Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: Regulacja przednich amortyzatorow
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jak w temacie, jak to wyregulowac ? Pod swoja wage ? Na wyczucie ?

Dla was to pewnie prosta czynnosc, dla mnie czarna magia.
Zależy, czy masz amortyzator powietrzny, czy na sprężynie lub elastomerze. Te sprężynowe (często najtańsze) są, z tego, co wiem, dość trudne do regulacji, bo wiąże się to z wymianą sprężyny na inną (poprawcie mnie, jeśli źle mówię). Podobnie w elastomerowych - regulacja polega na wymianie wkładek elastomerowych. W droższych, powietrznych, regulacja twardości odbywa się poprzez zmianę ciśnienia powietrza w komorze powietrznej.
Regulacji twardości dokonuje się stosownie do masy rowerzysty i jego upodobań. Od tego w gruncie rzeczy przecież zależy przyjemność z jazdy i odpowiednie prowadzenie się roweru w terenie.
Inną bajką są inne ustawienia amorka: tłumienie powrotu, tłumienie kompresji, czy blokada skoku. Ich dokonuje się poprzez pokrętła na goleniach (mogą one się znajdować od góry, jak i od dołu goleni).
Podaj więcej informacji na temat swojego amorka (producent, model), a będzie można powiedzieć dokładniej, jakie regulacje on posiada i może w jaki sposób ich dokonać :-)
Poczytalem na sieci i juz mniej wiecej wiem jak ustawic. Waze malo wiec ustawie na najwieksze ugiecie. Pytanie tylko czy krecic w strone oznaczenia + by zwiekszyc ugiecie, czy w strone - , bo jakos ciezko mi dojsc do tego :?:
Pinky napisał(a):czy krecic w strone oznaczenia + by zwiekszyc ugiecie, czy w strone -

Zazwyczaj przy tego typu regulacjach kręcenie w stronę "+" spowoduje utwardzenie amortyzatora. W amorkach, z którymi się do tej pory spotkałem, jedyne regulacje +/- zmieniały ustawienia tłumika i blokady. Twardość ustawiało się tak, jak napisałem 2 posty wyżej.
Dziekuje. Myslalem ze jest akurat odwrotnie :lol:
Nie ma za co, po to są forumowicze, żeby pomagać potrzebującym :mrgreen: