Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: kostka na ścieżkach
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
No tak umiejętne napisanie wniosku jest kluczem do sukcesu. Dlatego pisanie wniosków to dobra fucha. Widać u nas się nie postarali. Ale skoro asfaltowe ścieżki są tańsze to może teraz na nie przychylniej popatrzą.
mindex napisał(a):proponuję dyskutować o artykule tutaj:
itd
Proszę "uprawnionych" o przeniesienie postu ;-)
Kuba napisał(a):Ale skoro asfaltowe ścieżki są tańsze to może teraz na nie przychylniej popatrzą.
Już raczej nie będzie żadnych ścieżek. W sytuacji, gdy na ścieżki miasto kasy nie dostało, na asfaltowe musiałoby chyba przesunąć fundusze z innych inwestycji. A przecież wiadomo, że są ważniejsze rzeczy (a konkretnie - zgodnie z pokutującym u nas poglądem - mało jest mniej ważnych niż infrastruktura rowerowa) Undecided . W końcu to Polska.
Będą 'śmieszki' przy remontowanych ulicach. Będzie fragment na ul. Krańcowej od Wyzwolenia do Kunickiego, z kostki oczywiście.

Jeżeli doczekamy się wprowadzenia Standardów Rowerowych z zapisem o nawierzchni bitumicznej, nie będzie problemu raczej.
Przy przetargu na wykonanie remontu ulic będzie też część przetargu o wykonanie ścieżki z asfaltu czy czegoś podobnego płaskiego.

Wczoraj w Urzędzie Wojewódzkim było szkolenie rowerowe, tak naprawdę było 2 urzędników z UM Lublin, którzy mogą cokolwiek zrobić ze standardami i ścieżkami. Pytanie czy się czegoś wczoraj nauczyli... czas pokaże.
Jeśli wejdą nowe ustawy to raczej będzie integracja dróg rowerowych z jezdniami, (o ile będzie na to miejsce) więc z nawierzchnią asfaltową nie będzie problemu. Pytanie tylko czy to będzie taka nawierzchnia jak w wielu innych miejsca która po roku pokryje się dziurami i nierównościami tworząc idealne warunki do jazdy lekkim fullem, czy może ktoś zacznie w końcu stosować nowe rodzaje nawierzchni i porządnie je kłaść (przetargu nie wygra najtańszy oferent tylko najlepszy).
odnośnie pasów rowerowych wydzielonych z jezdni i jakości ich nawierzchni: słyszałem w radiu wypowiedź eksperta w tej dziedzinie, który mówił, że nowy asfalt w Polsce już nie jest tak podatny na pękanie i powstawanie dziur, jak stary.
wyjaśnił do tego to, o czym już kiedyś słyszałem, że kluczowe przy zmianie nawierzchni jest przystosowanie podłoża. Nie wystarczy po prostu wylać nowy asfalt, bo ten popęka szybko i się podziurawi. Należy przygotować odpowiednie podłoże, nie jakieś tam 5 cm piasku czy coś w tym stylu, ale co najmniej kilkadziesiąt centymetrów. Ponoć tak zrobili np Niemcy na starych NRDowskich drogach i jest teraz OK.

Należy jeszcze zwrócić uwagę na to, że po pasach dla rowerów - przynajmniej teoretycznie - nie będą jeździły ciężkie samochody, ale leciutkie rowery. Więc, nawet gdyby nawierzchnia była słaba, po jednej czy pięciu zimach pewnie będzie tak, że pas dla samochodów będzie dziurawy, a pas dla rowerów nadal będzie w dobrej kondycji. Wtedy "cwani" kierowcy samochodów zaczną jeździć pasami dla rowerów (choćby jednym kołem każdej osi) i za czas jakiś będzie to samo z pasami dla rowerów... Wink
Wiesz nowy asfalt nowym asfaltem ale zanim coś takiego połążą to i tak z 10 lat minimum. Zresztą to nie jest wynalazek ostatnich 3 lat. Po prostu u nas jak się buduje to na odwal, bo nic za to nie grozi. Ostatnio oglądałem na TVN Warszawa jak to się chwalili że na Emilii Platter połążą nową nawierzchnię (pierwszą w Warszawie) która ma być bez dziur przez kilkanaście lat. Idą w ślady bodajże Poznania który już kładzie te "nowe nawierzchnie". Lublin dojdzie do tego za minimum kilka lat. Zanim powstanie coś co można nazwać infrastrukturą minie wiele lat.
A prawda co do pasów będzie taka jak pokazują zdjęcia w internecie. Samochody nie tylko jeżdżą ale i parkują na pasie dla rowerów. Robią to świadomie i ich nic nie obchodzi.
Straż Miejska poleca swe usługi 986 ze stacjonarnego 81986 z komórki.
darist napisał(a):W tej chwili to już nie ma znaczenia.
Dlaczego?
Czytaj: http://www.kurierlubelski.pl/stronaglow ... ,id,t.html
"No i dupa"
Przepraszam ale po takiej informacji nie da się wyrazić komentarza z kropkami.

Djupa to jest panowie pan redaktor kuriera. Nie bierzmy poważnie tego co pisze kurier. 50% informacji kuriera jest wyssana z palca. Wniosek Urzędu Miasta jest nadal w ocenie - teraz będzie to ocena strategiczna (gdzie ma szansę na dużą ilość punktów), spokojnie, projekt jest nadal na liście. Projekt Mosiru nie jest jeszcze oceniony nawet merytorycznie, w przyszłym tygodniu powinny być dopiero informacje na stronach RPO. Zalecam cierpliwość. To nie pierwszy raz kiedy kurier wymyśla taki stek bzdur.


Pozdrawiam urzędas grover
Czy za świadome podawanie nieprawdziwych bądź niepewnych informacji do opinii publicznej nie powinno być jakiejś kary? To co się dzieje z mediami to jest jakaś masakra.

BTW nowych asfaltów. Wracając dziś z uczelni zacząłem bacznie się przyglądać dziurom (po kilku potężnych które wybiły mnie ze zwyczajowego głośnego słuchania muzyki). Jakoś dużo ich się porobiło ostatnim czasem. Nie wiem czy to kestia pogody czy niezwracania na nie wcześniej uwagi. Ale obecnie przyjmuje to wymiar dziury na dziurze. Co ciekawe tak zwana droga partyjna koło lotniska w świdniku (ul. Lotnicza) nieremontowana chyba właściwie nigdy a istniejąca jakieś 30 lat wygląda o niebo lepiej od dróg budowanych 5 lat temu. Czyli nawet w epoce socjalizmu dało się wybudować coś co jest lepsze niż obecnie. Bez super kosmicznych technologii, niawierzchni z dodatkami tworzyw sztucznych itd). Słyszałem pogłoski że ta droga miała służyć jako rezerwowy pas startowy na wypadek konfliktu zbrojnego. Ale to i tak nie tłumaczy jakości nawierzchni, bo najbardziej znane w polsce DOLe (drogowye odcinki lotniskowe) są w znacznei gorszym stanie. A przy tym droga ta nie zapewnia choćby miejsca na stojanki i nie jest nigdzie oficjalnie podawana jako DOL.

Żeby nie było że z kostką jest super to na chodzniku przy ul. Piłsudskiego powyżej Dolnej Panny Marii zniknęło podłoże spod kostki na głębokość ponad 0,5 m i powstały dość przerażające wyrwy. Nie ma to jak polskie budowanie...
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11