Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pasy rowerowe - zbieramy informacje na temat lokalizacji
#31
moje typy :

Krakowskie Przedmieście, Racławickie, Narutowicza oraz wszystkie główne ulice w centrum :mrgreen:
Odpowiedz
#32
kenubi napisał(a):Turystyczna (leclerc - do torów)?

Ja bym to pociągnął do samych granic miasta - do ul. Kasprowicza. Ruch jaki jest to wszyscy wiemy, a dużo ludzi jeździ tędy na weekendowe wypady za miasto, dużo ludzi z okolicznych miejscowości jeździ tędy do pracy (np. ja :-P) oraz na ścieżkę nad zalew (też ja :-P). Po za tym jest szeroko, że 2 ciężarówki by się zmieściły (no po za fragmentem przy Fordzie / Renault). Pas w tym miejscu trochę zwiększył by bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych - czasami niektórzy rowerzyści jeżdżą chodnikiem przy tej ulicy.

kenubi napisał(a):pobożne życzenia: Mełgiewska (FSC) - Zadębie, asfalt jaki jest każdy wie i raczej wąsko

myślę, że po inwestycji która obecnie tam trwa nikt nie zgodzi się na pas w tym miejscu. docelowo ma być to jedna z ulic dojazdowych do obwodnicy, do S17 oraz do lotniska.
Odpowiedz
#33
artlomen napisał(a):moje typy :

Krakowskie Przedmieście, Racławickie, Narutowicza oraz wszystkie główne ulice w centrum :mrgreen:

[Obrazek: 217156.jpg]

A tu da radę w ogóle wcisnąć pas rowerowy?
Wzdłuż al. Racławickich (na wysokości ogrodu skaskiego) po prawej stronie (jadąc od centrum) jest inny kolor chodnika. Zastanawia mnie czy to miała być ścieżka czy taka fanaberia czyjaś? Z pasem na racławickich byłoby pewnie ciężko ale ścieżkę można by wepchnąć.

Na Szopena na odcinku jednokierunkowym można by zrobić kontrapas. W drugą stronę by się jeździło normalnie z samochodami.
Jeśli dobrze pamiętam to na Unii Lubelskiej jest dość szeroko. Może tam by się udało wydziergać trochę miejsca, bo kierowcy tam dają po garach zazwyczaj.
Odpowiedz
#34
Jeśli ścieżka koło Saskiego to tylko po położeniu nowej nawierzchni. Chlapnięcie farby tylko pogorszy sprawę.
GrzegorzMazur.pl
Go hard or die hard!
Odpowiedz
#35
No to inna sprawa. Chodziło mi o to że raczej pasów rowerowych się tam nie wciśnie (na jezdnię). Jeszcze zastanawia mnie czy na większości jednokierunkowych nie dało by się zrobić kontrapasów. Jednokierunkowe są zazwyczaj dość szerokie, poza tym kontrapas zajmuje mało miejsca, a mocno usprawnia ruch rowerowy.
Odpowiedz
#36
To jeszcze aktualne? Co słychać?
Przypomniała mi się jeszcze jedna ulica, gdzie może by dało coś zrobić.

Kraśnicka do Konopnicy. tzn. Jest szerokie pobocze lecz .. i tu właśnie mnie zastanawia.
1. Kierowcy nagminnie jeżdżą poboczami, ok. w sumie można w celu umożliwienia itd. ale widzę przypadki jak taki nagina ponad kilometr(,2,3?) poboczem, przed wzniesieniem itd. Mojego kolegę także skasowano na tym właśnie poboczu, w nocy (cały, miał giga farta ..i brak lampek).
2. Rozumiem że jazda pasem rowerowym jest zabroniona 100% (i może by nie najeżdżali na niego).
3. Jak to się ma do konstrukcji pobocze+pas rowerowy tzn. jest możliwe takie rozwiązanie?
Asfalt do bani ale tam chyba inaczej się nie da a ruch row. spoory.

..ALBO przynajmniej wyprosić ciągłą?
Odpowiedz
#37
Na listę kwalifikującą się do mierzenia zakwalifikowały się poniższe lokalizacje. Są to miejsca które potencjalnie nie będą wpływały na układ pasów dla samochodów. Z uwagi na problemy i brak miejsca w rejonie skrzyżowań duża ich część musiałaby się zaczynać za skrzyżowaniami i kończyć przed nimi (z wyjątkami).

Pasy rowerowe po obu stronach jezdni:
Nałęczowska (Galeria Parada - MPK)
Morwowa (cała)
Wojciechowska (BMC – Morwowa)
Bohaterów Monte Cassino (Armii Krajowej – Juranda)
Zana (Balladyny – Krasińskiego)
Diamentowa (Zemborzycka – Romera)
Smoluchowskiego (cała)
Zemborzycka (Kunickiego – Diamentowa)
Turystyczna (Leclerc – granica miasta)
Koncertowa (cała)
Wyszyńskiego (cała)
Elsnera (cała)
Zbożowa

Pasy rowerowe jednostronne (pod górkę):
Wileńska (Głęboka – Wajdeloty)
Jaczewskiego (Biernackiego - Obywatelska)
Kosmowskiej (Północna – Koncertowa)
Gospodarcza (Mełgiewska – Montażowa)

Kontrapasy:
Konopnicka (Narutowicza – Chopina)

Nie uwzględnione są na razie miejsca, gdzie np. zachodzić będzie konieczność wprowadzenia ruchu jednokierunkowego dla samochodów celem wyznaczenia kontrapasa rowerowego.

W zależności od planowanych terminów remontów w/w ulic zasadne bądź nie byłoby wykonanie nowej nawierzchni na pasku 1,5 metrowym gdzie miałyby się znaleźć pasy.
Pozdrawiam
Aleksander Wiącek
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości