30-03-2011, 07:55
pzdr, bartek
Statystyka - analiza statystyczna badań do prac dyplomowych, tel. 507 447 830
Statystyka - analiza statystyczna badań do prac dyplomowych, tel. 507 447 830
Najszybszy rower świata?
|
30-03-2011, 07:55
pzdr, bartek
Statystyka - analiza statystyczna badań do prac dyplomowych, tel. 507 447 830
30-03-2011, 13:55
Głupszego tytułu nie mogli wymyślić. Smaczku dodaje fakt, że artykuł pisał totalny laik na podstawie materiałów reklamowych - "Wysokość siodełka można regulować". Bomba. :-P
Bartek - po tobie się nie spodziewałem takiej niskiej jakości materiału. :mrgreen:
30-03-2011, 14:23
maYkel napisał(a):Bartek - po tobie się nie spodziewałem takiej niskiej jakości materiału. :mrgreen:Heh, nie jestem autorem tekstu :-P Zresztą z tego co widać w komentarzach - tekst został tylko "przetłumaczony" na język polski, w dodatku prawdopodobnie przez jakiegoś laika w terminologii rowerowej
pzdr, bartek
Statystyka - analiza statystyczna badań do prac dyplomowych, tel. 507 447 830
30-03-2011, 14:47
Spec może sobie napisać że to najszybszy rower na świecie... ale za kilka dni wypłynie jakiś np. Trek który będzie szybszy...
A jeśli chodzi o aerodynamikę to można w nim kilka rzeczy poprawić. Częst w takich rowerach mocuje się np. tylny hamulec na chain stay'ach, bo tak i tak jest kupa zawirowań (a więc oporów) od stup i korby. Te długie wentyle też na pewno nic nie poprawiają aerodynamiczności konstrukcji i krótsze byłyby lepsze. Myślę że bardziej aerodynamiczne są siodła na patencie Kore na jednej szynie. Sztyce można by dostosować. Cube ma fajny patent integrujący zacisk z górną rurą co też ma jakiś tam minimalny wpływ. Zastanawia mnie czemu od tylu lat nikt nie poprawił mostka. Owszem zintegrowane z kierownicą generują mniejsze opory ale z tyłu mostek się gwałtownie kończy... można by zrobić jakieś łagodniejsze zakończenie o bardziej aerodynamicznym kształcie. Najbardziej aerodynamiczne kształty by tam nie weszły bo by kolarze się nie zgodzili (ze względu na zagrożenie dla przyrodzenia) ale nikt za bardzo nie kombinował z tym. A prawda jest taka że i tak największe opory będzie generował jadący na tym rowerze gościu czy też pani, co udowodnił Graham Obree konstruując swój rower do bicia rekordów, który został później zbanowany przez unię kolarską. Na szosie się na tym nie pojeździ ale widać że tu chodziło głównie o pozycję kolarza, a nie o sam rower.
30-03-2011, 15:02
Te wszystkie rozwiązania aerodynamiczne o których piszesz to próby rozwiązywania problemów które się samemu stworzyło.
Mam na myśli dominację UCI i nieuznawanie rowerów poziomych.
30-03-2011, 17:15
Masz rację... Choć UCI też ma swoją rację. FINA musiała zakazać strojów typu "skóry rekina" czy te późniejsze co Arena wprowadziła w pływaniu, bo rekordy bili nie ludzie a dynamika płynów. Tu mamy podobnie...
Jak się poziomki zachowują na podjazdach? Tam nie można stanąć "swoją masą" ale można się zaprzeć o siedzenie, więc w gruncie rzeczy lepiej się depcze chyba nie? Peleton takich rowerów by wyglądał co najmniej dziwnie.
30-03-2011, 19:34
Śmiesznie się to czyta . Gośc tłumaczący nie ma zielonego pojęcia o rowerach. :-P
Mogli dać zintegrowaną sztycę z ramą w większości najwyższch modeli tak jest. Zawsze zaoszczędza się kilka gramów. Zintegrowany mostek z kierownicą też by się przydał. Paskudna ta rama jakaś garbata to nie mtb żeby sloping robić. Nie wiem czy ktoś zauważył ,ale rower na zdjęciu jest na osprzęcie srama a nie dura ace DI 2. Mogli dać campe super record 8-) |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|