Forum Rowerowy Lublin
[18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą - Wersja do druku

+- Forum Rowerowy Lublin (https://forum.rowerowylublin.org)
+-- Dział: Trasy i szlaki rowerowe (https://forum.rowerowylublin.org/forum-70.html)
+--- Dział: Lubelska infrastruktura rowerowa (https://forum.rowerowylublin.org/forum-35.html)
+--- Wątek: [18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą (/thread-229.html)

Strony: 1 2 3


[18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą - KermitOZ - 15-06-2009

Wszystko jak na plakacie, zapraszam serdecznie Smile


Re: [18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą - qavtan - 15-06-2009

Od 15 czerwca Marcin Hyła pracuje na 1/2 etatu w GDDKiA jako inspektor w Biurze Studiów, w zespole ds. ścieżek rowerowych.

Inne fakty z CV Marcina Hyły:

Ważniejsze osiągnięcia:
• 2009: Koncepcje rozwoju ruchu rowerowego dla Koszalina i Sieradza (autor)
• 2009: Polityka rowerowa dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (autor)
• 2009 - 2001: członek Zespołu Zadaniowego do spraw transportu rowerowego przy
Urzędzie Miasta Krakowa, reprezentujący Polski Klub Ekologiczny – Miasta dla rowerów
• 2009-2008: asystent społeczny posła Łukasza Gibały
• 2008: projekt zmian przepisów (m.in. ustawa Prawo o Ruchu Drogowym), dotyczących
rowerzystów i projektowania infrastruktury rowerowej (inicjatywa Miasta dla rowerów)
• 2006-2005: program telewizyjny Niezła Jazda – cykl dla cyklistów emitowany w paśmie
ogólnopolskim TVP3 - scenariusz, prowadzenie i realizacja 66 odcinków po 12 minut
(oglądalność 450-800 tys. widzów w 2006 r. wg TNS OBOP dla www.wirtualnemedia.pl)
• 2006: publikacja Rowerowy Gdańsk, Rowerowa Polska - autor (ISBN 83-89354-01-02)
• 2006 - 2002: koordynator ds. rozwoju i informacji Gdańskiego Rowerowego Projektu
Inwestycyjno-Promocyjnego (Polski Klub Ekologiczny, grant Global Environment Facility)
• 2005: opracowanie pt. Projekt programu rozwoju transportu rowerowego w Polsce na
zlecenie Ministerstwa Transportu i Budownictwa (wspólnie z dr Tadeuszem Koptą)
• 2005, 2003, 2000 i 1995: aktywny udział w międzynarodowych konferencjach VeloCity
na temat transportu rowerowego i World Conference on Traffic Research (2004)
• 2003: Standardy Techniczne dla Infrastruktury Rowerowej dla Urzędu Miasta Krakowa
• 2003 - 1996: członek Rady Nadzorczej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Krakowie; reprezentant pozarządowych organizacji ekologicznych
• 2001 - 2000: przygotowanie Gdańskiego Rowerowego Projektu Inwestycyjno -
Promocyjnego o wartości ponad 2,5 mln USD (Global Environment Facility, GEF)
• 2001 - 1999: program popularnonaukowy Magazyn Focus (TVP1, redakcja i prowadzenie)
• 2001 - 1993: współpraca z Federacją Zielonych oraz z Fundacją Wspierania Inicjatyw
Ekologicznych w Krakowie
• 1996: książka Miasta dla rowerów - autor (ISBN 83-905050-0-2)


Re: [18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą - qavtan - 20-06-2009

Mnie się bardzo podobało spotkanie. Prezentacja niby prosta, ale dała mi do myślenia.
Całe spotkanie dało mi moc, że można, że się daje, że trzeba walczyć, że głowa to podstawa w infrastrukturze rowerowej.

Ciekaw jestem czy w Lublinie możliwe jest ograniczenie prędkości na większej ilości ulic.
(Piłsudskiego pod górkę, Lipowa, Krakowskie, Narutowicza - te ulice w sumie 30km/h się poruszają, więc znak to formalność).

Jeżeli ktoś był na spotkaniu, a chce zobaczyć prezentację to ją udostępnię tutaj.

I czy w Lublinie potrzebujemy infrastruktury rowerowej? Z pewnością tej dla relaksujących się ludzi tak, takie też by mogli turyści wjechać i wyjechać z miasta.


Re: [18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą - holden - 20-06-2009

qavtan napisał(a):(Piłsudskiego pod górkę, Lipowa, Krakowskie, Narutowicza - te ulice w sumie 30km/h się poruszają, więc znak to formalność).
Jak dla mnie bardzo średni pomysł, bo jeśli ludzie zaczęli by się do tego stosować to tworzyłyby się korki również poza godzinami szczytu. Dodatkowo w nocy gdy nie ma już prawie ruchu, też trzeba by się wlec 30 km/h... moim zdaniem jest to bardzo utrudniający życie pomysł, za to świetne do podniesienia statystyk policji i wpływów do budżetu...


Re: [18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą - żabol - 20-06-2009

Właśnie, mniej korków w ogóle, tym łatwiejsze poruszanie się także dla rowerzystów. Prawa rowerzystów są ważne i należy o nie walczyć, ale nie możemy traktować kierowców i ich samochodów czy pieszych jak wrogów. Im ograniczmy a dajmy sobie. Trzeba szukać kompromisów, np. poprzez infrastrukturę, masę krytyczną.


Re: [18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą - mariox - 20-06-2009

Dopóki miasto nie dorobi sie porządnej obwodnicy, korki będą coraz większe. Obecnie cały tranzyt wali przez miasto. Dojazd samochodem z Gospodarczej na Wojciechowską po godzinie 15.00 zajmuje mi nieraz 45 minut.
Oprócz tego należy zwrócić uwagę na jeszcze jeden szczegół. Powstają nowe szlaki o charakterze turystyczno - krajoznawczym. Natomiast nie ma bezpiecznych szlaków niezbędnych do życia codziennego (czyli na dojazdy do pracy, na zakupy, do urzędów). Wiecej takich tras oznacza mniej samochodów na ulicach i większy luz i komfort zarówno dla rowerzystów jak i kierowców.


Re: [18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą - żabol - 20-06-2009

mariox napisał(a):nie ma bezpiecznych szlaków niezbędnych do życia codziennego
i nie ma gdzie zostawiać rowerów. Chociaż to ma się poprawić...


Re: [18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą - qavtan - 20-06-2009

ponoć są znaki "30km/h naht" = "30km/h nocą", żeby było ciszej.

Ograniczenie prędkości do takiej, z którą poruszają się rowerzyści to tzw. niewidzialna infrastruktura rowerowa.

Mariox myślę, że główną przyczyną korków w Lublinie są auta o tablicach LU.

Po co budować nowe, specjalne drogi rowerowe, jeżeli mamy ulice? Świetnie się na nich jeździ rowerem Smile

Żabol, warto mieć rower, za którym się płakać nie będzie, a przypiąć jest do czego (znaków drogowych ci u nas dostatek).


Re: [18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą - mariox - 20-06-2009

qavtan napisał(a):Mariox myślę, że główną przyczyną korków w Lublinie są auta o tablicach LU.
Zapraszam na Al Solidarności - Al. Sikorskiego - Al Kraśnicką w godzinach szczytu w celu rozejrzenia się. Tiry na uraińskich tablicach nie mają LU :-D
qavtan napisał(a):Po co budować nowe, specjalne drogi rowerowe, jeżeli mamy ulice? Świetnie się na nich jeździ rowerem Smile
Ale gdyby było jeszcze lepiej, gdyby było luźniej. A byłoby luźniej, gdyby wyprowadzić tranzyt. Z pożytkiem dla miejscowych i tych co chcą minąć miasto. :-D


Re: [18.06, g.18, Tektura] - Spotkanie z Marcinem Hyłą - qavtan - 20-06-2009

Mariox, ale zauważasz ile z samochodów w korku to tablice LU?
Zgadzam się, że na ulicach przelotowych jest wiele tirów, są nawet samochody z obcymi rejestracjami.
Ale korki na ul. Głębokiej, Filaretów, Sowińskiego, Kunickiego, Lubelskiego Lipca - to są korki tworzone przez LU. (a ludzie jeżdżą samochodami po mieście, bo jest im tak wygodniej)

Tranzyt - obwodnica to jest pewnik, z którym nie ma co dyskutować, potrzeba.