GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja - Wersja do druku +- Forum Rowerowy Lublin (https://forum.rowerowylublin.org) +-- Dział: Trasy i szlaki rowerowe (https://forum.rowerowylublin.org/forum-70.html) +--- Dział: Lubelska infrastruktura rowerowa (https://forum.rowerowylublin.org/forum-35.html) +--- Wątek: GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja (/thread-8417.html) Strony:
1
2
|
GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja - pecet86 - 21-07-2015 http://youtu.be/8FWU-wX2fvk Cytat:Udostępniamy wam film, który powstał 26 czerwca 2015. Porozumienia Rowerowego Re: GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja - wojci - 21-07-2015 w niedzielę jechałem odcinkiem Zwierzyniec - Brody i ten kawałek jest ekstra. Nowa asfaltowa ścieżka rowerowa, gładka i w miarę szeroka Re: GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja - pecet86 - 21-07-2015 Są kawałki zrobione na ekstra czyli wydzielone DDR z asfaltu, pasy rowerowe czy szerokie pobocza asfaltowe. Kawałki w dobrej jakości czyli lokalne / gminne / wiejskie drogi - ogólnie lubię takie z małym ruchem o ile nawierzchnia jest w miarę przejezdna I reszta. Problem w tym że na taki rozmach i skalę (pierwszy tak duży szlak Polski Wschodniej) jakość dla turysty (kilkudniowego) z sakwami nie wygląda to dobrze. Są niby miejsca wypoczynku oraz oznakowanie szlaku ale niewiele kierowana na atrakcję zarówno turystyczne jak i lokalne jak i odnóg szlaków do zwiedzania lokalnych miejsc. Nie po to się jedzie w trasę kilkudniową aby ją tylko przejechać i wpatrywać się w mapę (lub aplikację) czy coś jest do zwiedzania. Taka opcja jest dobra na wycieczki całodniowe zaplanowane z góry. Ogólnie mam nadzieje że sam szlak wpłynie na okoliczne gminy aby to poprawić bo to tylko dla nich zysk. Re: GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja - Mariobiker - 22-07-2015 pecet86 napisał(a):Nie po to się jedzie w trasę kilkudniową aby ją tylko przejechać i wpatrywać się w mapę (lub aplikację) czy coś jest do zwiedzania. Taka opcja jest dobra na wycieczki całodniowe zaplanowane z góry.Wybierając się na kilkudniową wycieczkę jest chyba normalne (przynajmniej dla mnie), że dużo wcześniej wertujemy internet, przewodniki itd. i dokładnie wiemy gdzie są miejsca godne uwagi na trasie naszego przejazdu. Re: GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja - pecet86 - 22-07-2015 Tak racja ale jak już się tworzy szlak (Pierwszy tak długi w Polsce) za grubą kasę to coś się powinno wymagać i jakieś standardy powinien spełniać. Re: GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja - Mariobiker - 22-07-2015 Nie wiem kto ustalał trasę tego szlaku ale mógł się troszkę bardziej postarać. Na Mazurach to już jest jakaś masakra. Jedynie za Węgorzewem trasa przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie jeziora a to chyba trochę za mało. Przy okazji P1000J miałem możliwość zobaczenia jak prace posuwają się w okolicach Obwodu Kaliningradzkiego. Przy takim stanie nawierzchni w tamtym rejonie na pewno wielu rowerzystów nie będzie korzystać z jakiejś ścieżki mając do dyspozycji równiutki asfalcik z niewielkim natężeniem ruchu. Nie wiem czego się spodziewałeś po Green Velo :?: Na pewno nikt Ci nie zbuduje przy szlaku parkingów strzeżonych i McDonalda ;-) Oby nie skończyło to się jak w przypadku Wiślanej Trasy Rowerowej. Re: GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja - pecet86 - 22-07-2015 Nie oczekuje zarówno strzeżonych parkingów jak i McDonalda bo to mija się z celem podróżowania na rowerze ;-) Samo powstanie szlaku powinno symulować mieszkańców / gminy przy szlaku do robienia takich punktów z dostępnością: - nocleg z przechowaniem roweru - lokalnie unikalne produkty do zwiedzania / kupienia / jedzenia - dostępność narzędzi do naprawy na trasie w sklepach / noclegach / itp pod tym względem wypadają lepiej GreenWeys choć mają mniej środków ale aktywizują gminy. Re: GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja - Mariobiker - 22-07-2015 pecet86 napisał(a):Samo powstanie szlaku powinno symulować mieszkańców / gminy przy szlaku do robienia takich punktów z dostępnością: Wszystko pięknie wygląda jak sobie o tym klikamy ale : Nie bardzo rozumiem o jakim noclegu myślisz, w agro nie ma problemu a na polu namiotowym przypinasz rower do nogi i po kłopocie ;-) Lokalne atrakcje jeśli takowe są to najczęściej już są całkiem nieźle oznaczone bo to jedyny sposób aby ktoś zatrzymał się w miejscowości X. A jeśli chodzi o dostępność narzędzi/sklepów przy trasie to nie liczył bym na za wiele. Oprócz miast takie punkty nie mają racji bytu. Kto zainwestuje w "graty" wiedząc, że potencjalny klient może się pojawić ale nie musi przez kilka letnich miesięcy. Najgorsze jest to, że przy takiej trasie bardzo często pojawia się znak B-9 i czy Ci się to podoba czy nie musisz uciekać z jezdni. Uwierz mi, że przeciskanie się miedzy lokalesami wracającymi właśnie z zakupów lub dziećmi nie należy do przyjemności. Budujmy ścieżki i inne DDR ale nie zmuszajmy wszystkich do korzystania z nich. Re: GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja - pecet86 - 22-07-2015 Cytat:Nie bardzo rozumiem o jakim noclegu myślisz, w agro nie ma problemu a na polu namiotowym przypinasz rower do nogi i po kłopocie ;-)Czasem tak, czasem nie. Mam znajomego któremu gwizneli rower z pola namiotowego. Cytat:Lokalne atrakcje jeśli takowe są to najczęściej już są całkiem nieźle oznaczone bo to jedyny sposób aby ktoś zatrzymał się w miejscowości X.Atrakcja zazwyczaj tak choć czasem zdarzyło mi się ciekawe miejsca ominąć. Ale są jeszcze często robione lokalne produkty niedostępne nigdzie indziej i o nich dowiaduje się zazwyczaj człowiek przez przypadek. Cytat:A jeśli chodzi o dostępność narzędzi/sklepów przy trasie to nie liczył bym na za wiele. Oprócz miast takie punkty nie mają racji bytu. Kto zainwestuje w "graty" wiedząc, że potencjalny klient może się pojawić ale nie musi przez kilka letnich miesięcy.Tu się nie zgodzę. Chodzi o podstawowy zestaw np. do wymiany / załatania dętki. Nie zajmuje to wiele miejsca a przyciąga klientów. Cytat:Najgorsze jest to, że przy takiej trasie bardzo często pojawia się znak B-9 i czy Ci się to podoba czy nie musisz uciekać z jezdni. Uwierz mi, że przeciskanie się miedzy lokalesami wracającymi właśnie z zakupów lub dziećmi nie należy do przyjemności. Budujmy ścieżki i inne DDR ale nie zmuszajmy wszystkich do korzystania z nich. Tu się zgadzam jeżeli coś budować to z głową i najlepiej na jezdni. Wydzielone DDR powinny być przy drogach o dużym natężeniu ruchu i do tego odpowiednio szeroka. Re: GreenVelo od Izbicy do Biłgoraja - paweł1000 - 22-07-2015 "Tu się nie zgodzę. Chodzi o podstawowy zestaw np. do wymiany / załatania dętki. Nie zajmuje to wiele miejsca a przyciąga klientów" sęk w tym że aby sprzedać kilka dętek w miesiącu, to należy uiścić składkę ZUS w wysokości 1030-1080 zł. miesięcznie, w dodatku trzeba być zawsze osiągalnym , bo klientów na takie przedmioty, w takim miejscu nie będzie za wielu w miesiącu, więc aby sprzedać / załatać te 3-4 dętki na miesiąc trzeba się sporo naczekać i być przywiązanym do miejsca w którym sprzedaje się te dętki. Nie wspomnę o kosztach postawienia i utrzymania reklam (przypomnę że po drodze nie ma żadnego sklepu, więc trzeba by zakładać zupełnie nową działalność gospodarczą, co wiąże się z dużymi kosztami, a rowerzystów na tym filmiku to ja nie widziałem) |