Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: Piasty Sturmey Archer
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Kontynuując temat gruntownej moderny holendra na początek parę zdjęć z przedniej piasty Sturmey Archer SBF z bębnowym hamulcem wewnętrznym. Model SBF wyszedł na rynek w 1977 roku:
http://www.sturmey-archerheritage.com/i ... ail&id=117

Tak to wyglądało w czasach gdy rowerem jeździł michał b.
[Obrazek: p2073830.jpg]


Piasta po zdjęciu linki hamulcowej. W przeciwieństwie do V-brake nie trzeba nic odkręcać - linka jest zaczepiona na walcowatej końcówce.
[Obrazek: img9148g.jpg]

Rozbiórka koła. Z przodu szprychy poszły ładnie (tylko ostatnią musiałem przepiłowywać). Z tyłu była masakra, ale o tym później.
[Obrazek: img9183o.jpg]

Widok z góry po zdjęciu szprych
[Obrazek: img9203yg.jpg]

Widok od strony prawej
[Obrazek: img9204u.jpg]

Dźwignia od hamulca po zdjęciu
[Obrazek: img9210.jpg]

Zasada działania hamulca jest podobna jak w bębnowych hamulcach w samochodzie, pociągnięcie linką dźwigni hamulca powoduje skręt widocznego z lewej okrągłego elementu i odchylenie na zewnątrz półokrągłych elementów ciernych, które trą o ścianki obudowy hamulca.
[Obrazek: img9211f.jpg]

Widok do wewnątrz przestrzeni hamulca
[Obrazek: img9215e.jpg]

Całość była mocno zabrudzona w środku
[Obrazek: img9216r.jpg]

Na koniec widok po wyjęciu osi. W środku znajdują się dwa łożyska, których jednak nie potrafię wyjąć, bo nie ma jak odkręcić zabezpieczających je nakładek. Natomiast stan smaru na łożyskach był bardzo dobry, duża jego część wyglądała jak nowa, więc albo ktoś kiedyś ją czyścił, albo piasta ma tak dobrą izolację tego elementu.
[Obrazek: img9218kx.jpg]

Później wrzucę parę fotek z piasty tylnej.