Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: Jazda po ulicy - praktyka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
erykko napisał(a):wyciągam rękę i zbliżam się w lewą stronę, a typ nagle przyspiesza i zaczyna mnie wyprzedzać. Ale urwał!
Niestety, na ulicy, po kochanych współużytkownikach naszych dróg należy spodziewać się dowolnie głupiego wyczynu i być stale gotowym na ewentualną reakcję. Prawdziwych kretynów za kółkami jest tak naprawdę mało... ale rowerzysta ze zderzakiem nie wygra, więc lepiej na wszelki wypadek traktować wszystkich jak skończonych idiotów. A swoją drogą niektórym chyba z okazji pełni księżyca odwala na ulicy: miałem dziś wyjątkowo kretyński przypadek wymuszenia na mnie pierwszeństwa.

KermitOZ napisał(a):no chociaż ostatnio milicja bardzo wyczulona na rowerzystów Tongue i nie ma się co dziwić - łatwo na nas punkty skasować, a ryzyko żadne
Czterokołowych chyba też dosyć ostro tępią; w ciągu ostatnich kilku dni aż dwa razy widziałem akcje drogówki (podstępne bestie - używają nieoznakowanych radiowozów :-P ). Wydaje mi się, że gdyby jakoś drastycznie chcieli wziąć się za rowerzystów, wystarczyłoby im popolować na tych nie zsiadających na przejściach. A z tego co widziałem, tą całkiem powszechną praktykę mają w wielkim poważaniu.
mamut77 napisał(a):wystarczyłoby im popolować na tych nie zsiadających na przejściach. A z tego co widziałem, tą całkiem powszechną praktykę mają w wielkim poważaniu.
Poczekaj aż się na tyle ciepło zrobi, że zechce im się tyłki na rower ruszyć to zobaczysz na Krochmalnej jak będą łoić.
Wzorzec postępowania kierującego rowerem podczas skrętu w lewo:
• Wyciągnięciem lewej ręki zasygnalizuj zamiar wykonania skrętu,
• Ponownie upewnij się, czy droga jest wolna,
• Zbliż się do środka jezdni (osi jezdni),
• Ponownie upewnij się (oglądając się do tyłu), czy droga jest wolna (np. czy nikt cię nie wyprzedza) i czy przeciwny pas ruchu też jest wolny,
• Wyciągnięciem lewej ręki zasygnalizuj zamiar wykonania skrętu,
• Gdy droga za Tobą (na twoim pasie) i przed Tobą (na przeciwnym pasie) jest wolna, wykonaj skręt,
• Wjedź na właściwy pas ruchu – prawą część prawego pasa – uważaj na pieszych na przejściu drogi poprzecznej.

Źródło: http://kultbezp.ciop.pl/P_O_Z_I_O_M_2/p ... mdla_U.pdf
W związku z tym manewrem omijania ma jeszcze pytania. Bo się nim zaciekawiłem i nie omieszkam z niego skorzystać np. na wspomnianej już Północnej. Jeśli omijanie nie jest wyprzedzaniem, to czy mogę je zastosować na ciągłej? Przeczytałem, że omijać można robić dopóki samochody nie ruszą. W związku z tym kolejne pytanie. Czy kierowcy chętnie przepuszczają rowerzystów? Bo przecież trzeba jakoś zjechać z lewej części pasa na prawą stronę.
erykko napisał(a):Jeśli omijanie nie jest wyprzedzaniem, to czy mogę je zastosować na ciągłej?
Zastosować można zawsze :mrgreen: . Jest to jednak przecinanie linii ciągłej i jeśli trafi się zasadniczy Pan Władza, który to zauważy, różnie może być.

erykko napisał(a):Czy kierowcy chętnie przepuszczają rowerzystów? Bo przecież trzeba jakoś zjechać z lewej części pasa na prawą stronę.
A to już zależy kogo trafisz. Jeden zwolni i zaczeka aż znikniesz z jego pasa, inny da gazu żeby tylko cię wyprzedzić, zanim zajedziesz mu drogę. Po prostu nie nie zmieniasz pasu ruchu nie będąc pewnym, że jest to bezpieczne. W skrajnym przypadku, gdy nie możesz przedostać się na sąsiedni pas ruch można zatrzymać się z wystawioną ręką (tylko tak żeby ktoś jej nie urwał) i czekać, aż ktoś albo złapie aluzję, albo zrobi się korek - a wtedy omijasz samochody i ustawiasz się na właściwej pozycji.
mamut77 napisał(a):
erykko napisał(a):Jeśli omijanie nie jest wyprzedzaniem, to czy mogę je zastosować na ciągłej?
Zastosować można zawsze :mrgreen: . Jest to jednak przecinanie linii ciągłej i jeśli trafi się zasadniczy Pan Władza, który to zauważy, różnie może być.

jeżeli na Twoim pasie ruchu stoi pojazd lub znajduje się inna przeszkoda, której nie możesz ominąć inaczej, jak tylko zmieniając na chwilę pas ruchu na przeciwległy, możesz, a nawet powinieneś ten manewr wykonać, nawet jeśli te dwa pasy dzieli linia ciągła. Policjant w takiej sytuacji nie powinien mieć żadnych zastrzeżeń do wykonanego przez Ciebie manewru.

Oczywiście w przypadku, kiedy będzie to jazda w korku i omijanie stojących w nim samochodów, może zdarzyć się, że Policjant zechce dać Ci mandat. Ciekaw tylko jestem, za co. Ja bym takiego mandatu nie przyjął. Przypuszczam bowiem, że fakt nałożenia na kierującego rowerem takiej kary wynikałby u Policjanta ze zwykłej zazdrości o to, że możesz jechać w korku szybciej niż kierowcy aut. Oczywiście co innego, gdybyś manewr wykonał bez należytego sygnalizowania, zachowania szczególnej ostrożności (jeśli jest akurat wskazana) czy też bez upewnienia się o możliwości jego rozpoczęcia. Co innego również, gdybyś np. wyjechał na przeciwległy pas ruchu, kiedy na nim jechałyby inne pojazdy. Tutaj mandat mógłby być zasadny.
Już kiedyś na innym forum prezentowałem ten film, zrobię to teraz tu. Film w zasadzie zawiera niezbędne informacje na temat poruszania się rowerem w ruchu drogowym. Polecam.

Ulubiony cyt. z filmu:"...bogatsze wersje mogą być nawet wyposażone w skomplikowane przerzutki." :lol:

OGLĄDAJ

Źródło: grupaimage.pl

A co do oświetlenia zastosowanie ma to co zostało napisane:
Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 32 poz. 262
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
Dział V
Warunki techniczne roweru, motoroweru, wózka inwalidzkiego i pojazdu zaprzęgowego

§ 53. 1. Rower powinien być wyposażony:
1) z przodu - w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;
2) z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być migające;
3) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec;
4) w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

Jeżeli czegoś nie ma to znaczy, że nie można. Migać może tylko tylne. Prawdopodobnie wówczas na to nie wpadli, że przednie też może migać, co moim zdaniem zwiększa bezpieczeństwo rowerzysty. Policjanci z tego co widzę do tematu podchodzą zdroworozsądkowo i osobiście nie spotkałem się z przypadkiem, żeby ktoś za to dostał mandat.
Tom napisał(a):4) w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

Ciekawe czy jako "inny sygnał ostrzegawczy" można traktować wypowiadane/wykrzykiwane informacje typu: "UWAGA!!! Ostrzegam: Jadę" :mrgreen:

maYkel

Dla mnie bomba, ale sąd i tak cie skaże bandyto.

Skoro na jednej warszawskiej masie coś takiego zostało uznane za sygnał o przeraźliwym dźwięku i wymagało mandatu:

[Obrazek: e09d3a9079c72284ad0c855f4c343010.image.191x288.JPG]
Super :-) Ja z tej serii dzwonków planuję kupić kaczuszkę. :mrgreen:

A wracając do tematu Mindex jakby pojazdy stały w korku i erykko szurnął by do przodu, przekraczając podwójną ciągłą, po to żeby je ominąć to jest to wykroczenie. I czy zrobiłby to rowerem czy samochodem nie miałoby znaczenia, złamał przepis i tyle.

Natomiast przy manewrze omijania szczególna ostrożność trzymając się ściśle przepisów nie jest wymagana poza dwoma przypadkami:
- omijaniu pojazdu przeznaczonego do przewozu dzieci do szkół i przedszkoli, w czasie wsiadania lub wysiadania dzieci lub młodzieży,
- omijaniu oznakowanego pojazdu przeznaczonego konstrukcyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych, w czasie wsiadania lub wysiadania osoby niepełnosprawnej.

Z tą szczególną ostrożnością w PORD to w ogóle są jaja, ale to nie miejsce i temat na dyskusję.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20