Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: ciśnienie w oponach - ogólna dyskusja i porady
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Rozmowa z SB
Peke: wypad do szczebrzeszyna...4 kapcie...masakra z tymi slickami...badziew jakich mało...5 atmosfer za dużo...4...za dużo...3 za dużo ina 2,5 też poszło...dokładne oględziny opony i nic nie wykryłem...a zawsze przebijała się od strony asflaltowej

Peke: a i tak w drodze powrotnej w Czernięcinie czekałem na transport samochodowy bo łatki i dętki mi się pokończyły

krzysiaczek: Peke - sprawdź rozmiar (szerokość) dętek, może masz za małe i dlatego łapiesz kapcie

Ifson: to Matlublin1996 zamontował opony szosowe i dentki MTB. I mu się nie przebiły a po lesie czmychał Big Grin

KermitOZ: Ifson, plizzz, dętki!

Peke: krzysiaczek prawdopodobnie masz rację...bo na 1,4 slicki jakoś strasznie wąskie są...nie wiem czy przypadkiem nie na opony 1.0.....niby miały pasować....w sumie pasują ale się przebijają strasznieSmile

Patryk: Peke przebiłeś te miśki co Ci sprzedałem ?

Patryk: Kurde ja na nich jeżdziłem i ani razu gumy nie złapałem do 6 atmosfer dawałem

Peke: raz szkło mi wleciało przy pierwszej jeździe na slickach

Peke: teraz poszły 4 kapcie...ale nic nie było w oponie...więc może faktycznie te dętki są za małe

Patryk: 2,5-3 gdzie takie ciśnienie dawać ja w mtb mam więcej ,a nie na szose wez 5-6 i będzie dobrze

Patryk: a jakie dętki tam dałeś?

Patryk: Wina opony raczej nie była nigdy jej nie przebiłem więc nic w niej nie zostało i nie była naruszona

Peke: zaczynałem pompować od 5...jak im więcej dziur tym mniejsze ciśnienie dawałemSmile a dętki continentala...nie wiem jakie oznaczenia bo dzisiaj poszły z dymem tak się zdenerwowałemSmile a opakowania dawno temu wyrzuciłem

Patryk: albo przez dobicie bo za małe ciśnienie dałeś ja jak do singla dalem 6 atmosfer to lapalem praktycznie za kazdym razem kapcie

Patryk: to powinieneś większe cisnienie dac ja juz nie pamietam jakie tam zalecają

Peke: opona max 6

Peke: ale jak nabiję do 6 to przy wadze jeźdźca ciśnienie i tak skoczy w górę

Patryk: no to ja 6 dawałem ,dętki conti takie same wkładałem od 1,7-2,5

Peke: na moje oko to te dętki były za małe jak to mówił krzysiaczek....mi od razu coś nie pasowały...ale po zapewnieniu sprzedawcy jednak je wziąłem...w inzynierii nie był pewny czy te detki będą dobre...w dobre rowery dał mi taką samą i powiedział że będzie git

Patryk: no tak waga ma znaczenie ja 60kg waze ;P

Patryk: Tiaa dobre rowery ,ewidentna wina dętki

Patryk: wez sobie takie troszke mniejsze ok 1,7 powiedzmy do 1,9 to i lżejsze będą ,albo jak masz kase to specjalne pod skliki

felek: im większa masa jeźdzca, tym większa szansa na dobice, więc lepiej daweać większe cisnienie

felek: 6 możesz spokojnie wcisnąć, opona wytrzyma więcej ;-)

Patryk: dętka może nie Tongue

Pinky: Peke ty pompujesz za twardo moim skromnym zdaniem, ja bym tak nie potrafil jezdzic na kamieniu

felek: jak są wąskie opony to się pompuje na twardo, w swoich kendach mialem ograniczenie do 4,5 wciskalem 5,5 dętki na 1,7 - 1,9 dawały radę

KermitOZ: Myślę, że Peke nie pompuje za twardo, na asfalt musi być twardo. Jeśli mamy dalej o tym rozmawiać to chętnie się dołączę, ale w odpowiednim wątku Wink

Zapraszam do dalszej dyskusjiSmile
Paweł zasugerował ogólną dyskusję i porady...
Ja staram się wczytywać w dane podawane przez producentów.
Dopasowuję rozmiar opony do rozmiaru obręczy a następnie rozmiar dętki do rozmiaru opony.
Pompuję prawie na styk tego co jest podane na oponie.
Ważę ~90 (+/-) i jeżdżę z sakwami bo tak lubię (jak to powiedziała jedna z naszych koleżanek wyglądam jakbym wracał z polowania na safari) :mrgreen:
Lubię jazdę w terenie.
W praktyce gdybym podsumował ostatnie 5 lat wyszłaby jedna dętka na ponad 3kkm.
Ponieważ wyjeżdżam daleko od domu i wracam najczęściej po zachodzie słońca łatki wykorzystuję tylko awaryjnie gdyby skończył się zapas.
Jeszcze nie miałem takiej sytuacji ale po powrocie do domu zmieniłbym łataną dętkę na nową.
Na moich dętkach do slicków napisano zakres szerokości opon, które można z nimi stosować czyli 1,25 - 1,50. Opony mam jak się nie mylę - 1,40 - Micheliny. Jak na tym jeździłem to ani razu gumy nie złapałem mimo, że to dętki decatlonowskie. Nie wiem ile wtedy atmosfer waliłem, bo nie miałem pompki z manometrem, ale pompowałem na kamień.
Koleżanka Perceive miała taki sam problem jak Ty - sprzedawca "polecił" jej za małe dętki i łapała gumy co rusz.