Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: Kupno amortyzatora przedniego.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Dziękuję wszystkim za chęć pomocy.
Chcę najpierw zasięgnąć opinii na temat amortyzowany/sztywny.
Jak się zdecyduję na wymianę to będę już szukał konkretnego modelu.
Dobra to zabieramy się do roboty.
Na warsztat idą stery, a później widelec.
Jakie stery polecacie? Czy może zostawić stare?
Jako że nadal nie wiem jakie stery to zakładam że 1" nakręcane.
Możesz testować jakieś najtańsze za 10-20 zł. Albo nabyć coś z wyższej półki:
http://ww2.bikekatalog.pl/2012//kompone ... adaround./
Oczywiście możesz zaszaleć i nabyć stery Chris King, bo chyba nie ma lepszych ale cene mają wyższą niż ceny większosci amortyzatorów ze sterówką którą obsłużą.
Z amorów będzie ciężko z tymi wymiarami.
http://allegro.pl/suntour-nex-4610-olej ... 17746.html
Coś takiego, ale z mniejszym skokiem (50mm) bym sugerował.W zależności od Twojej wagi może wersję air (ale chyba będzie ciężko o takową z tą sterówką). Moim zdaniem blokada jest mało istotna, natomiast tłumienie hydrauliczne jak najbardziej (regulowane nie będzie tak istotne w przypadku Twojego stylu jazdy).
Dzisiaj zmierzę, ale prawdopodobnie 1" nakręcane. Stery pooglądam i będę się z Wami konsultował. Ten Suntour fajny i cena do zaakceptowania :-) .
Jeśli chodzi o moją wagę to 95 kg. Jeżdżę raczej spokojnie, najczęściej po asfalcie i utwardzonych drogach.
MarekK napisał(a):cena do zaakceptowania :-) .

To jest dolna półka

MarekK napisał(a):Jeśli chodzi o moją wagę to 95 kg. Jeżdżę raczej spokojnie, najczęściej po asfalcie i utwardzonych drogach.

95 kg to więcej niż standard, więc mam obawy co do twardości sprężyn. W sensie mogą okazać się za miękkie. A nie podejrzewam żebyś chciał dokupić sprężyny (o ile do Suntourów w Polsce w ogóle się da) za cenę zbliżoną do amortyzatora. Dobrze by było wypróbować przed kupnem podobny. Sprawdzić czy uda się ustawić SAG na 10-15%. Chociaż to będzie trudne bo SAG najlepiej zmierzyć w docelowym rowerze (inna pozycja) czyli bez kupowania i zakładania się nie obejdzie. :/
Dla mnie cena w sam raz, nie mam aż tyle pieniędzy.
To wszystko trochę zagmatwane, podjadę chyba gdzieś do sklepu lub serwisu, żeby ktoś kumaty doradził, pokazał, ewentualnie założyć na próbę.
No, bo na forum to sami niekumaci ludzie :-)
Ciekawe czy ktoś zdecyduje się nabić bieżnie w sklepie na sterówkę... i czy w ogóle będzie jakiś taki amor dostępny w Lublinie. W takich kwestiach generalnie nie ma łatwo, dlatego fajne jest powietrze, zamiast sprężyny zwojowej, ale to już wtedy cena nie ta i jak wspominałem nie sądzę żeby była szansa dostać taki widelec na powietrze ze sterówką 1" gwintowaną.
Dorzucę swoje pięć groszy , często w tym temacie jest poruszany problem ograniczenia ze względu na stery jedno calowe , nie ma problemu w bardzo wielu ramach jest możliwość wymiany sterów jedno calowych na 1i1/8 cala , prawie każda aluminiowa rama , ze stalowymi ramami może być gorzej , oczywiście dochodzi jeszcze dodatkowo kupno mostka i sterów , ale może warto i taką opcję rozważyć?
Ja się z tym nie spotkałem. W ogóle ciężko znaleźć ramy alu z główkami pod stery 1".
Tak czy inaczej, za stroną Park Tolla...

Acceptable head tube ID range- 29.75mm to 29.9mm - Conventional JIS standard for 1-inch steering column, threaded and threadless

Acceptable head tube ID range- 29.9mm to 30.1mm - Conventional "Euro" standard for 1-inch steering column, conventional threaded and threadless
Interference fit

Acceptable head tube ID range- 33.75mm to 33.9mm - Conventional 1-1/8 inch for threadless and threaded
Interference fit

Wynika z tego że musiałbyś wybrać niecałe 2mm materiału z główki... Ja bym nie ryzykował.
Stron: 1 2 3 4