Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kask rowerowy
#1
Witam.
Chciałbym się poradzić tutaj większości z was którzy już długo jeżdżą z kaskiem na głowie. Może i wyjdę na intruza ale kiedyś stwierdziłem że kupie jak się zmienią przepisy które będą nakazywać takiej jazdy. Życie mówi co innego po małym locie i lądowaniu na krawężniku uratowało mnie tylko dawne szkolenie ochroniarskie głowa nie doznała uszczerbku na swoim wyglądzie i zastanawiam się nad kupnem takiego sprzętu. na co zwracać uwagę i jak są tutaj podawane wymiary czy jak to się dobiera zaznaczam nie znam się na tym kompletnie.
Odpowiedz
#2
Liczy się aby obwód głowy i wg niego jest rozmiarówka. Google prawdę ci powie, ale najlepiej i tak pójść i przymierzyć w sklepie.
Odpowiedz
#3
Zasada jest taka że im droższy kask, tym lżejszy, lepiej wentylowany z lepszym systemem dopasowywania. No i na to trzeba patrzeć. W kaskach niepełnych zazwyczaj jest jakiś patent ściągający który dostosowuje kask do głowy i tu konkretnych wymiarów nie ma.
[Obrazek: Cratoni-Ceron-3.JPG]
Są raczej dość znaczne przedziały. W jakim się mieścisz pomoże Ci ustalić zmierzenie obwodu głowy nad uszami.
Chłodzenie jest o tyle ważne że ja np szybko się pocę i pech chciał że zgubiłem jedną z gąbek, kupiłem od innegomodelu, mającą inny kształt i teraz to jest jedyna gąbka która jest momentalnie mokra bo jest zła cyrkulacja.

Najważniejsze przy zakupie jest żeby Ci dobrze leżał na głowie, potem chłodzenie, wymienialność elementów w tym głównie gąbek, system dopasowania, posiadanie lub nie daszka, masa.
Niektóre firmy prowadzą programy crash replacement czyli możesz kupić nowy kask o ileś % taniej (często nawet połowę wartości zniszczonego kasku) to też może być ważne. Ale raczej nikt nie jeździ zakładając że się rozbije.
Odpowiedz
#4