ale postanowiłem zawinąc 2. Aby uniknąć zgrubienia jakie powstało przy nawijaniu 2 warstwy musimy odwiąć 1 i zacząć zabawę od początku. 1 warstwę zaczynamy owijać od rogów ,ale nie robimy już pełnego obrotu. Koniec przycinamy w klin i zawijamy taśmą. 2 warstwę również zaczynamy zawijać od strony rogów. Początek ścinamy w klin i owijamy kończymy przycinająć w klin i owijamy taśmą. Musiałem niestety kombinować bo nie dałem 2 warstw od początku tylko rozciąłem na 2 kawałki. I tak sztukowałem owijanie na 2 razy. ;-)
Teraz przy 2 warstwach chwyt jest pewny i kierownica dobrze leży w rękach.
Hej Patryk, napiszesz coś o zakładaniu owijki na kierę szosową? Chyba zrobię to sam ale będzie to mój debiut, zastanawiam się jak mam obejśc okolice łap,żeby było oki. Schludnie, estetycznie itd.
W ogóle odkopuję temat bo mnie ciekawi co macie do powiedzenia na temat nawijania.
Marcin - zajrzyj tutaj: http://www.forumszosowe.org/viewtopic.php?t=3228
Chociaż ten najlepszy tutek z którego ja się uczyłem zrobili płatny(ale jest też sporo choćby na jutubie).
marcin0604 napisał(a):Hej Patryk, napiszesz coś o zakładaniu owijki na kierę szosową? Chyba zrobię to sam ale będzie to mój debiut, zastanawiam się jak mam obejśc okolice łap,żeby było oki. Schludnie, estetycznie itd.
W ogóle odkopuję temat bo mnie ciekawi co macie do powiedzenia na temat nawijania.
Zakładałem samemu, i najpierw pomierz sobie na sucho tj. bez zdzierania warstwy która sie klei a potem juz jak sobie przymierzysz to po normalnemu.
Marcin ja już z 6 razy zakładałem i zdejmowałem owjkę w swoich szosach. To nic trudnego. W tamtym tygodniu zmieniałem ustawienie łap i musiałem odwinąć ,szkoda niestety nie zrobiłem zdjęć.
Potrzebne będą następujące rzeczy:
nożyk
taśma izolacyjna
długopis itp.
Są 2 szkoły zakładania od końca kierownicy i od mostka. Ja osobiście wolę od końca. Z prawej strony zawijasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara ,z lewej w przeciwną stronę. Jak będziesz kończył zawijanie ścinasz koniec w "trójkąt" i obklejasz taśmą izolacyjną. W sumie robota na 10 minut ja już mam wprawę. :mrgreen:
Ważne żeby za każdym razem mocno nawinąć kolejną warstwę. Ja jeszcze przed zawinięciem pozbywam się tego badziewnego kleju ,który w niczym nie pomaga. Jak jest dobrze nawinięte to kleju nie potrzeba. Przejedz kilka razy spodem owijki po czystej oponie. Jak będziesz miał problemy to mogę Ci założyć. ;-)
ps. Jak będę miał wolną chwilę to zrobie mały SBS.

maYkel

Patryk napisał(a):Ja jeszcze przed zawinięciem pozbywam się tego badziewnego kleju ,który w niczym nie pomaga.
Badziewny to on jest w badziewnych owijkach. W fiziku dobrze trzyma nawet jak się owijkę kilkakrotnie odwija i zawija. Nie rozumiem po co się pozbywasz kleju. Jak dla mnie to niepotrzebne dokładanie sobie roboty.

BTW: co to jest SBS? :-P
No właśnie w badziewnych owijkach jest badziewny klej. Ja w fiziku nie usuwałem go bo lekko trzyma i jest dobry. Natomiast wt ych tanich raczej trzeba bo pożniej ciężko zdjąć.
Maykel SBS to z amerykańskiego krok po kroku. :mrgreen:
Marcin wrzuć zdjęcie koniecznie jak założysz.
heh, nie jest to takie trudne, jak mi się wydawało. Na razie zawinąłem tylko prawą stronę- tak trochę treningowo i po trzykrotnym zciąganiu w końcu nawinąłem ją tak, że optycznie mi to odpowiada. 8-)
Czekam na brakującą łapę, ma przyleciec do mnie Z Piły ;-) (dzięki za namiary Easyrider) :-D i wtedy ciąg dalszy. Fotki jakieś postaram się wykminic, powiem tylko, że żółte z błękitnym wcale się tak nie gryzie jak myślałem, ze będzie.
Obiecałem zrobić SBS jak kupię nową owijkę. Wybrałem białego fizika i każdemu ją mogę polecić. W 3 rowerach mam te owijki. ;-)
W zestawie mamy 2 odcinki długości 205 cm ,krótkie paski ,korki i taśmę do wykończenia. Owijka od spodu posiada klej ,ale bardzo donrej jakości. Nie jest bardzo mocny. To ogromna zaleta. Nam będą potrzebne jeszcze nożyce oraz taśma izlolacyjna.
[Obrazek: DSC01420.jpg]
[Obrazek: DSC01421.jpg]
Pancerze przy kierownicy warto obwiązać taśmą izolacyjną nie będą nam przeszkadzać odstając.
[Obrazek: DSC01434.jpg]
Z prawej strony zawijamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
[Obrazek: DSC01435.jpg]
Pozostawiamy ok 1 cm zapasu żeby pożniej wsadzić w kierę korki wraz z owijką.
[Obrazek: DSC01437.jpg]
i zawijamy w zależności od upodobań grubo ,lub cienko
[Obrazek: DSC01438.jpg]
Dochodzimy do miejsca gdzie znajdują się łapy.Tu przuda nam się krótki kawałek. Ja jeszcze go przyciąłem bo był zbyt długi.
[Obrazek: DSC01439.jpg]
[Obrazek: DSC01440.jpg]
[Obrazek: DSC01441.jpg]
[Obrazek: DSC01442.jpg]
[Obrazek: DSC01444.jpg]
[Obrazek: DSC01446.jpg]
[Obrazek: DSC01447.jpg]
[Obrazek: DSC01448.jpg]
Aby zakończyć zawijanie ścinamy owijkę w klin. Ważnie ,aby 2 razy sparwdzić i raz ciąć :!:
Teraz pora na lewą stronę. Zawijanie zaczynamy w przeciwną stronę niż wskazówki zegara. :!: Inaczej owijka będzie "pod włos"
[Obrazek: DSC01450.jpg]
[Obrazek: DSC01451.jpg]
[Obrazek: DSC01452.jpg]
[Obrazek: DSC01453.jpg]
[Obrazek: DSC01455.jpg]
[Obrazek: DSC01457.jpg]
Po ścieńciu w klin zabezpieczamy całość taśmą izolacyjną. Robimy 3-4 pełne obroty. Teraz można użyć taśm ,które są w zestawie. Na koniec wkładamy korki i gotowe.
[Obrazek: DSC01459.jpg]
[Obrazek: DSC01461.jpg]
[Obrazek: DSC01462.jpg]
Ważnie ,aby za każdym razem mocno naciągać owijkę. Inaczej całość będzie się marszczyć i spadać. :!:
To wcale nie jest takie trudne. :-)
Stron: 1 2