Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eurobike Fun Sport 0,1 czy Specialized Work step-trough
#11
No to tak na szybko bo coś tam już wiem mniej więcej.

Eurobike typowy góral osprzętowo słabiutko - szukałbym czegoś innego w górnej granicy ceny czyli 1200 PLN

Spec troszkę lepiej osprzętowo, typ roweru crossowy - w mieście pewnie by się sprawdził kto wie, skoro chcesz rower w miasto to może być. Brak przerzutki z przodu ciężko powiedzieć czy wada czy zaleta, nie jeździłem nigdy na tylko jednym blacie z przodu.

Kands - pomijam napisałem wcześniej dlaczego. Pojedziesz na elizówkę na giełdę w niedzielę i prawie wszyscy sprzedawcy sprzedają tam kandsy... Widziałem te rowerki na żywo, ja im nie zaufam.

Damski level A2 pomijam.

Romet typowy góral ogólnie osprzętowo nieźle, najlepiej z wszystkich. Jeżeli szukasz górala to jest dobrze :-)
(Opiniami się nie przejmuj, znam mnóstwo ludzi, którzy mają dziwne opinie o rowerach, jeden nigdy nie kupi Kross'a bo nie, inny ma uraz do Meridy, bo mu coś się zepsuło i już nigdy tej marce nie zaufa, znajomy nie nawidzi marki Kelly's po prostu ich nie lubi, innemu coś tam w innej firmie nie pasuje bla bla bla.... Można by tak długo , długo opisywać.)
Jakiejś marce musisz zaufać i tutaj dochodzę do punktu, w którym nie doradzę Ci żadnego z tych co podałeś.

Po moich wczorajszych i dzisiejszych rozważaniach, do Ciebie pasują mi rowery crossowe.
Czyli koła 28" i najcześciej amor z przodu, pytanie tylko czy znajdzie się w lublinie cos sensownego za te pieniądze.

Potem zajrzę na allegro i zobaczę co tam jest, może coś się znajdzie.
Odpowiedz
#12
Wg mnie też najlepiej do moich wymagań pasuje cross ale ja tam sobie nie ufam, wolę posłuchać mądrzejszych od siebie. Właśnie najlepiej jakby ktoś doświadczony obejrzał aukcje bo być może pomijam jakieś perełki. Ja tam patrzę głównie po nazwach które widzę sam na ulicy lub ich części (np. Alivio). Tylko od razu zaznaczę że nie chcę używek, no chyba że z lublina. Warto dodać że sporo crossów jest w kategorii szosowe. Chyba tylko dlatego że mają gładką oponę.
Odpowiedz
#13
No i poszukałem trochę w crossach i trafiłem na kilka ciekawych modeli
Kross Crow Fitness
Przerzutka tylnia i manetki to sram, a przednia to z tego co czytam to ultegra (ich przypadkiem nie stosuje się w szosach?) więc napawają mnie one lekkim pożądaniem Tongue. Ale nie wiadomo co tam w piaście i wolnobiegu siedzi. Ponoć też zastosowany łańcuch nie współgra dobrze z tym sramem?

Kross Crow preria evado
Znów Kross i tutaj autor wyjątkowo ma rację. Naprawdę fajny sprzęt, kaseta chyba dobra, hamulce tektro, tylko to damka ale dla mnie to nic. Ale aukcja się jutro kończy więc muszę się śpieszyć jakbym miał nabierać

Żeby było ciekawiej dorzucam linki do jeszcze 1 wersji tej prerii z hydraulicznymi hamulcami magury
LINK

Kross Crow Rubble
No tutaj już jest wypas. Olejowy amorek, rozbieralna korba, sztyca amortyzowana, deore lx! Tylko czy mają 19 ramę (174cm wzrostu)?


Shwinn Voyageur gsl 30 lub GSD
Dość podobny do krosów ale niestety przerzutka przednia jest Tourney więc kiepawo ale reszta jest chyba wporządku.

Więc jak teraz? Co myślicie o tych rowerkach?
Odpowiedz
#14
Krossy to jakieś ostatnie sztuki rowerków bo są to modele dość stare - stawiam na 2008 rok produkcji.

Pierwszy osprzętowo spoko - nie kojarzę żeby kross składał rowery na osprzęcie sram ale to raczej nie wada. Sam śmigam na sramie x-5/x-7 i działa bardzo OK. Amortyzator z blokadą w sumie nieźle.
Skąd masz info o rodzaju łańcucha? Łańcuch jak to łańcuch jeżeli jest dobrze dobrany to pewnie będzie działał OK. Kaseta 8-rzędowa OK.
W zamian pewnie są biedne hamulce, piasty no name, suport jakiś najtańszy i korba z najniższej półki shimano Undecided
Moim skromnym zdaniem spoko rowerek za tą cenę.

Drugi rowerek kross crow preria evado klasowo niewiele lepiej niż opisany wyżej. Jak Ci nie przeszkadza taka rama to ok.
Deore z tyłu spoko, alivio z przodu spoko, klamkomanetki alivio hmm... jakiś starszy model wypadają gorzej niż w rowerze wyżej (manetki sram x-5), kaseta 8 rzędowa OK. Hamulce tektro OK
Piasty słabo ale nie jest źle. Amortyzator podstawowa wersja zwykły sprężynowiec bez blokady.
Za tą cenę jest też dość dobrze tylko ta rama.

Trzeci rower jest bardzo podobny do w/w poza hamulcami magura, które chyba działają całkiem OK.
A na pewno lepiej niż jakieś tanie V-ki.
Jedyne co pewnie można uznać za wadę to dostępność klocków w lublinie, ale od czego jest internet.
Ewentualnie koszty wszelkich napraw tych hamulców mogą być dość wysokie bo to dość rzadkie hamulce raczej.
Nie widziałem jeszcze w lublinie u nikogo takich, ale może ktoś ma to się wypowie.
Całkiem OK gdyby nie ta rama.

Czwarty cross crow rubble na przerzutkach deore LX i manetkach deore dual control, amortyzator olejowy z blokadą hydrauliczną. Jak dla mnie najlepszy rower z przedstawionych.
Za tą cenę kupiłbym go, rozebrał sprzedał damską ramę i kupił męską 8-)
Jak dla mnie najlepszy rowerek z tych do tej pory i mój faworyt.

Obydwa shwinn'y są podobne jak pierwszy kross ale odrobinę słabsze osprzętowo.
Na miasto spoko, ale nie jest to geometria typowo sportowa.
W sumie spoczko ale bez rewelacji.

Pozdro
Odpowiedz
#15
Ponieważ dzisiaj rano kończyła się aukcja z tym krosem na LXach wczroaj zalogowałem się na allegro i już chciałem go kupić. Nie chciało mi się czekać na jakąś okazje czy lepszy sprzęt bo po prostu potrzebuje drugiego roweru. Ale coś mnie tknęło i zadzwoniłem do Pawła i jak się okazało ma dla mnie rower! Byłem dzisiaj u niego i jest to Ghost EB Special. Nazwa niewiele mi mówi ale bez zbędnych ceregieli pozwolę sobie przedstawić specyfikację która wyjaśnia wszystko. Zamieszczam jedno zdjęcie real, bo reszta trochę nie wyszła i naprawdę nie warto wrzucać.

ZDJĘCIE

Rama: 19' Aluminium 7005
Widelec Suntour XCM
Przerzutka przód/tył: Deore
Korba: Deore (rozbieralna)
KasetaBig Grineore
Manetki: Deore Dual Control
Hamulce przód/tył: Deore
Piasty: Deore
Obręcze: jakieś MAVICi
Opony: jakieś Shwalbe gładkie 26' (jeszcze są na nich cycki Tongue)
Kierownica, mostek, sztyca: GID
Siodełko: Selle Royal Viper

Ponadto są jeszcze jakieś błotniki i pedały do tego a gripy są zmienione na wygodniejsze. Paweł mówił coś niby o szprychach że ponoć jakieś szwajcarskie czy coś. Mówł też że musi mu zrobić generalny przegląd, profilaktycznie ponasmarowywać, wymienić starte klocki i wszystko wyregulować. Całość zamknie się w cenie 1200zł. Myślę że jak na tej klasy rowerek oraz biorąc pod uwagę solidność roboty Pawła to naprawdę dobra cena. Co prawda do pełni szczęścia brakuje blokady skoku w widelcu ale przynajmniej to nie jest XCT.

Więcej fotek zrobię już po odbiorze, aparatem jak ktoś tam będzie ciekaw co to za sprzęt. Ewentualnie szukajcie go w necie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości