Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: Oszczędności na budowie ddr
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Chyba urzędnicy chcą zaoszczędzić na ddrach, link tutaj http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /360352239
Tam jest błąd, to nie chodzi o tajemniczą firmę. Te zmiany są naszego autorstwa i wchodzą w skład szerszej zmiany w projekcie po spotkaniu w ZDM:

- droga rowerowa będzie czarna, nie będzie malowana na czerwono, w imię oszczędności publicznych pieniędzy.
- szerokość ddr zostanie zmniejszona do 2 metrów, w zamian za to chodnik będzie miał 2 metry, a między jednym a drugim będzie jeszcze leżeć na płask krawężnik 30 cm - także ddr powinna być poniżej chodnika. Całość CPR będzie miała szerokość 4,3 metra. Interes pieszych uwzględniony, kolejne zadanie to uwzględnianie go bez zwężania drogi rowerowej.
- nieco dalej przesunięty zostanie zjazd z ddr na jezdnię za przystankiem MPK przy Medalionów, dla jadących w stronę Romera.
- pojawi się wygodny zjazd z ddr na jezdnię ul. Wrotkowskiej dla jadących w stronę Nowego Światu, oraz wjazd na ddr dla jadących od Nowego Światu. Chodzi o to, żeby móc wjechać/zjechać na pełnej prędkości, a nie zwalniać prawie do zera na przejeździe rowerowym, który biegnie pod kątem prostym.
- pojawi się łącznik na osiedlową ul. Medalionów, na wysokości ronda, głównie dla jadących w stronę Krochmalnej.
- być może przed przejazdami, tam gdzie to niezbędne, pojawią się na nawierzchni ddr trójkąty ostrzegające o konieczności ustąpienia pierwszeństwa.
- być może przejazdy rowerowe będą czerwone.


Nie została uwzględniona propozycja przesunięcia przebiegu ddr wzdłuż Diamentowej po stronie wschodniej bliżej jezdni. Także jadący tą stroną będą musieli trochę nadłożyć drogi. Z racji zwężenia ddr nie będzie też malowania linii przerywanych rozdzielających kierunki ruchu rowerów.
Dzięki Olek za wyjaśnienie sprawy Smile