Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rockrider 6.3
#1
Witam wkleję tu to co wklejam gdzie tylko mogę, może akurat się komuś przyda. Dodam tylko że napisałem to ponad pół roku temu, ale nie będę nic zmieniał bo to opinia roweru jaki dostajemy ze sklepu, a ja sporo w nim już pozmieniałem, ale to nie o moich zmianach tylko o oryginale, kurde zakręciłem że sam nie bardzo rozumiem Smile Dodam jeszcze ze rower ma już za sobą 4000km i nic z tego co seryjne się nie zepsuło. W razie jakichkolwiek
pytań jestem skory do udzielania wyczerpujących odpowiedzi.

Rockridera 6.3 przedstawię z punktu widzenia osoby której póki co nie stać na fulla za 4-5 tyś zł (napisałem to profilaktycznie żeby ktoś zaraz nie krzyczał że za fulla to trzeba właśnie tyle zapłacić). Podkreślam że jest to moja subiektywna opinia.
Zaczynam:

Przede wszystkim cena 1699zł ja dostałem go za 1499zł wyprzedawali ostatnie 2 szt.
Po przyjeździe do domu pierwszą czynnością było wymienienie oryginalnych pedałów (stalowych z takimi śmiesznym koszykami) na pinowane platformy VP z poprzedniego roweru.

Czas w drogę, pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, manetki, kaseta, i tylna przerzutka SRAM SX5 w połączeniu z łańcuchem SRAM PC951 i przednią przerzutką Shimano Alivio działają naprawdę precyzyjnie i bezszelestnie.

Teraz kołaTongueiasty ponoć Formula uszczelniane co bardzo sobie cenię, oczkowane obręcze RIGIDA z oponami Michelin country mud 2.00 napompowanymi do 3.5 atmosfery są nieco wiotkie, ale po wpadnięciu centralnie przednim kołem w poprzeczny rów przy prędkości 25km (rower został w rowie ja poleciałem jakieś 2 metry dalej, rower miał wtedy 4 dni) na kole nie było śladu więc kółeczka nie są takie ostatnie.A jedyny ślad został mi na łokciu i pękniętym telefonie.

Hamulce Tektro Io choć to tarczowe mechaniki są największym minusem tego roweru.Tył daje rade, ale przód to totalna porażka. Przez pierwsze kilometry nie było mowy o hamowaniu dopiero po dotarciu około 300km zaczął cokolwiek hamować, lecz po następnym 1000 km nic na lepsze sie nie zmieniło. Rozwiązaniem było zamontowanie na przodzie AVID JUICY 3 (wyczaiłem nowego na allegro za 135 zł) i teraz wszystko jest w jak największym porządku.

Zawieszenie z przodu SR Suntour XCR 100 LO też pozytywnie mnie zaskoczył, a mianowicie czułość i tłumienie jest na przyzwoitym poziomie w porównaniu z RST GILA T5 na którym wcześniej jeździłem. Niestety wraz ze spadkiem temperatury(od +8 stopni w dół) spada jego czułość no ale cóż poradzić elastomer robi swoje. Teraz tył: APRO TOUGH SHOCK FDR olej i sprężyna z "regulacją tłumienia powrotu za pomocą pokrętła, aczkolwiek mam wrażenie ze wraz ze zwiększeniem owego tłumienia wzrasta tłumienie kompresji" cudzysłów stąd że jest to pseudo damper i pseudo regulacje, a i liniowość regulacji nie zachwyca, no ale zawsze poprawia komfort jazdy co wyraźnie da sie odczuć na dłuższych trasach, choć sprężyna mogła by być nieco miększa przy moich 80 kg wagi.

Rama 19" alu 6061 porządne spawy i wzmocnienie pod główką, tylny trójkąt na łożyskach maszynowych, ponoć standardowych rozmiarów czyli nie będzie problemu z ich ewentualną wymianą. Sztywność owego trójkąta tez nie rzuca na kolana co odczuwa się na szybkich zakrętach w terenie, no ale należy pamiętać ze to tylko 1699zł.

Co by tu więcej napisać?? Po przejechaniu 1600 kilometrów z czego połowa w terenie nic sie nie zepsuło luzów póki co nie ma ani na łożyskach, suporcie, amortyzatorze czy piastach wszystko jest jak najbardziej OK. Wypadało by też napomknąć że rower jest produkowany w Hiszpanii

Tak jak już napisałem na początku, jeżeli ktoś od tak nie może sobie pozwolić na wydanie 4 czy 5 tyś zł na rower to ten b'Twin jest naprawdę świetny jak na swoją cenę a jedyną jego wadą która drażni są HAMULCE.

Jeśli ktoś by mnie zapytał czy kupiłbym go jeszcze raz to odpowiedź brzmiała by: TAK.
1500zł które za niego zapłaciłem było warte ryzyka, a ryzyko wynikało stąd że na temat tego roweru w sieci nie było żadnych opinii mam wiec nadzieję że te moje wypociny sie komuś przydadzą i będzie miał jako takie streszczenie Rockridera 6.3.
Pozdrawiam z Lublina
Kask, trampki i takie tam, niech gadają co chcą.
Odpowiedz
#2
malos86 napisał(a):Hamulce Tektro Io choć to tarczowe mechaniki są największym minusem tego roweru.Tył daje rade, ale przód to totalna porażka. Przez pierwsze kilometry nie było mowy o hamowaniu dopiero po dotarciu około 300km zaczął cokolwiek hamować, lecz po następnym 1000 km nic na lepsze sie nie zmieniło.

Dopisze troche komentarzy. Rockridera 6.3 kupilem ponad rok temu, ale z roznych powodow nieduzo na nim jezdzilem. Moj pierwszy full. Zgadzam sie z wiekszoscia komentarzy malosa. Trudno oczekiwac od fulla za ta cene cudow, ale naprawde nie jest zle. Waze ok. 90 kg, jezdze dosc spokojnie, choc nie unikam trudnych wyboistych zjazdow. Tylny dumper jest calkiem OK, troche za miekki wydaje mi sie przedni XCR. Ale znowu, za ta cene - rewelacja. Nie zgadzam sie co do hamulcow. Owszem, wymagaly dosc starannej pierwszej regulacji, troche im poswiecilem czasu, ale teraz hamuja jak brzytwy, oba - jednym palcem.
Odpowiedz
#3
o_andrzej napisał(a):Nie zgadzam sie co do hamulcow. Owszem, wymagaly dosc starannej pierwszej regulacji, troche im poswiecilem czasu, ale teraz hamuja jak brzytwy, oba - jednym palcem.

człowieku o czym ty piszesz. te hamulce to jeden wielki bubel. chyba nigdy nie hamowales hydraulikami ogolnie brak porownania. a jezeli twoim zdaniem sa takie super ekstra to chce zobaczyc jak tym jednym paluszkiem robisz stoppie :mrgreen:
Odpowiedz
#4
peterr86 napisał(a):człowieku o czym ty piszesz. te hamulce to jeden wielki bubel. chyba nigdy nie hamowales hydraulikami ogolnie brak porownania. a jezeli twoim zdaniem sa takie super ekstra to chce zobaczyc jak tym jednym paluszkiem robisz stoppie :mrgreen:

Uzywalem glownie dobrze wyregulowanych canti (taki system przed Vbrejkami) i nie narzekalem. Nie twierdze, ze Tektro IO to mistrzostwo swiata, ale dobrze wyregulowane spelniaja swoja role. Tyle ze trzeba umiec to zrobic. Jezdze rekreacyjnie po podkrakowskich dolinkach (jestem z Krakowa, na wasze forum zagladnalem tylko, by dodac komentarz do bardzo trafnie napisanego opisu malosa) i w gorach. Stoppi na tych hamulcach nie zrobie, ale tez ten rower sie do tego nie nadaje i do tego nie sluzy. Natomiast w pelni kontroluje predkosc, hamujac jednym palcem obu hamulcow, na kazdym zjezdzie.

PS. A propos regulacji. W Lublinie dziala moj znajomy, Jasiu Cytawa. Skadinad swietny czlowiek pod kazdym wzgledem. Znakomity mechanik rowerowy. Mysle, ze po jego regulacji kazdy hamulec dzialalby jeszcze lepiej niz moje linkowe Tektro IO. Smile
Odpowiedz
#5
Jedyne zdjęcie jakie mam, nie jest zbyt wysoko. Rzekłbym że jest nisko. http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9121_n.jpg

Uwierz mi że ten rower potrafi bardzo wiele, oczywiście trzeba założyć krótszy mostekSmile No i na avidach, bo na IO to by tak nie zrobił. Co do regulacji, jak jeszcze je miałem, zacytuję kolesia z serwisu jak robiłem pierwszy darmowy przegląd: " tych hamulców tak wyregulowanych to jeszcze nie widziałem" regulowałem je co 3 dni żeby jakoś hamowały Smile

PozdroSmile Tak swoją drogą ROKRAJDER był okej, polecamSmile
Kask, trampki i takie tam, niech gadają co chcą.
Odpowiedz
#6
Mam pytanie. Chciałbym do tegoż oto roweru kupić nowe hamulce, AVID Juicy Three na przód i tył. Wiem, że pasują ze standardowymi tarczami, ale jak to będzie z tarczami 203 mm
typu winzip?
Tak samo chciałbym się dowiedzieć, jakie zawieszenie dwupółkowe proponujecie do tego roweru.
Rowerem tym jeżdżę na torach crossowych (w pogodę, jak i w niepogodę), na zjazdach, ale też po ulicy, chodniku, i ogólnie gdzie tylko się da.
Rower nie był przerabiany, jest w stanie identycznym jak podczas kupienia.
Był to ostatni Rockrider 6.3 2009/2010 w Lublinie Smile

Link do aukcji tarcz

Proszę o w miarę szybką odpowiedź!

P.S. Malos, ja miałem naklejkę, że rower był wyprodukowany w portugalii Smile
Odpowiedz
#7
Pasować będzie, tylko po co? I długiego żywota amortyzatorowi nie wróżę...
A sądząc po tym co napisałeś to żadna dwupółka Ci niepotrzebna, zresztą i tak nie warto :|
Odpowiedz
#8
Elo Rokrajderowy ziomie. 2 półka do tej ramy może zbytnio podnieść główkę do góry, ja miałem 130mm i geo była okej. Włożysz coś co ma 180mm skoku, geo się poprawi, ale nie wiadomo jak główka zniesie naprężenia, niby jest wzmocniona i obie rury są ze sobą zespawane na kilkucentymetrowym odcinku, ale kto wie... Zrobisz to na własne ryzyko. Postaw przednie koło na jakimś drewnianym klocku o grubości 8 cm i zobaczysz jaki będziesz miał kąt.
Kask, trampki i takie tam, niech gadają co chcą.
Odpowiedz
#9
kuczy napisał(a):Pasować będzie, tylko po co? I długiego żywota amortyzatorowi nie wróżę...
A sądząc po tym co napisałeś to żadna dwupółka Ci niepotrzebna, zresztą i tak nie warto :|

Amortyzator da radę, no chyba że będzie to 2 półka z makrokesza, martwiłbym się o naprężenia i ewentualne ich skutki.
Kask, trampki i takie tam, niech gadają co chcą.
Odpowiedz
#10
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź Smile Hamulce może kupie, lecz na tył 185mm na przód 203mm, a na zawieszenie i tak poczekam trochę, ponieważ dobrze się spisuje, jednak czasami dobijam do końca (a nawet często) i martwię się po prostu, czy kiedyś nie stanie się coś złego, gdy skoczę z trochę za wysokiej górki...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości