sobol   01-12-2016, 18:37
#1
Witajcie,
czy używaliście opon z kolcami w zeszłym sezonie - jak one się sprawdzają ?
Bo się zastanawiam czy nabyć takie ustrojstwo czy jednak nie zmienią dużo w możliwościach jazdy.
Chce to zamontować do roweru typu cross - kellys phanatic
teraz mam tam 700x38C kellysowskie schwalbe - tylko one mają bardzo słabe bieżnikowanie - takie bardziej pod szosę podchodzące


Dzięki za info
Rado   01-12-2016, 21:56
#2
(01-12-2016, 18:37)sobol napisał(a): kellysowskie schwalbe
Schwalbe to nie marka Kellys'a Smile
A żeby nie było OT - nie używałem opon z kolcami Tongue

[Obrazek: button-127-brown.png]
Żadne słowa nie zastąpią czynów...
sobol   01-12-2016, 22:39
#3
oczywiście że nie - to ja wiem - ale to tak jak w biedronce - made for kellys - i zapakowane w ten czerwony kartonik, albo metkę Smile
szymek_sq   02-12-2016, 18:26
#4
W Juli jakieś opony z kolcami widziałem ostatnio.

"Abstynencja jest dobra, ale powinna być praktykowana z umiarem"
sobol   02-12-2016, 18:58
#5
Ja myślałem już o takiej:
https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/op...ad=quartic
i rozmiar 700x40
Tylko nadal pytanie czy taka opona cokolwiek zmienia w samej jeździe - nic to jutro wyjadę to zobaczę jak się po śniegu cieniasem jeździ, może się nie zabije Tongue
marecky   02-12-2016, 20:52
#6
im więcej kolców tym lepiej, ta shwalbe jest raczej niższej klasy, ok 200 kolców, dobre mają ok 400, ale kosztują majątek Smile

jeżeli jeździsz po śniegu to wystarczy większy bieżnik, dopiero na lodzie zauważysz różnicę
kiedyś jeździłem na kolcach - niezapomniane przeżycia, zalew w zimie bez przeszkód Big Grin

obecnie mam NOKIAN GAZZALODDI 2.3 i od wielu lat nie mogę ich zajeździć, po śniegu świetnie się prowadzą, jedyny minus - przywozi się dużo śniegu z trasy
pecet86   03-12-2016, 11:36
#7
co do jady w zimie widziałem kilka patentów typu zrób to sam ale nie wiem na ile zdatne
1) na zipach, ale grubych
[Obrazek: 6a0120a7ed5f9d970b0148c6e3f38a970c-pi]
2) łańcuchu 
[Obrazek: 18fca0apxg59njpg.jpg][Obrazek: 11gi0er.jpg]
3) wkręty
[Obrazek: kolce_cover.jpg]

Jeszcze jest opcja kupienia wkrentów spcialnie na takie użycie
http://www.gripstuds.com/1000_Tire_Stud.php


a tu znalazłem pełny opis Smile
http://www.wikihow.com/Convert-Bicycle-T...Snow-Tires
Mariobiker   03-12-2016, 20:33
#8
W swojej zimówce mam 26 x 2,2 do tego mniejsze ciśnienie i jest dobrze Big Grin

[Obrazek: zdjecie,600,657464,20161203,zima-w-natarciu.jpg]

"Wolę być samotnym wilkiem, niż płaszczącym się psem." George Orwell
Ex Driver   03-12-2016, 22:20
#9
Sobol  nie cuduj. Chcesz sobie  narobić bidy?  Koło wpadnie na kawałek asfaltu albo kostki i masz dzwona. Opona z kolcami na twardym podłożu zachowuje się  identycznie tak jak zwykła łysa guma na lodzie. Popytaj rajdowców jak to z tym jest.

" Wykorzystaj chwilę - nie przegap niczego".

   Pozdrawiam.
msl   12-12-2016, 11:40
#10
Używałem opon z kolcami (Schwalbe Ice Spiker) i powiem tyle:
- jeździsz po śniegu - nie widzisz różnicy między oponami z kolcami a bez kolców (pod warunkiem, że opona bez kolców też ma sensowny bieżnik),
- jeździsz po suchym/mokrym asfalcie czy kostce lub betonie - wybierz normalne opony bez kolców,
- jeździsz po lodzie - bierz opony z kolcami bez względu na cenę Wink

Na nawierzchni pozbawionej lodu i śniegu opony z kolcami zachowują się kiepsko - mocniej naciśniesz na pedały czy przyhamujesz i możesz leżeć. Czasem samo ostrzejsze skręcenie kierownicy powoduje ten sam efekt.

god@localhost# killall animals && killall people && umount /dev/world && halt
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.