Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: Koła na szosę do MTB
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Napiszę krótko...szykuje mi się za jakiś miesiąc czasu przypływ gotówki...już znalazłem amora...heble tarczowe hydrauliki...kółeczka terenowe też...nie zdradzę jakie...będzie lans na ustawce :mrgreen: Ale kurcze sęk w tym że nie bardzo wiem jak sobie złożyć/znaleźć całe koła szosowe do MTB...i tu was proszę o pomoc...chciałbym się zmieścić w cenie jakieś +/- 500 za kółko...da radę jak nie to ile dołożyć?Musi być pod tarczę...wiem że to wariactwo z tarczą na szosę ale będę miał takie właśnie heble bo jeżdżę głównie w terenie a postanowiłem po ustawce na nałęczów mieć 2gi zestaw na szosę...strasznie się męczyłem na moich terenówkach i to z za małym trochę ciśnieniem z tyłu po łataniu dętki :-P
Kiedyś jeździłem na oponach Kenda Flame i jazda po asfalcie/kostce jest miodzio
Teraz na nich jeździ moja dziewczyna i jeździ szyyybko i mało się męczy.
+ fajnie wyglądają

[Obrazek: moje_nowe_opony_o_niskim_oporze.jpg]
Sęk w tym że dobór opon to najmniejszy problem...akurat teraz bo już mam upatrzone...zresztą te z tematu na forum....CST...chyba że ktoś ma lepszą propozycję:-P


Ja chcę całe kółeczka złożyć a że na szosie raczej się nie czaję więc szukam podpowiedzi jakie komponenty...głównie mi chodzi o jakieś obręcze i dobre szprychy...bo piastę raczej chcę TX dsc... :-)
AdiLbn napisał(a):Ja chcę całe kółeczka złożyć...
To planujesz prawdopodobnie robić podobne przebiegi na szosie i w terenie, bo w innym wypadku kasety będą się inaczej zużywać (chyba, że będziesz ją przekładał :roll: )
Wieśko napisał(a):
AdiLbn napisał(a):Ja chcę całe kółeczka złożyć...
To planujesz prawdopodobnie robić podobne przebiegi na szosie i w terenie, bo w innym wypadku kasety będą się inaczej zużywać (chyba, że będziesz ją przekładał :roll: )


Chcę złożyć całe koła razem z kasetą... ;-)

wiem wiem wiem....patelnia(korba) i łańcuch pod 2 innymi kasetami(z założenia będą takie same) będą się inaczej zużywać lecz jestem z tych co przynajmniej łańcuch wymieniają co sezon...więc myślę że będzie oki.... ;-)

Krótko mówiąc(pisząc) chcę mieć całe koła (CAŁE :-P ) Jedne na teren a drugie na szosę....
No niestety...łapię się za 32 szprychy...bo za drogo wyjdzie za płaskie 16... :-(

Taki zestaw mi się widzi:

Piasta: Deore XT dsc (wzorowana na XTR oś 14mm ) center lock 350g pod tarcze Pln: około 150
Kaseta: Deore XT 9 CS-M770 przełożenie 11-32 263g Pln: około 130
Szprychy: DT Swiss ok.200g + nyple DT Swiss 50g? Pln: razem jakieś 110
Obręcz: Mavic XM 317 Disc szerokość oponki od 1,5 :-) 445g Pln: około 120
Oponka: MAXXIS WormDrive 26 x 1,9 (bo jednak lubię mieć trochę przyczepności :mrgreen: ) 650g Confusedhock: Pln: około 45
dętka: Kenda ok.100g Pln: około 20

Wychodzi wagowo: 2058g tył przód około 1900...kurcze dużo jakoś coś mi się wydaje że skleciłem kolejne kółeczka na teren a na szosę mi nie idzie... Undecided

Cenowo: około 570 Pln tył przód jakieś 500


No i taki zestaw mi się widzi...ale i za ciężko i za drogo...może jakieś propozycję odnośnie głównie zmniejszenia wagi?? Bo cenowo jeszcze to ścierpię... :roll:
a ja Ci doradzę, kup sobie drugi rowerek na drogi utwardzone, jakaś stara szoska na shimano 600 myślę, że kupisz już od 700zł a jazda szosą to jest bajka
no właśnie! jak masz tysia na dwa koła to spokojnie sobie kupisz jakąś szoskę, ba nawet na naszym forum masz ofertę http://forum.rowerowylublin.org/viewtopic.php?t=106 :-P
AdiLbn napisał(a):... jestem z tych co przynajmniej łańcuch wymieniają co sezon
wg mnie stanowczo za rzadko Smile chyba że mało jeździsz (lub w lekkich warunkach)

ja osobiście zmieniam łańcuch jakieś 3-4 razy w sezonie bo sie zużywa

a z tą wagą to proponowałbym poszukać lżejsze oponki (nawet moje terenowe shwalbe racing ralph są znacznie lżejsze - ok 480g)
na szosę powinieneś poszukać czegoś lżejszego
chociaż widze że jednak lubisz bieżnik więc i gumy więcej :-) to i opona cięższa
ale myślę że spokojnie możesz zejść z wagą na oponach

podstawa to lekka opona dętka i obręcz bo musisz to wprowadzić w ruch :-D reszta (piasta) może być cięższa
Rozumiem że chcesz ulokować 1000 zł z powodu niechęci do straty czasu na zmianę opon?
Jeśli tak to kup lżejsze obręcze. Jeśli jesteś lekki możesz pomyśleć o Sun Equalizer 21. Na szosie ich nie zmęczysz a łatwiej Ci będzie przyspieszać. Ewentualnie coś o podobnej masie (poniżej 400g). Jakie szprychy dokładnie wziąłeś i jakie nyple?
Oponka Wormdrive wersji zwijanej waży 570g. Co jest dosyć znacznym wynikiem biorąc pod uwagę że mój Crossmark który nie ma dużych oporów toczenia i ma bieżnik przy rozmiarze 2.1 waży tyle samo.

P.S. Jakie masz aktualnie koła?
Stron: 1 2