Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
potrzebne szybkie i w miarę uniwersalne opony
#11
gello1 napisał(a):Kup sobie CONTINENTAL Race King 26x2.0 drut. Niedawno nabyłem i idą ładnie na asfalcie a w terenie jeszcze lepiej.

Bardzo dobra opona ale w rozmiarze 2.2. Conti ma lekko zaniżoną numerację. Polecam gumę bo jest znakomita.

Warto przyjrzeć się Continental X-King, bardziej agresywny bieżnik. Coś jak RoRo od Schwalbe.

Schwalbe nie polecam, to są opony typowo wyścigowe i szybko je zedrzesz.
Odpowiedz
#12
Dungor napisał(a):Bardzo dobra opona ale w rozmiarze 2.2. Conti ma lekko zaniżoną numerację.
no tak wersja 2,0 to realnie 1,9. jestem po teście w śniegu i opona sprawuje się super ładnie trzyma w śniegu na bardzo niskim ciśnieniu
Odpowiedz
#13
Po przeczytaniu kilku opinii myślałem jeszcze o Maxxis crossmark, też ciekawa oponka ale jednak biorę te Race king. Chwilę mnie kusiła wersja kewlar ale chyba nie warto dopłacać dla niecałych 100g. Za zaoszczędzone pieniądze w razie czego można 3 oponę dokupić ;-)
Dzięki za pomoc
Odpowiedz
#14
marcin84 napisał(a):Chwilę mnie kusiła wersja kewlar ale chyba nie warto dopłacać dla niecałych 100g
uwierz Mi nie warto :mrgreen:

marcin84 napisał(a):Po przeczytaniu kilku opinii myślałem jeszcze o Maxxis crossmark, też ciekawa oponka
ta oponka szybko się ściera narzekają na nią w internecie :mrgreen:
Odpowiedz
#15
Niektóre obiegowe opinie są wzięte z sufitu, jeśli chodzi o trwałość tych trzech opon to CONTINENTAL Race King będzie najmniej trwała w drugiej kolejności będzie opona Maxxis crossmark, a najbardziej trwała i długowieczna będzie opona schwalbe smart sam, ,a twierdzę tak na podstawie własnych obserwacji i doświadczenia, prześledzenia artykułów w Internecie i z punktu widzenia użytkownika który posiada oponę smart sam , ja kupując oponę brałem pod uwagę właśnie te trzy modele według mnie jedne z najlepszych markowych opon terenowych na szosę które były dostępne pół roku temu ( w ostatnim czasie wyszło parę ciekawych modeli które bym jeszcze dołączył do tej grupy) .
Na zakończenie powiem tylko że smart sam po przejechaniu około 1000km opona przednia wygląda jak nowa widoczny jest jeszcze pasek środkowy po formie na czole opony , natomiast opona tylna gdyby nie było hamowania z zablokowanym kołem wiele osób też by powiedziało że opona jest dopiero założona ,tyle mam do powiedzenia w tym temacie kto chcę może się ze mną zgadzać a kto sądzi inaczej niech robi jak uważa.
Pozdrawiam Piotrek
Ps. A tak naprawdę te trzy opony są z aspiracjami sportowymi przeznaczonymi do wyczynu gdzie istotną rolę odgrywa , przyczepność , kierowalność, waga ogólnie „Power opony” a trwałość w przypadku tej kategorii opon odgrywa rolę drugorzędową , com wiedział to powiedział jeżeli opony mają przejeżdżać tysiące kilometrów to nie ta kategoria opon i nie ta waga a poza tym to trochę fopa w przypadku tych opon dyskutować o trwałości , powinnyśmy rozmawiać o właściwościach trakcyjnych i gramach których nie ma.
Bart napewno potwierdzi słowa me :mrgreen: czasami też ryma uda sklecić mi się, aczkolwiek Bart mym mistrzem w tej dziedzinie jest. 8-)
Odpowiedz
#16
piotr73 napisał(a):jeśli chodzi o trwałość tych trzech opon to CONTINENTAL Race King będzie najmniej trwała w drugiej kolejności będzie opona Maxxis crossmark... ... kto chcę może się ze mną zgadzać a kto sądzi inaczej niech robi jak uważa.

Oj tak, Piotruś :-) , bardzo dobrze gadasz, miałem te opony dwie i potwierdzam słowa Twe.
Odpowiedz
#17
gello1 napisał(a):
marcin84 napisał(a):Chwilę mnie kusiła wersja kewlar ale chyba nie warto dopłacać dla niecałych 100g
uwierz Mi nie warto :mrgreen:

marcin84 napisał(a):Po przeczytaniu kilku opinii myślałem jeszcze o Maxxis crossmark, też ciekawa oponka
ta oponka szybko się ściera narzekają na nią w internecie :mrgreen:
Co do pierwszego to różnica drut/kevlar to nie tylko waga... Kevlarowa opona dużo fajniej się toczy, lżej i lepiej się klei do ziemi.
A co do ścierania to moje Crossmarki eXCeption po bodajże ponad 3tys. km miały tylko delikatne ślady użycia. Może to styl jazdy, może wagi ok. 70kg, ale bardzo fajnie się trzymała.

Trzeba się liczyć z tym, że żadna lepsza opona nie wytrzyma dużej ilości kilometrów po szosie i tego się w żaden sposób nie obejdzie.
A co do wszelkich opinii z internetu to byłbym ostrożny, bo jest mnóstwo bzdur - jak to w internecie ;]
Odpowiedz
#18
no dzięki, to teraz znowu nic nie wiem :lol: z semi slick i tak już zrezygnowałem, na 100% któraś z 3 opon wspomnianych przez piotra73. Na przesadnej trwałości i długowieczności mi nie zależy no ale te 3tys. powinna jednak wytrzymać.
Chyba jakieś losowanie zrobię ;-)
Odpowiedz
#19
Podłącze się do tematu i spytam co powiecie na Schwalbe Land Cruiser
Mam zamiar takowe nabyć bo semieslicki dają mi w kość na glinianych podjazdach, a do tego strasznie łapią kolce z żywopłotu.
Odpowiedz
#20
Rafał, szukaj innej gumy. To jest chyba de facto semislick, tyle, ze gruby, ciężki, bardzo żywotny- do turystyki.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości