Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rockrider 5.2- modernizacja
#1
Witam wszystkick zagorzałych rowerzystów, nowy jestem więc pozdrawiam wszystkich.
Na początku od razu przejdę do sedna, bo zielony jestem trochę. Mamrower rockrider 5.2 i chiałbym zacząc trochę pojeździć w terenie taki lekki hardtrail zrobić, mam dylemat co do modernizacji osprzętu który chiałbym wymienić a najlepiej to od razu wszystko hehe, by móc jeździć po wąwozach.
aby tak nie zanudzać to tak pokrótce co w oryginale:
1. przerzutka tylnia altus
2. kaseta sram pc-830 i łancuch to samo sram
3. korba Suntour XCT302
4.widelec Rockrider Grind 1 by Spinner 70 mm
5.obręcze Rockrider Sport dwukomorowe, opony cst 26x2,35
szczerze przyznaję że myślę o zmianie amora, ale napęd też mnie kusi bo zmianie systemu na sram raczej nie myślę, już zgłupiałem bo fianasowo też mnie nie stać na wymianę 2-3 rzeczy na raz, proszę o konstruktywne sugestie
Odpowiedz
#2
Przede wszystkim popraw interpunkcję, bo fatalnie się to czyta ;P

Jeśli chcesz pojeździć w lekkim terenie typu las czy wąwozy, to każdy rower górski powyżej 1000zł jest w pełni wystarczający.
Następnie jeśli czujesz, że coś w rowerze jest nie tak, np.
- amortyzator nie jest tak czuły jak powinien być
- rower za szybko wytraca prędkość,
- trzeba włożyć za dużo siły w hamowanie
To wtedy wymieniasz tą jedną część na lepszą.

Ogółem wymiana amortyzatora nie za bardzo wchodzi w grę. Masz aktualnie 70mm i zmiana na większy może spowodować zepsucie geometrii. Ja jestem zdania, że jeśli jakiś inżynier, projektując ramę, policzył optymalne kąty, to właśnie takie powinny pozostać.

Jeśli zamierasz jeździć ostro terenowo (kamienie, korzenie, hopki), to trzeba pomyśleć nad wymianą całego roweru. Jednakże dawno temu śmigałem i skakałem po lasach na marketówce za 250zł i jedyną wadą tego były częste naprawy.

A teraz w skrócie: masz rower górski to leć w teren i się ciesz jazdą, a wymienisz osprzęt, gdy będzie trzeba Wink
Odpowiedz
#3
Nie wiem, z którego roku jest ten rockrider, ale jeśli ma "normalnie" wyglądającą ramę to jej geometria jest chyba taka jak modelu 8.1 sprzed paru lat, a on chyba miał amortyzator o 100 mm skoku. Zdaje się, że tą geometrią wyższych modeli chwalili się w ulotce, ale polecam to jeszcze sprawdzić.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości