Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: nowy mostek i kierownica
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Tutaj jest moja kierownica
[Obrazek: 02d6e025ffb17958m.jpg]
czyli jak widać klasyczna

czy zwykłemu wyjadaczowi chleba dałaby coś wymiana kierownicy i mostka na ahead?
zastosowałbym taki adapter
http://bajkszop.com/index.php?p5460,ada ... ead-ad-307
+ jakiś mostek i kierownica

Dodam że wygodnie mi się jeździ na tym co mam, ale widzę że większość rowerów posiada mostki ahead...daje to coś więcej oprócz zmniejszonej wagi?

No i zaczyna mi brakować miejsca na kierownicy a chciałem jeszcze zakupić airzoundaSmile
Peke napisał(a):Dodam że wygodnie mi się jeździ na tym co mam, ale widzę że większość rowerów posiada mostki ahead...daje to coś więcej oprócz zmniejszonej wagi?

Jak wygodnie to po co zmieniać? Daje jeszcze lżejszy portfel o te parę groszy..
A trąbka z tego co widze to Ci się chyba zmieści na kierce. Ew jak byś miał mostek ahead to możesz na nim założyć licznik(jeśli jego budowa na to pozwala), to będziesz miał ciut więcej miejsca..

Edit: Ale jeśli chodzi o wolne miejsce, to jak założysz płaską kierownicę to będzie go wiele więcej,
Tak :-P . Będzie różnica :-) . Stracisz możliwość regulowania wysokości kierownicy, o ile nie zafundujesz sobie regulowanego mostka, i rower pewnie będzie lżejszy o parę gram :-P .
Gdybyś wymieniał wszystko (znaczy się razem ze sterami i rurą sterową) zyskałbyś też koniec ewentualnych problemów z luzowaniem się sterów, jako że w a-headach łożyska sterów są blokowane ramieniem mostka. A tak... przyznam, że osobiście nie widzę większego sensu w poprawianiu czegoś, co działa.

Klakson ci się zmieści na tej kierownicy :-) . I ewentualnie parę innych rzeczy też.
Peke napisał(a):daje to coś więcej oprócz zmniejszonej wagi?
Sam system a-head IMHO nie waży mniej. Różnica w wadze wynika raczej stąd że klasyczny wspornik w rowerze MTB jest zazwyczaj wykonany z tanich i ciężkich materiałów. Gdyby porównać masę podobnej klasy wsporników klasycznego i a-head, to różnica pewnie byłaby minimalna. A-head daje przede wszystkim większą sztywność.

Oczywiście przymocowanie wspornika a-head za pomocą adaptera nie zwiększy sztywności całego układu. Może ją raczej nieznacznie zmniejszyć, bo połączenie które teraz masz zespawane, po wymianie będzie łączone śrubami.

mamut77 napisał(a):Gdybyś wymieniał wszystko (znaczy się razem ze sterami i rurą sterową)
Jest to moim zdaniem jedyne słuszne podejście do tej modyfikacji, tyle że trochę kosztowne. Poza tym musiał byś się upewnić że nie masz calowej rury sterowej, bo wtedy to wchodził by w grę jedynie szosowy wspornik, co też nie było by optymalnym rozwiązaniem.

Jednym słowem zgadzam się z przedmówcami i odradzam.