Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opony antyprzebiciowe?
#11
Decathlonowa dętka, względnie nowa, a na pewno dużo nowsza od tej z przedniego koła, która ma ponad rok. Tyle pamiętam, a opakowanie wywaliłem po założeniu.
Wyglądało to tak, że rozlazła się raz, zakleiłem. Rozlazła się kawałek dalej, znów zakleiłem. Za trzecim razem po prostu strzeliła - oczywiście zakleiłem, bo jakoś jechać trzeba... a podczas pompowania poszła w następnym miejscu.
Też mi się to wydało dziwne; może trafiłem wadliwy egzemplarz.
Odpowiedz
#12
Kuba napisał(a):Poza tym 4,5 bara (~65 PSI) to max co wchodzi mi w opony
...

Marathony XR moje można pompować do 5 barów a modele bardziej szosowe shwalbe do 6 :d i robię to zwykłą pompką malutką z manometrem.
Też miałem problemy z łapaniem gum. Po zmianie na marathony xr kilka tysięcy km temu nie przebiłem ani razu dętki. Zmieniałem dętki tylko przy okazji zmiany opon na jesień - shwalbe space - też żadnej gumy.

Może i używane prze ze mnie opony ważą kilogram sztuka albo i więcej ale za to nie muszę wozić pompki ani dętek.
"Abstynencja jest dobra, ale powinna być praktykowana z umiarem"
Odpowiedz
#13
Eldredowi mogla sie przycinac detka miedzy obrecza a opona. Detka jak wiadomo pracuje w srodku kola i powinno sie zminimalizowac tarcie ktore na nia dziala. Zsypalem mu talkiem kiszke zanim ja zalozyl, moze to cos da.
Z innej strony gdzie kupic te detki Schwalbe Maratony ?
Rama, dwa koła i mina wesoła Smile
Odpowiedz
#14
Pinky napisał(a):Z innej strony gdzie kupic te detki Schwalbe Maratony ?
Marathony to opony. A jest ich od liku w internecie, zarówno modeli ( czasem dla mnie za dużo) jak i sklepów z nimi.
Podpisu brak
Odpowiedz
#15
Ja jezdziem na Schwalbe Land Cruiser 1.75" bo chcialem miec szybko na asfalcie i dobrze w terenie. Tego roweru (treking przerobiony troche na cross) teraz nie uzywam ale nigdy nie przebilem (co prawda to tylko >=2000km) choc nie jeden raz przejechalem po szklach z rozbitego przystanku itp.
Opony sa sporo tansze od maratonow, szybkie na asfalt, w terenie nadspodziewanie sobie radza.
Z minusow: dosyc ciezkie i bieznik nie super trwaly.
np. tutaj widze jakies 700x40 po 39 zeta.
http://www.unibike.pl/sklep/index.php?cPath=78_82
Chyba mozna pompowac do 4.5 atm ale nie dam glowy, 4.0 na pewno.
Odpowiedz
#16
A ja dziś pierwszy raz przebiłem Maxxisy Ardent 2.25 (kto widział ten wie że balon jak niektóre 2.35) z dętkami Panacer i WTB. Opompowałem się jak głupi teleskopową pompką PRO i doszedłem do 30 PSI (sprawdziłem w domu na pompce serwisowej z manometrem).
Zatem do tych 65 radzę jakieś 2biegowe pompki typu duża objętość/duże ciśnienie.

szymek_sq napisał(a):Marathony XR moje można pompować do 5 barów a modele bardziej szosowe shwalbe do 6 :d i robię to zwykłą pompką malutką z manometrem.
Też miałem problemy z łapaniem gum. Po zmianie na marathony xr kilka tysięcy km temu nie przebiłem ani razu dętki. Zmieniałem dętki tylko przy okazji zmiany opon na jesień - shwalbe space - też żadnej gumy.

Może i używane prze ze mnie opony ważą kilogram sztuka albo i więcej ale za to nie muszę wozić pompki ani dętek.

Tylko że widzisz ja swoje Maxxisy Crossmarki 2.1 ważące 545g przebiłem tylko raz w ciągu 1,5 sezonu. Wbił mi się 15mm kolec z jakiejś rośliny jak się przedzierałem przez krzaki w lesie. Więc trochę mnie dziwią opony bądź co bądź na szosę o masie 950 gram i cenie 110 zł za sztukę. Zwłaszcza że ten patent w 100% nie eliminuje problemu przebicia. Wole mieć łatki i pompkę, bo wtedy większa szansa że jednak załatam problem i nie będę wracał do domu z buta.

Jeśli ktoś jeździ jak kolega który założył temat to faktycznie dla niego potrzeba wszelkich zabezpieczeń, jeśli ktoś przy codziennej jeździe łapię gumę raz na miesiąc to jednak łatki lepiej zdają egzamin.
Odpowiedz
#17
kenubi napisał(a):Ja jezdziem na Schwalbe Land Cruiser 1.75" bo chcialem miec szybko na asfalcie i dobrze w terenie.
i właśnie takie kupiłem i zamontowałem dzisiaj, jak sie dowiedziałem ile ważą Marathony Wink
Do tego opaski na obręcze Schwalbe (niebieskie) i dętki Kendy, właśnie wróciłem z jazdy testowej i jestem bardzo zadowolony, wydają się wręcz cichsze od dużo cieńszych CST Traveller Cross'ów których wcześniej używałem.

Wieśko napisał(a):Jakiego rodzaju uszkodzenie występuje w dętce (przetarcie, przedziurawienie, przecięcie, wzdłuż czy w poprzek) i dokładnie w którym miejscu?
te zwykłe przebicia od strony opony były standardowe, te od obręczy były po środku dętki dziurka jakby z lekkim przetarciem, prawdopodobnie wina złych pasków na obręczy, i zbyt niskiego ciśnienia, bo tego typu pęknięcia następowały zawsze po zwykłych kiedy miałem zbyt niskie ciśnienie (bo pompowane w terenie zwykłą najtańszą pompką).

Swoją drogą na forum fotograficznym Pentaxa także mi radzili te Marathony więc pewnie kiedyś je wypróbuję :-)
Coraz więcej jeżdżę.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości