Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana oleju w amorze
#1
Hej!
Mój Raidon ma już najeżdżone 85h. Producent podaje, że pomiędzy 50-100h jazdy trzeba by było wymienić olej w tłumiku. Nigdy tego nie robiłem jeszcze więc powiedzcie w jakie narzędzia i jakie akcesoria mam się zaopatrzyć. A ile mniej więcej i jakiego oleju trzeba było dać, żeby wymiana miała sens i tłumienie później działało. Dodam, że na razie tego tłumienia jak dla mnie nie ma, bo amor bardzo odbija i to porównywalnie z moją poprzednią elastomerową CAPA. Myślę, że może olej jest za rzadki... Pomożecie?? :-D
Moja ortografia jest pełna natury-same byki!!Big Grin
Pozdrawiam,
Paweł K.
Odpowiedz
#2
Te czasy wymiany oleju podane przez producenta można spokojnie pomnożyć x 2.
No chyba, że ktoś jeździ non stop w błocie i pyle, to wtedy tak.

Co do tego Raidona, to po tym jak się nim przejechałem, mam odczucia, że on mocno zamula.
Jest przetłumiony jak dla mnie (jeździłem na nim tak 2-3 miesiące temu, może coś się zmieniło z nim od tego czasu ?). Ja jakbym zmieniał w nim olej to na rzadszy. No ale wiadomo, każdy lubi co innego ;-) .
Odpowiedz
#3
To lepkość oleju ma znaczenie a nie gęstość... o ile wiem.
Paweł szukaj w necie ilości i lepkości. Szanujący się producenci (RS, Marzocchi, Manitou, chyba nawet Fox) podają zwykłym śmiertelnikom ile oleju lać i jakiego (oczywiście trzeba mieć na uwadze że olej olejowi nie równy i indeksy to nie wszystko). Suntour niestety nie. W instrukcji piszą żeby oddać do serwisu. Dziwne podejście. Ale w necie zawsze coś gdzieś się znajdzie na ten temat.
Raidon ma olej w samych tłumikach czy otwartą kąpiel?

Ja w moich Marcokach preferuję zmianę oleju 1-2 razy w sezonie. Olej zużyty u mnie nie jest zasyfiony. Natomiast o RSy zwłaszcza wyścigowe dbał bym częściej, bo już widziałem taki amor po sezonie startów bez serwisu w trakcie (zdarty teflon z lag Sida).
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości