Liczba postów: 8
Liczba wątków: 5
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
0
Witam,
mam problem wyregulować tylną przerzutkę Shimano Tourney TX-55.
A co dokładniej,by wrzucić bieg 5,4 muszę zaciągnąć manetką Shimano Tourney TX-50 prawię na niższy bieg,czyli jak chcę wbić 5 to muszę ciągnąć manetkę aż na 4,więc logicznie odkręcam ten teges od linki,lecz gdy już biegi wchodzą normalnie to pojawia się kolejny problem.
Przerzutka nie działa w drugą stronę,a dokładnie to przeskok z 6 na 5 bieg,po prostu po zmianie nie ma reakcji.
W czym problem?
Liczba postów: 835
Liczba wątków: 38
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
5
Kręcąc ten teges zbyt mocno w lewo (zgodnie ze wskazówkami zegara) zbyt mocno poluzowałeś linkę. Zanim się zacznie kręcić trzeba sprawdzić czy wózek przerzutki jest prosty. Bywa, że to on powoduje problemy. Niestety poziomu klawiatury trudno pomóc. Możesz albo powoli naprężać cięgno kręcąc odwrotnie baryłką próbując zmienić biegi albo zacznij od początku. Zrzuć przerzutkę na dół. tylnej kasety i środkową tarczę z przodu. Zluzuj linkę przy manetce (baryłka) i przy przerzutce. Odkręć kabel, napnij ponownie i przykręć. Zakładając, że śruby ograniczające są dobrze ustawione, zacznij indeksację próbując zmieniać biegi i naprężając linkę. Najlepiej daj do dobrego serwisu bo pomimo, że ustawienie tylnej przerzutki jest dość proste to wymaga jednak wprawnego oka i doświadczenia.
Liczba postów: 837
Liczba wątków: 55
Dołączył: May 2009
Reputacja:
0
Ai to wyglada na zatarte linki w pancerzu. Jak dlugo masz linki i używasz roweru w trudnych warunkach pogodowych to linki wraz z pancerzamj trzeba wymie. Na chwile pomoże smarowanie. Ale tak jak pisał Seba z poziomu klawiatury to ciezkow pomóc.
Pozdrawiam
ArtiArt
Liczba postów: 835
Liczba wątków: 38
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
5
Nadal uważam, że trzeba od nowa wyregulować przerzutkę. Z opisu można wynieść , że masz problem z naprężeniem linek, To proces delikatny i precyzyjny. Jeżeli nie robiłeś tego sam do tej pory i chcesz się pobawić pamiętaj żeby uzbroić się w wiedzę bo to co napisałem to ogólne wytyczne. Na sieci jest mnóstwo poradników i filmów, które pokazują co i jak. Wymaga to sporej cierpliwości i jednak wiedzy dlatego proponuje udać się do dobrego serwisu. Nie ma sytuacji, że to wina "jakości sprzętu" to znaczy, że gościu się nie zna na swojej robocie/ nie potrafi. Idź do Lucka z Metrobikes, Bike Boys czy innego renomowanego serwisu.
Liczba postów: 67
Liczba wątków: 4
Dołączył: May 2013
Reputacja:
0
29-06-2016, 21:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-06-2016, 21:32 przez Piotr-ek.)
Judaas dobrze prawi, też na twoim miejscu rozpocząłbym regulację od nowa. Tyle, że najpierw całkiem rozłączył bym przerzutkę z linką i starannie ustawił zakres. Odpal sobie jakiś dobry film w internecie na temat regulacji. Upewnij się, że napęd jest czysty, oraz wciskając ręką wózek przerzutki sprawdź, czy porusza się SWOBODNIE po całym zakresie ruchu. Linka to grosze a ponieważ twoja przerzutka nie ma twardej sprężyny, na twoim miejscu bym ją wymienił (linkę). Wymienił bym też końcowy odcinek pancerza, ponieważ jest najbliżej ziemi i sporo pracuje w trakcie ruchów przerzutki. Posmaruj linkę cienką warstewką smaru silikonowego, lub oleju brunox. Po poprawnym wyregulowaniu przerzutki - jeśli hak i wózek są proste nie ma mowy, żeby nie działała.