Liczba postów: 35
Liczba wątków: 6
Dołączył: May 2009
Reputacja:
0
Shimano w 2008 roku gruntownie odnowiło grupę XT w tym piastę. Różnica jest przede wszystkim taka, że w bębenku mieszczą się 3 zapadki a nie 2 jak do tej pory. Sh zachwala to rozwiązanie gdyż cały mechanizm o wiele szybciej "zaskakuje". Natomiast żeby zmieścić 3 zapadki, w tej samej wielkości bębenku, naturalnie muszą być one węższe i przez to są słabsze. Piasty XT (te z przed 2008) cieszyły się bardzo dobrą renomą, jednak od 2008 r. dużo osób skarży się na wadliwe bębenki w tych piastach.
Więc moim zdaniem, jeżeli już Shi. to SLX w którym tego nowego "świetnego" rozwiązania z 3 zapadkami jeszcze nie ma.
Pozdro
Bednar 8-)
Liczba postów: 427
Liczba wątków: 31
Dołączył: May 2009
Reputacja:
0
Tyle, że wtedy musi jeszcze dokupić adaptery CL -> 6 śrub i kolejna zabawa, a to i tak shimano i nie gwarantuje, że będzie działało ok.
Michal, już kolejny raz wałkowany jest temat tych piast i chyba wszystko wiesz, nikt za Ciebie decyzji nie podejmie.. Jak dla mnie to możesz mieć pecha i dt Ci się sypnie, z kulkami nie mam miłych wspomnień na dwóch kompletach kół, z maszynówek jestem zadowolony. Tyle z własnych doświadczeń.
Jak coś masz gwarancję, a novateca trzeba by rozebrać na wejściu (co jest bajecznie proste w odróżnianiu od shimano) i sprawdzić czy nie ma dużo gęstego smaru na zapadkach, bo chyba w tym był głównie problem, że się lepiły, źle zazębiały i kruszyły.
Liczba postów: 642
Liczba wątków: 80
Dołączył: May 2009
Reputacja:
0
Ok tylko czytałem teraz opinie ze 4 łożyska z tyłu robią większe problemy niz 2.. W Novatec sa 2 na bębenku i 2 na osi piasty
A co do tarcz chyba odpuszczam ponieważ nie mam takich potrzeb a SD7 powinny dawać rade, a sa dużo lżejsze. A zaoszczędzone finanse dołożyć do amora, który jest podstawa choć przy mojej wadze 80 kg