03-09-2010, 15:50
Nie dawno miałem mały kłopot z założeniem owijki do mtb. O ile ze znalezieniem opisu jak założyć na baranka nie ma problemu to do mtb nie znalazłem. W skrócie postaram się opisac jak to zrobić .
Potrzebne materiały to:
owijka
nożyk
taśma izolacyjna
Pracę zaczynamy od zdjęcia starych gripów i odkręcenia rogów jeśli mamy. Większość owijek posiada klej tak więc usuwamy taśmę zabezpieczającą. Niektóre owijki mają niestety dosyć mocny klej ,który utrudnia ewentualny demontaż np. do prania. Klej można usunąć pocierając wewnętzrną stroną owijki o oponę.
Owijanie zaczynamy od końca kierownicy tuż przy rogach. Robimy jeden pełny obrót i zaczynamy zawijać. Można użyć do podklejenia tego miejsca taśmy dwustronnej. Ważne aby za każdym razem naciągnąć owijkę ,aby uniknąć zsunięciu.
Poniższy SBS przedstawiłem na kawałku rurki o średnicy podobnej do kierownicy w góralu.
Na tych zdjęciach owijka jest zbyt słabo naciągnięta i może się zsuwać. ;-)
Tak to wygląda na rowerze.
Nie chciałbym uchodzić za eksperta bo nie dawno sam nie wiedziałem jak się za to zabrać ,ale myślę ,że SBS może się komuś przyda. Jeśli ktoś również zakładał owijke do mtb niech opisze swój sposób i ew. porady.
W razie jakiś pytań zapraszam.
EDIT :!:
Odbyłem jazdę próbną nie jest źle przy 1 warstwie ,ale postanowiłem zawinąc 2. Aby uniknąć zgrubienia jakie powstało przy nawijaniu 2 warstwy musimy odwiąć 1 i zacząć zabawę od początku. 1 warstwę zaczynamy owijać od rogów ,ale nie robimy już pełnego obrotu. Koniec przycinamy w klin i zawijamy taśmą. 2 warstwę również zaczynamy zawijać od strony rogów. Początek ścinamy w klin i owijamy kończymy przycinająć w klin i owijamy taśmą. Musiałem niestety kombinować bo nie dałem 2 warstw od początku tylko rozciąłem na 2 kawałki. I tak sztukowałem owijanie na 2 razy. ;-)
Teraz przy 2 warstwach chwyt jest pewny i kierownica dobrze leży w rękach.
Potrzebne materiały to:
owijka
nożyk
taśma izolacyjna
Pracę zaczynamy od zdjęcia starych gripów i odkręcenia rogów jeśli mamy. Większość owijek posiada klej tak więc usuwamy taśmę zabezpieczającą. Niektóre owijki mają niestety dosyć mocny klej ,który utrudnia ewentualny demontaż np. do prania. Klej można usunąć pocierając wewnętzrną stroną owijki o oponę.
Owijanie zaczynamy od końca kierownicy tuż przy rogach. Robimy jeden pełny obrót i zaczynamy zawijać. Można użyć do podklejenia tego miejsca taśmy dwustronnej. Ważne aby za każdym razem naciągnąć owijkę ,aby uniknąć zsunięciu.
Poniższy SBS przedstawiłem na kawałku rurki o średnicy podobnej do kierownicy w góralu.
Na tych zdjęciach owijka jest zbyt słabo naciągnięta i może się zsuwać. ;-)
Tak to wygląda na rowerze.
Nie chciałbym uchodzić za eksperta bo nie dawno sam nie wiedziałem jak się za to zabrać ,ale myślę ,że SBS może się komuś przyda. Jeśli ktoś również zakładał owijke do mtb niech opisze swój sposób i ew. porady.
W razie jakiś pytań zapraszam.
EDIT :!:
Odbyłem jazdę próbną nie jest źle przy 1 warstwie ,ale postanowiłem zawinąc 2. Aby uniknąć zgrubienia jakie powstało przy nawijaniu 2 warstwy musimy odwiąć 1 i zacząć zabawę od początku. 1 warstwę zaczynamy owijać od rogów ,ale nie robimy już pełnego obrotu. Koniec przycinamy w klin i zawijamy taśmą. 2 warstwę również zaczynamy zawijać od strony rogów. Początek ścinamy w klin i owijamy kończymy przycinająć w klin i owijamy taśmą. Musiałem niestety kombinować bo nie dałem 2 warstw od początku tylko rozciąłem na 2 kawałki. I tak sztukowałem owijanie na 2 razy. ;-)
Teraz przy 2 warstwach chwyt jest pewny i kierownica dobrze leży w rękach.