Strony (11):    1 ... 7 8 9 10 11
mamut77   20-03-2011, 22:37
O, czyżby post sponsorowany :-P :-P :-P .

1. Dla kogo mają powstawać drogi rowerowe? Dla firm remontowych (w sensie łatwe w rozbiórce i w ponownym ułożeniu)? Dla ekologów (bo technologia wykonania kostki jest w jakimś stopniu bardziej przyjazna środowisku)? Dla urzędników, żeby mogli się pochwalić kilometrami ułożonych dróg rowerowych - wyznaczonych niekoniecznie z sensem (tańszy surowiec o 25%, no to upchnijmy do tych 10 kilometrów ułożonych w tym roku dodatkowe 2.5 na jakimś osiedlu i nieważne, że jest tam i tak ograniczenie prędkości do 30km/h).
Mi osobiście wydawało się, że tak zwane ścieżki mają być dla rowerów, bynajmniej nie tylko tych, którymi da radę po nich jeździć.

2. Z tymi wyliczeniami tak czy siak jest jakaś dziwna sprawa. Zależy kto i gdzie liczy, taki surowiec wychodzi taniej. Pierwsze z brzegu wyliczenie z netu:
http://www.bractworowerowe.ats.pl/kostka.html
Do tego dochodzą koszta naprawy ścieżki z kostki - Smorawińskiego od strony śródmieścia zwyczajnie się rozłazi tu i ówdzie po zimie, w przynajmniej jednym miejscu zapada się. I tak jest rok w rok. Do tego trzeba to to oczyszczać z trawy, wyrastającej spomiędzy kostki. Czyżby firmy naprawiające i oczyszczające ścieżki robiły to w czynie społecznym, że opłaca się to bardziej niż nawierzchnia niezarastająca, nie rozłażąca się, nie dająca się wreszcie ukraść (bo tu też jest pewien problem)?
inżynier   20-03-2011, 22:53
Właśnie nie bardzo te wyliczenia które podałeś w linku sam "dywanik" to koszt materiałów, robocizny oraz sprzętu to ok 35 zł a gdzie cała reszta o kosztach pośrednich, zysku nie wspomnę czyli ok 60 zł
Aleksander W   20-03-2011, 22:53
My już wiemy skąd się biorą takie kosmiczne różnie w cenie kostka-asfalt które podaje nasz UM.
Cenę z metra za kostkę podaje się zgodnie z podłożem przyjętym w rozporządzeniu dla kostki, natomiast cenę metra asfaltu z podłożem dla asfaltu. Podłoże pod kostkę to zwykły chłam, piasek z cementem plus jakieś dodatki, natomiast pod asfalt idzie chociażby 10-12 cm warstwa podbudowy z kruszywa zagęszczana mechanicznie.
I dlatego oni twierdzą że jest taniej! I dlatego nawierzchnię z kostki tak szybko trafia szlag! Ona nie ma prawa się trzymać, skoro budują ją na piasku a potem po tym jeżdżą samochody, podnośniki firm od billboardów i inne.
Co najlepsze w Parku Czuby nawierzchnia wg projektu ma podbudowę z kruszywa, więc nic nie stało na przeszkodzie by dać tam asfalt.

Podsumowując - kostka faktycznie wychodzi taniej, ale to nic innego jak cięcie kosztów kosztem rowerzystów i budowanie im byle chłamu. Równie dobrze można by oszczędzać robiąc drogi z płyt betonowych kładzionych na ziemi, zamiast normalnej nawierzchni asfaltowej - ale tak nikt nie zrobi bo awantura w mediach murowana.

Pozdrawiam
Aleksander Wiącek
inżynier   20-03-2011, 22:57
nawierzchnia szutrowa - 47 zł
nawierzchnia z mieszanki mineralno asfaltowej - 60 zł
nawierzchnia z kostki brukowej - 95 zł

pozdrawiam Smile
mamut77   20-03-2011, 23:00
No to zgodnie z tymi wyliczeniami proponuję budować o jedną trzecią mniej, za to z sensem i dla rowerów.
niunia2101   21-03-2011, 23:38
Kuba napisał(a):Trukskawka nie masz racji. Zapraszam do Świdnika.

A jechałeś ścieżką w stronę zalewu teraz po zimie?? Butelka nervosolu na uspokojenie to mało. Koszmarna jazda, nie wiem kiedy panowie drogowcy ja poprawią, o ile się pokwapią do tego w tym roku.

Tam gdzie kończy się logika, zaczynają się kobiety...
Forest   22-03-2011, 00:16
ta, poprawią... zamiast tego zbudują w innym miejscu dodatkowo kilka km ścieżki kostkowej. Remontu nikt sobie nie wpisze w sukcesach przy kampanii wyborczej, za to dodatkowe km badziewiastej ścieżki wpisać sobie można, a i owszem!
Strony (11):    1 ... 7 8 9 10 11
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.