Budowa ddr na Filaretów - Wersja do druku +- Forum Rowerowy Lublin (https://forum.rowerowylublin.org) +-- Dział: Trasy i szlaki rowerowe (https://forum.rowerowylublin.org/forum-70.html) +--- Dział: Lubelska infrastruktura rowerowa (https://forum.rowerowylublin.org/forum-35.html) +--- Wątek: Budowa ddr na Filaretów (/thread-6739.html) |
Budowa ddr na Filaretów - Aleksander W - 15-10-2013 Więcej: http://www.lublinrowerem.pl/2013/10/bud ... retow.html Re: Budowa ddr na Filaretów - bartek - 28-10-2013 Dzisiaj po raz pierwszy przejechałem się nowym odcinkiem tej ścieżki - wzdłuż ul. Filaretów, od Głębokiej do Zana. No i mam pytanie o pierwszeństwo przejazdu Chodzi o przejazd ścieżki przez ul. Pana Tadeusza (http://tinyurl.com/nrejtaa) Jeśli ścieżka biegnie wzdłuż ulicy - to sprawa jest jasna, rowerzysta ma pierwszeństwo przed samochodami skręcającymi w drogę podporządkowaną (czyli tak, jakby jechał główną drogą). Ale tutaj ścieżka jest oddalona od ulicy o jakieś 15-20 metrów. I kto tu ma pierwszeństwo? Podobna sytuacja jest na skrzyżowaniu Filaretów i Grażyny... W tym momencie oznakowania brak (ale ścieżka nie jest ostatecznie ukończona, więc może jeszcze się coś pojawi). Szczerze mówiąc dzisiaj się zawahałem... Re: Budowa ddr na Filaretów - Joseph - 28-10-2013 Polska ustawa definiuje to tak: Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe oraz Art. 33. 4. Na przejeździe dla rowerzystów, kierującemu rowerem zabrania się: 1) wjeżdżania bezpośrednio przed jadący pojazd; Czyli niejasno Re: Budowa ddr na Filaretów - Joseph - 28-10-2013 BTW. A same przejazdy są już oznakowane ? nie jestem co do tego pewien. Re: Budowa ddr na Filaretów - darist - 29-10-2013 Joseph a co niby jest niejasnego we wspomnianych artykułach? Bo ja nie widzę tam żadnego problemu z interpretacją. Jest tutaj podobieństwo do pieszego i przejścia dla pieszych. Re: Budowa ddr na Filaretów - maYkel - 29-10-2013 darist napisał(a):Joseph a co niby jest niejasnego we wspomnianych artykułach? Choćby to, kiedy można mówić o wjeżdżaniu "bezpośrednio" pod jadący pojazd? Metr przed nim? Cztery metry? A co jak pojazd jedzie 20 km/h? A jeśli jedzie 60 km/h? Zwłaszcza, że to rowerzysta ma pierwszeństwo... Zapis nie jest jasny, a obaj uczestnicy ruchu będą go interpretować na własną korzyść. Re: Budowa ddr na Filaretów - darist - 29-10-2013 maYkel napisał(a):Zwłaszcza, że to rowerzysta ma pierwszeństwo... :?: Od kiedy rowerzysta zbliżający się do przejazdu ma pierwszeństwo? maYkel napisał(a):kiedy można mówić o wjeżdżaniu "bezpośrednio" pod jadący pojazd? Metr przed nim? Cztery metry? A co jak pojazd jedzie 20 km/h? A jeśli jedzie 60 km/h? Nie przesadzaj maYkel :mrgreen: Zbliżając się do skrzyżowanie też Masz takie problemy? :mrgreen: Re: Budowa ddr na Filaretów - Aleksander W - 29-10-2013 Joseph napisał(a):Polska ustawa definiuje to tak: To są zapisy, które już nie obowiązują. Po nowelizacji ustawy w 2011 roku jest tak: Cytat:1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe. natomiast ten zapis z Art. 33 o wjeżdżaniu pod nadjeżdżający pojazd został uchylony. Joseph napisał(a):BTW. A same przejazdy są już oznakowane ? nie jestem co do tego pewien. Żaden póki co nie jest, chyba nawet i pionowego nie ma, więc nie ma jeszcze obowiązku jazdy po ddr. darist napisał(a):maYkel napisał(a):Zwłaszcza, że to rowerzysta ma pierwszeństwo... No ma, w sytuacji opisanej w Art 27 1a. W tym przypadku Filaretów->Pana Tadeusza. Problem jest jednak gdzie indziej - mianowicie w oznakowaniu przejazdów od strony kierowców. Np. dla wlotu na Pana Tadeusza znak A-7 "ustąp pierwszeństwa" od strony bloków wisi ZA przejazdem rowerowym na latarni. Można więc przecięcie się przejazdu i ulicy traktować jako skrzyżowanie równorzędne, na którym pierwszeństwo będzie miał jadący po prawej stronie. No i dojdzie do sytuacji, że: - jadąc rowerem z góry od ZUS masz pierwszeństwo nad wszystkimi pojazdami - jadąc rowerem pod górkę masz pierwszeństwo nad skręcającymi z Filaretów (Art 27 1a), ale musisz ustąpić wyjeżdżającym z Pana Tadeusza (zasada prawej ręki). Dlatego też dla normalizacji sytuacji A-7 MUSI stać docelowo przed przejazdem, i być powtórzony przed jezdnią Filaretów. Na skrzyżowaniu z Grażyny bajzel w oznakowaniu i nieczytelności będzie jeszcze większy, bo oddalenie od głównej ulicy jest większe, a promienie skrętów dla kierowców umożliwiają szybką jazdę. Identyczne problemy są na wielu przejazdach w mieście, szczególnie na Krochmalna/Diamentowa i Diamentowa/Wrotkowska. Tam pierwszeństwo (czyli ustalenie kto się komu zatrzymuje) musi być ustalone dodatkowymi znakami, bo w tej chwili jest chaos, który może się kiedyś skończyć tragicznie dla jakiegoś rowerzysty. |