Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Park w wąwozie na Czubach os. Widok/Poręba
#1
Infrastruktura rowerowa w Lublinie jaka jest każdy widzi. Aż się czasem nóż w kieszeni otwiera, jak niedbale i często bez sensu jest to robione w naszym mieście. Już pomijam fakt, że nadal z uporem maniaka każda nowo wybudowana ścieżka jest z tej nieszczęsnej kostki. Poniżej kilka przykładów głupoty i niegospodarności włodarzy Lublina.
Czy to farby zabrakło czy zwyczajna głupota i niedbalstwo, żeby oznakować to jak trzeba???
lizanie jest dobre...lodów
Odpowiedz
#2
Projekty i plany, które zostały zatwierdzone przed podpisaniem 'Standardów rowerowych' są jakie są.
Dopiero wniosków od 13czerwca2010 można się czepiać w kontekście prawnym(?).
Odpowiedz
#3
ale takiej rzeczy jak brak jakiekolwiek oznakowania to chyba można się przyczepić, w całym tym pseudo parku nie ma ani jednego znaku mówiącego o tym gdzie rowery mogą się poruszać
lizanie jest dobre...lodów
Odpowiedz
#4
Zdjęcie nr 1. "Budowa bezpiecznego systemu ścieżek rowerowych w Lublinie."
Zdjęcie nr 3. Bezpieczna w nocy ścieżka.

W końcu nasz pomysł, europejskie pieniądze... Szkoda tylko że nikt z europejskiego urzędu tego nie kontroluje i nie narzuca kary dla winnych takich rzeczy.

Mnie to zawrze irytuje że urzędnik robi coś nie tak i nie płaci. Płaci społeczeństwo. Jak się pracownik w sklepie pomyli to pracownik płaci. Jak się znajomy pomylił na poczcie z przelewem to też jemu potrącili z wypłaty (chyba nawet z dwóch bo pomyłka przekraczała jedną wypłatę). Urzędnik jest takim pracownikiem jak inni... Niech też płaci.
Odpowiedz
#5
trochę nie do końca tak jest jak mówisz. inwestycje finansowane z funduszy europejskich są kontrolowane. tylko co mają zrobić skoro "nie mogą wykupić gruntów". co do tego, że nie oznakowali ścieżek to może "zabrakło" im pieniędzy z tych 8 mln :-P lub po prostu rozpłynęły się na prywatę dzięki lewym fakturom :-P
dlatego ktoś powinien na bieżąco kontrolować postępy prac a nie tak jak jest teraz - kontrolują po zakończeniu inwestycji. wtedy to już jest po zabawie, bo faktury są, nikt nie udowodni, że np. tyle a tyle kostki się zmarnowało.
Odpowiedz
#6
Jestem ciekaw co obejmowała ta budowa.
Co z tego że faktury mają? Jak wychodzi za drogo to mogą renegocjować umowę, a nie nie dokańczać. Ile może kosztować farba i znaki?

Inna sprawa... po co budować ścieżkę donikąd. Ścieżki na zasadzie, trochę tu, trochę tu też są genialne. Zacznijmy budować tak drogi (w sumie już remontują i przebudowują na tej zasadzie), budynki, mosty. Te ostatnie będą na pewno hitem bez oznaczeń i światła. I za każdym razem będzie że nie było pieniędzy, że mamy faktury? Moim zdaniem to nieudolność, albo zwyczajna głupota urzędnicza i to się powinno karać.

Nie buduje się ścieżki z nudów, bo akurat jest miejsce. Ścieżka jest elementem infrastruktury czyli pod strukturą większej całości, jakiegoś większego planu. A mi to wszystko wygląda na brak planu. Budujemy bo tak. Bo coś trzeba robić. Zamiast tego kawałka donikąd mogli wybudować brakujący kawałek przy klinie. Ja wiem ze sobie rowerzyści poradzą (jak to już będzie ścieżka, a nie dodatkowy chodnik w innym kolorze). Wystarczą grabki, łopata, trochę społecznego czasu i się ładnie wyprowadzi i uklepie kawałek do ścieżki gruntowej... Ale po co zmuszać ludzi do kombinowania?

Czy standardy obejmują budowę logicznej sieci infrastruktury rowerowej?
Odpowiedz
#7
tak a propos tego parku na czubach to oprócz oznaczenia, które nie wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy, mogli by jeszcze uprzątnąć te fragmenty ścieżki z piasku, dziś prawie zaliczyłam przez to lądowanie awaryjne
STRAVA
Uczłowieczanie poprzez rowerowanie!
Odpowiedz
#8
truskafka napisał(a):mogli by jeszcze uprzątnąć te fragmenty ścieżki z piasku

Ale Masz wymagania (oczywiście żartuję) :-P
Na odcinku wzdłuż Zalewu (oddanym na jesieni) nadal zalegają spore obszary piachu.
I nie oszukujmy się - jest to niebezpieczne!
1 pytanie: ile czasu potrzeba na uporządkowanie?
2 pytanie: czy taka droga rowerowa jest drogą ukończoną i dopuszczoną do użytkowania?
Nie bez powodu zadałem takie pytanie...
Swojego czasu na nowym odcinku JPII jeździłem ulicą pomimo drogi rowerowej, która miała więcej pułapek niż dżungla w Wietnamie.
I jeszcze oznakowanie poziome...
Jest konieczne bo kolor kostki nie świadczy o tym, dla kogo ta część jest przeznaczona.
Darek  -  Easy Rider 
DOBRZE, ŻE JESTEŚCIE  Smile 
Odpowiedz
#9
Kuba napisał(a):Nie buduje się ścieżki z nudów, bo akurat jest miejsce. Ścieżka jest elementem infrastruktury czyli pod strukturą większej całości, jakiegoś większego planu. A mi to wszystko wygląda na brak planu. Budujemy bo tak. Bo coś trzeba robić. Zamiast tego kawałka donikąd mogli wybudować brakujący kawałek przy klinie. Ja wiem ze sobie rowerzyści poradzą (jak to już będzie ścieżka, a nie dodatkowy chodnik w innym kolorze). Wystarczą grabki, łopata, trochę społecznego czasu i się ładnie wyprowadzi i uklepie kawałek do ścieżki gruntowej... Ale po co zmuszać ludzi do kombinowania?

Czy standardy obejmują budowę logicznej sieci infrastruktury rowerowej?

Standardy mówią o jakości infrastruktury, natomiast od reszty jest plan.

Plan czyli rowerowa polityka w Lublinie nie istnieje.

Natomiast jeden z punktów prezentacji przedstawionej na wtorkowym inauguracyjnym spotkaniu Rady Rozwoju Lublina brzmiący "Wdrożenie systemu komunikacji rowerowej w obrębie całej aglomeracji lubelskiej" będzie bardzo startem do walki o opracowanie tejże polityki.
Pozdrawiam
Aleksander Wiącek
Odpowiedz
#10
Aleksander W napisał(a):będzie bardzo startem do walki o opracowanie tejże polityki

Piszemy posty, poruszamy różne tematy, trzymamy kciuki...
Wszystko z nadzieją, że po trochu każdy element pomoże.
Ważne aby nie pomijać czasami prostych spraw (czasami tanich kosztowo).
Bodajże 2 lata temu remontowany był odcinek Dr.M.Majdanka (Wrońska-Łęczyńska).
Położono (wprawdzie z kostki ale to nic) nowy chodnik - nikt nie pomyślał aby przedłużyć drogę rowerową (Wrońska-Lotnicza).
Teraz podobna sytuacja z remontem zabytkowego mostu na Bystrzycy (przedłużenie Zamojskiej).
Czy tak trudno przy okazji połączyć drogę wzdłuż Bystrzycy z drogą wzdłuż Lubelskiego Lipca 80?
Oby jak najszybciej ruszyła polityka wspomniana przez Aleksndra
Darek  -  Easy Rider 
DOBRZE, ŻE JESTEŚCIE  Smile 
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości