10-07-2012, 19:13
W wielkim stylu Lublin dołączył do nielicznych polskich miast posiadających kontrapasy rowerowe, czyli pasy przeznaczone do ruchu rowerowego "pod prąd" na ulicach jednokierunkowych dla samochodów. Od kilku dni można już całkowicie legalnie poruszać się rowerem "pod prąd" na blisko 800 metrowym odcinku ul. Grygowej, biegnącej wiaduktem nad torami kolejowymi stacji Lublin Tatary. 1 lipca ruch na wiadukcie został ograniczony z uwagi na jego zły stan techniczny, w związku z czym samochody mogą jeździć wyłącznie od ul. Mełgiewskiej do Al. Witosa.
Na wiadukcie wymalowany został środkowy pas dla samochodów, natomiast po bokach dwa 1,5 m szerokości wolne pasy, którymi w obie strony bezpiecznie mogą poruszać się rowerzyści, mimo złego stanu nawierzchni. Co prawda oznakowanie pionowe jest niepełne (brak wyłączeń pod znakami D-3, C-2 i C-4), nie ma też oznakowania poziomego (P-23), ale nie zmienia to faktu, że z punktu widzenia oszczędności czasu i skrócenia drogi rowerzystów rozwiązanie to jest niezwykle istotne. Pamiętajmy, że najkrótszy objazd tego wiaduktu wymaga nadłożenia ponad 4 km drogi!
Więcej fotek:
http://www.rowery.teatrnn.pl/node/827/P ... go%C5%9Bci
I prośba - przekazujcie to info po rowerzystach, tak żeby każdy o tym historycznym wydarzeniu się dowiedział i mógł z niego korzystać
Na wiadukcie wymalowany został środkowy pas dla samochodów, natomiast po bokach dwa 1,5 m szerokości wolne pasy, którymi w obie strony bezpiecznie mogą poruszać się rowerzyści, mimo złego stanu nawierzchni. Co prawda oznakowanie pionowe jest niepełne (brak wyłączeń pod znakami D-3, C-2 i C-4), nie ma też oznakowania poziomego (P-23), ale nie zmienia to faktu, że z punktu widzenia oszczędności czasu i skrócenia drogi rowerzystów rozwiązanie to jest niezwykle istotne. Pamiętajmy, że najkrótszy objazd tego wiaduktu wymaga nadłożenia ponad 4 km drogi!
Więcej fotek:
http://www.rowery.teatrnn.pl/node/827/P ... go%C5%9Bci
I prośba - przekazujcie to info po rowerzystach, tak żeby każdy o tym historycznym wydarzeniu się dowiedział i mógł z niego korzystać
Pozdrawiam
Aleksander Wiącek
Aleksander Wiącek