Spec może sobie napisać że to najszybszy rower na świecie... ale za kilka dni wypłynie jakiś np. Trek który będzie szybszy...
A jeśli chodzi o aerodynamikę to można w nim kilka rzeczy poprawić. Częst w takich rowerach mocuje się np. tylny hamulec na chain stay'ach, bo tak i tak jest kupa zawirowań (a więc oporów) od stup i korby. Te długie wentyle też na pewno nic nie poprawiają aerodynamiczności konstrukcji i krótsze byłyby lepsze.
Myślę że bardziej aerodynamiczne są siodła na patencie Kore na jednej szynie. Sztyce można by dostosować.
Cube ma fajny patent integrujący zacisk z górną rurą co też ma jakiś tam minimalny wpływ.
Zastanawia mnie czemu od tylu lat nikt nie poprawił mostka. Owszem zintegrowane z kierownicą generują mniejsze opory ale z tyłu mostek się gwałtownie kończy... można by zrobić jakieś łagodniejsze zakończenie o bardziej aerodynamicznym kształcie. Najbardziej aerodynamiczne kształty by tam nie weszły bo by kolarze się nie zgodzili (ze względu na zagrożenie dla przyrodzenia) ale nikt za bardzo nie kombinował z tym.
A prawda jest taka że i tak największe opory będzie generował jadący na tym rowerze gościu czy też pani, co udowodnił Graham Obree konstruując swój rower do bicia rekordów, który został później zbanowany przez unię kolarską.
Na szosie się na tym nie pojeździ ale widać że tu chodziło głównie o pozycję kolarza, a nie o sam rower.