Strony (4):    1 2 3 4   
maYkel   03-02-2010, 16:09
#21
No fajnie tylko teraz o ile procent (promili) jest efektywniej moc przenoszona na pedały? I czy amator jest w stanie odczuć i wykorzystać tą różnicę? Do tego ja luz roboczy (i tak w time'ach jest minimalny) uważam za zaletę. Ze zdrowym rozsądkiem oczywiście, bo na crankach się czułem jakbym się wpiął w kostki mydła. :mrgreen: Generalnie jakoś mnie to wszystko nie przekonuje do zrezygnowania z praktycznych zalet systemów do mtb. Chociaż podejrzewam, że Mediana pójdzie na tą zwiększoną efektywność. :-P ;-)
kreciczek   03-02-2010, 16:35
#22
Wiesz, dokładnie Ci nie powiem ile procent bo nie konstruuje w piwnicy i nie badam aparatura :-P. Myślę, że na necie znajdzie się procenty( Twoje ulubione promile;p). W szosowych też masz luzy- żółte bloki Shimano mają luzy w przeciwieństwie do czerwonych. Poza tym w przenoszeniu mocy, noga-pedał, ważna jest sztywność( podeszwa, platforma pedał) bo wtedy nie traci się siły nacisku a co za tym idzie efektywności przenoszenia mocy. Podobnie masz w kołach im sztywniejsze, tym mniej energii się traci, szczególnie przy dużej mocy gdzie materiały maja tendencje do wyginania się.
KermitOZ   03-02-2010, 20:22
#23
maYkel napisał(a):I czy amator jest w stanie odczuć i wykorzystać tą różnicę?
Ja jestem.

maYkel napisał(a):luz roboczy (i tak w time'ach jest minimalny) uważam za zaletę.
Ja też tak uważam i mam żółte bloki. Ale tam nawet przy tym luzie wiesz, że się nie wypniesz, a z luzem w spd mtb bywa różnie.

maYkel napisał(a):nie przekonuje do zrezygnowania z praktycznych zalet systemów do mtb.
No na miasto na pewno nie ma sensu, bo lepiej się chodzi.

GrzegorzMazur.pl
Go hard or die hard!
Michal   03-02-2010, 22:30
#24
Miałem szosowe buty Time Eq Pro na systemie LOOK czarne bloki twardsze , do tego specjalne nakładki Look'a do chodzenia. Jednak było czuć różnice w jakości i szybkości. A co chodzenia dało rade się przywyczaić, biegac nie ale chodzić tak. Tak jak Grzesiek mówi na szosie wpinasz sie na starcie i jedziesz...
P.S Po przesiadce z pedałów JAR na Look było czuc rożnice.. Ale kto pamięta poczciwe JAR'y?
szymek_sq   04-02-2010, 01:42
#25
tak wielka szkoda mojej kolarzówki, kolarzówki prawie nówki
:d

"Abstynencja jest dobra, ale powinna być praktykowana z umiarem"
marcin0604   04-02-2010, 10:04
#26
maYkel napisał(a):Ta, zapomniałem jeszcze o jednej zalecie - jednostronność - kup szosowe i poczuj się jakby znów był 1990. :mrgreen:
Nie kumam maYkel. O co chodzi? :-D
Mediana   11-03-2010, 14:34
#27
Witam,

I stało się - po prawie dwóch miesiącach, które minęły od zakupu roweru - rozpoczęłem przygotowania do jazdy na rowerze szosowym. Przygotowania były krótkie - napompowałem opony do 9 bar (można je nabić do 10 bar), przykręciłem pedały M 520 (na razie MTB) i w drogę....

Trochę statystyki na początek:
dystans 21km
średnia V 25 km/h (śmieszka rowerowa i trochę "czarnego")
max V 55 km/h

A teraz wrażenia... i porówania do roweru MTB.

Rower bardzo szybko przyspiesza jest trochę nerwowy (węższa kierownica). Natomiast pozycja na rowerze to zupełnie inna bajka ale bardzo szybko się do niej przyzwyczailem z małym "ale" - jazda w dolnym chwycie wymusza bardzo niską pozycję. I tutaj dodam, że nie wyobrażam sobie mniejszej ramy - przy zakupie miałem wątpliwości co do rozmiaru ramy.

Zamiana biegów - rewelacja, biegi wchodzą szybko, półbiegi fajny wynalazek.

Ciągnąc dalej wątek to w porównaniu z MTB - rower sam jedzie. Jak jechałem scieżką rowerową po kostce to muszę przyznać, iż myślałem że będzie bardziej trzęsło, a było znosnie.

I z rzeczy które mi się nie podobały to hamulce (wiem, że są jeszcze nie ułożone), które w porównaniu do MTB prawie wcale nie hamują (nie wiem czy czasem dodatkowo obręcze nie były zakonserwowane jakimś smarem).

Muszę przyznać, że szosa mnie trochę zaczarowała i będzie stanowić dużą konkurencję dla MTB.

Pozdr.

R..........

Mediana
Merida 575, 580, 903

[Obrazek: u6030y2012v3.gif]
maYkel   11-03-2010, 15:57
#28
Mediana napisał(a):hamulce (wiem, że są jeszcze nie ułożone), które w porównaniu do MTB prawie wcale nie hamują
Taki już urok szosówki...
Tylko... po co ty chcesz hamować na szosie? :mrgreen:
felek   11-03-2010, 18:17
#29
Do hamulców trzeba się przyzwyczaić, najlepiej używać dwóch naraz.

Ja też mam w szosówce pedały MTB (Time) i myślę, że to dobre rozwiązanie, bo nie muszę mieć dwóch oddzielnych par bloków i butów do górala
n4zgul   11-03-2010, 18:51
#30
szosówka nie ma hamulców... ma spowalniacze

[Obrazek: userbar802235.gif]
Strony (4):    1 2 3 4   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.