Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mój Spec Epic
#11
http://www.airbike.pl/strona/6.Serwis.html

Tu w Polsce robią serwis brainów... A przynajmniej tu robią szkolenia z zakresu serwisu damperów z brainem oraz w ogóle z zawieszeń speca. A że mają też serwis to zakładam że serwisują.
Także pisz do nich a potem ramka w garść i do Warszawy.
Odpowiedz
#12
Dzięki za info, jak będę miał chwilę, to spróbuję się czegoś u nich dowiedzieć.
god@localhost# killall animals && killall people && umount /dev/world && halt
Odpowiedz
#13
nie musisz brać całej ramy. Sam brain wystarczy. Można wysłać pocztą, zrobia serwis i Ci odeslą.
Odpowiedz
#14
Ja to bym zapytał czy mi zawieszenie stuningują i bym pojechał z ramą osobiście... Chociaż w sumie brain jest w niewielkiej liczbie modeli więc wiedzą jak go ustawić mając samą nazwę.
Odpowiedz
#15
Wysłałem zapytanie do Airbike i czekam na odpowiedź. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.
god@localhost# killall animals && killall people && umount /dev/world && halt
Odpowiedz
#16
No ciekaw jestem ile Ci krzykną. Zresztą ile by nie było to warto bo to bardzo ładna rama.
Teraz dopiero zauważyłem że masz hamulce XT. Klamki są rocznik 08,ale zaciski masz jakieś dziwne. Co to za zaciski? Masz problemy z tymi hamulcami w zimie?
Odpowiedz
#17
Zaciski to Deore LX. Przedtem działały z klamkami Deore, a po przesiadce na klamki XT dało się odczuć wielką różnicę in plus.
W zimie jak to hydraulika - działa gorzej. przy ujemnych temperaturach klamki mają duuuużo mniej skoku i nie jest łatwo wyczuć momentu rozpoczęcia hamowania (nie licząc efektu spowalniania roweru :-P ) i ciężko jest też z wyczuciem modulacji.

Jeszcze co do hamulców, to chętnie bym je wymienił na coś innego, tylko mam kilka pomysłów co do modeli i nie bardzo mogę wybrać faworyta. Pod uwagę biorę takie zestawy:
Magura Marta
Shimano Saint
Avid Code, ew. Elixir CR.
Każdy ma swoje wady i zalety, a do tej pory miałem styczność tylko z Martami, więc o innych informacje mogę czerpać tylko z opinii innych z Internetu...
No i nie zależy mi tak bardzo na małej wadze, rower ma być wytrzymały, a hamulce silne i niezawodne, nawet za cenę tych paruset gramów.
god@localhost# killall animals && killall people && umount /dev/world && halt
Odpowiedz
#18
Code są mocno przereklamowane. Jeśli chodzi o potężne hamulce zdecydowanie lepsze są Ace'y i Sainty. Natomiast do takiego roweru nie ma sensu zakładać takich hamulców. O Magurach się nie wypowiem. Wiem że były problematyczne kiedyś i miały mocowanie IS co było wielką tragedią tych hamulców (nie wiem czemu tak się opierali przed przejściem na lepszy pod każdym względem PM). Zatem nigdy się o nie nie pokusiłem. Kumple mieli zawsze problemy z wychwalanymi Avidami od trójek po siódemki, także też nigdy w nie nie inwestowałem. Ja jeżdżę na starych Hayesach HFX-9 i moim zdaniem są to niezawodne hamulce. Wcale gorzej w zimie nie działają. Natomiast mam jednego XT rocznik 2008 i to jest po prostu tragedia. W zimie klamka tak puchnie że po dwóch-trzech naciśnięciach klocki trą już na stałe o tarczę (i to nie ociera ale trze porządnie). Sądząc po tym jak działają Twoje hamulce to może być wina zacisku lub przewodu. Choć ten sam przewód jest w XTRach, więc raczej jest to wina zacisku.
Dlatego myślę o zmianie na Hayesy Stroker Trail. Podobno bardzo dobre hamulce w przeciwieństwie do Ryde.
Odpowiedz
#19
Wiem, że hamulce czterotłoczkowe do mojego roweru to przesada, ale w założeniu rower ma jeździć nawet po bardzo wymagających od sprzętu trasach (np. dłuuugie zjazdy, na których non stop trzeba hamować). Do tej pory w takich warunkach XT-ki sprawdzały się tylko przez pierwsze parę minut, czasem minutę... Potem musiałem naprawdę mocno ściskać klamki, żeby się nie połamać na jakimś drzewie ;-)

Strokerów (żadnych) nie brałem pod uwagę ze względy na to, że kiedyś było mi dane pojeździć na Authorze A-Rh+ ze Strokerami Ryde i działanie tych hamulców było żałosne. Przez to chyba się zraziłem do całej serii. Ale może jeszcze będę miał okazję sprawdzić, jak Trail-e się sprawdzają. Mają nawet dużą zaletę - są białe :-)
Spotkałem się z wieloma opiniami, że klamki Strokerów po jakimś czasie (szczególnie po jeździe w deszczu, błocie bądź kurzu) zaczynają upierdliwie skrzypieć i nawet ich smarowanie i czyszczenie nic nie daje. Taka sama przypadłość dotknęła tych, które sprawdzałem przy okazji jazdy na A-Rh+.

Ewentualnym rozwiązaniem może być też zakup nowego kompletu XT-ków (zacisk LX-a na pewno ma jakiś wymierny wpływ na działanie hampli) i założenie w nich klocków Kool-Stop. Jakiś czas temu miałem je z przodu i działały naprawdę dobrze. Jest tylko mały szkopuł - ostatnio jak sprawdzałem, komplet tych klocków na oba koła kosztował ~200zł...
god@localhost# killall animals && killall people && umount /dev/world && halt
Odpowiedz
#20
No właśnie Traile są znacznie lepsze. Ja też szukam białych w dobrej cenie, bo Ace'y są znacznie droższe. Wink
XTków nie polecam właśnie ze względu na dziwne zachowanie w zbliżonych do 0 i niższych temperaturach. Mam klocki kool-stopa w Hayesach i to najlepsze klocki na jakich jeździłem.
Jeśli Ci się gotuje płyn w hamulcach pomóc może większa tarcza i taki patent doczepiany do zacisku. Z tym że nie wiem czy ten paten działa i ile daje.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości