Podejrzana ta masa mbike'a. Jak kupisz to zważ, bo mi się zdaje ze powinno być z 0,5 kg więcej. Generalnie z tego co czytałem mBike zaniżał wagi o te 0,5 kg co najmniej (podobno i o 1 kg się zdarzało). A już na pewno nie liczą wagi z pedałami (shimano 540 które są takie całkiem sensowne ważą ~350g). Ale skoro nie chcesz się ścigać to nie to jest istotne.
marcin0604 napisał(a):Wydaje mi się, że długa rama w MTB jest zaletą docenianą na trudnych technicznie zjazdach (ogólnie rower długi i z niską kierą daje się fajnie prowadzic).
Zdecydowanie nie. Chyba że mówisz o szybkim zjeździe w stylu pędzimy z max prędkością. Wtedy długa rama jest stabilna... Tylko że to nie ten sport. Proponuje podejrzeć zjazdówki. Tam długa rama, zrelaksowany kąt główki i krótki mostek pozwalają zapomnieć o większości przeszkód dopóki trasa jest względnie prosta.
Krótkie rowery są zwrotniejsze. Do tego długa rama (a właściwie przedni trójkąt) i wyciągnięta sylwetka oznaczają że ciężko środek ciężkości przesunąć do tyłu (bo rękami nie sięgniemy do kiery). Niski długi mostek jeszcze to pogarsza. Jakaś większa przeszkoda i lot przez kierę gwarantowany, a wtedy bywa smutno bo się trafi jakieś drzewo czy kamień. Ale znowu... To chyba nie jest istotne dla sprawy, bo jak się nie ściga to można trudniejszy odcinek pojechać wolniej.
Jeśli dłuższe wypady to większa rama. Myślę że 20" było by super. Ja mam 183 i moja ramka (18") o ten 1" większa by spokojnie mogła być. Dla Ciebie na dłuższe wypady 20" powinno być całkiem całkiem. Przy 19" po prostu może się okazać że bez sztycy 400mm ani rusz (ciekawe jaka jest w mbike'u?).
Kross ramę ma mocno wyżyłowaną, bo potrójnie cieniowaną (mBike tylko podwójnie). Amory mają podobnej klasy (czyt. i tak warto wsadzić coś porządnego). Chociaż Dart 2 będzie chyba najgorszy w zestawieniu. Nowe manetki Deore podobno mają mniejszy luz na starcie niż SLX. To zaleta. Korba Blaze jest niestety słabsza niż Deore i Firex. Ten ostatni będzie najlżejszy ale podobno niektórym lubi się rozkręcać. Generalnie Kross jest lepszy ze względu na wyższy model hamulców (pytanie czy różnica będzie dla Ciebie poważnie odczuwalna), korbę (tu będzie różnica w sztywności między IsISem a Hollowtech II), przedniej przerzutce (Alivio będzie trochę ciężej chodziło). Reszta osprzętu jest porównywalna. Problem jest z kołami, bo ciężko stwierdzić co prezentują obręcze Merida i Weimnmann Discovery. Nie słyszałem też nigdy o piastach KS.
Aha... Kross ma pojedyncze otwory w hakach więc da rade coś tam przymocować.
Generalnie różnice nie są duże. Merida trochę odstaje ze względu na wyższą cenę przy trochę słabszym osprzęcie. Ale nawet niebrzydka jest.