Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Likwidacja znaku B-9 "Zakaz wjazdu rowerów" z PoRD
#1
Czy możliwe było by zastapienie znaków B-9 i B-10 jednym znakiem zakazującym wjazdu obu tym grupom pojazdów, lub wyłączenie rowerów szosowych spod obowiązywania znaku B-9?
Szczerze mówiąc nie widzę sensu istnienia sytuacji,
gdzie motorowerzysta 50cm3 poruszający się bez uprawnień tylko na podstawie dowodu osobistego z maksymalna prędkością 45km/h (ograniczenie ustawowe) może legalnie jechać drogą,
a rowerzysta na tzw kolarzówce, nawet z taką samą prędkością - już nie, nawet w sytuacji, gdy nie ma możliwości objazdu odcinka objętego zakazem.

Z drugiej strony widząc na polskich drogach wszędobylskie B-9,
- jeszcze NIGDY nie widziałem B-10!
Znacie w Polsce przykład, gdzie ten znak jest zastosowany?
Odpowiedz
#2
(11-12-2016, 21:19)robertcb napisał(a): Czy możliwe było by zastapienie znaków B-9 i B-10 jednym znakiem zakazującym wjazdu obu tym grupom pojazdów
To pytanie chyba do ustawodawcy Wink

(11-12-2016, 21:19)robertcb napisał(a): lub wyłączenie rowerów szosowych spod obowiązywania znaku B-9?
Moim zdaniem byłaby to trochę dziwna sytuacja - bo dlaczego jedne rowery miałyby być bardziej uprzywilejowane niż inne? I jakby to miało wyglądać - tabliczka pod znakiem "Nie dotyczy rowerów szosowych"? Kolejna sprawa - jak prawnie zdefiniować rower szosowy?
[Obrazek: button-1421-black.png]
Odpowiedz
#3
B-10 jeszcze do niedawna stał w Świdniku na jednej drodze rowerowej

Pod B-9 wpadają:
- rowery do 90 cm
- rowery elektryczne (w uproszczeniu max prędkość napędu to 25 km/h i działa tylko jak pedałujesz)

Reszta rowerów powinna podpadać pod B-10 "niby".
- rower z mocniejszym napędem
- rower który po włączeniu silnika jedzie sam

B-9 można postawić na jezdni tylko wtedy jeżeli występuje alternatywna równoległa DDR.
A jak wiadomo często zarządcy lecą w kulki i stawiają jak leci
Dobrym przykładem jest Zwoleń: https://www.google.pl/maps/@51.3555887,2...56!5m1!1e3
Patologia jakich mało bo DDR w ogóle niema ciągłości, a nie wspominając już o tym że ten twór nie jest przejezdny ani dostosowany
Odpowiedz
#4
A z Frampola do Szczebrzeszyna da się legalnie dojechać rowerem?
Kiedyś na rondzie we Frampolu w stronę Zamościa widziałem łamany znak zakazujący wjazdu rowerów, ciągników, pojazdów zaprzęgowych,
pomimo, że nie jest to droga ekpresowa.
Nie było też DDR,CPR,chodnika ani informacji o objeździe odcinka objętego zakazem - przynajmniej wtedy gdy jechałem.
Dodatkowo znak był umieszczony już za rondem, bez wcześniejszego ostrzeżenia i możliwości legalnego zawrócenia...

https://www.google.pl/maps/@50.6762493,2...6?hl=pl-PL

Chyba tam jest po prawej już jakaś droga serwisowa?  ale wtedy jej nie było.

Inny przykład:

https://www.google.pl/maps/@51.8951509,2...6?hl=pl-PL

Jak w tym przypadku dojechać rowerem do Grójca?
Brak alternatywy, a droga serwisowa po prawej jest oznaczona jako "bez przejazdu".

Akurat w tym przypadku odcinek objęty zakazem to jakieś 200m długości,
a tą drogą serwisową da się dojechać, ale informacji nie ma żadnej, i ktoś kto jedzie pierwszy raz tam rowerem nie będzie o tym wiedział.

O ile drogi ekpresowe i autostrady są zaznaczone na mapach i można je ominąć jeżdżąc rowerem po Polsce,
o tyle takich pojawiajacych się nagle znikąd B-9 - już na mapach nie ma, i rowerzysta dowiaduje się o zakazie bez żadnego uprzedzenia i informacji jak ma jechać.

(12-12-2016, 13:17)pecet86 napisał(a): B-9 można postawić na jezdni tylko wtedy jeżeli występuje alternatywna równoległa DDR.

Jakieś źródło, rozporządzenie?
Odpowiedz
#5
Jeżeli stoi B-9 a niema DDR (serwisówka, też podpada) to jest to nielegalne i można zgłosić

DU 220
3.2.10.
Znak B-9 „zakaz wjazdu rowerów", wyrażający zakaz ruchu rowerów i wózków rowerowych, stosuje się w celu wyeliminowania ruchu tych pojazdów przede wszystkim z dróg o dużym natężeniu ruchu lub dużej dopuszczalnej prędkości stanowiącej niebezpieczeństwo dla jadących rowerami. Dotyczyć to będzie głównie dróg z przewagą samochodów ciężarowych, autobusów itp. Ponadto znak B-9 stosuje się na drogach, w obrębie których lub w pobliżu których wyznaczono drogę dla rowerów, a znak nakazujący korzystanie z tej drogi może nie być dobrze widoczny dla kierujących rowerami. 

Znak B-9 stosuje się w szczególności:
— na odcinkach dróg posiadających wydzielony poza koroną drogi ciąg rowerowy, pieszo-rowerowy, drogi dojazdowe,
— wzdłuż odcinków dróg nowobudowanych, np. obwodnic, w celu pozostawienia obsługi ruchu rowerowego na sieci istniejących dróg.


http://dziennikustaw.gov.pl/du/2003/s/22...218102.pdf
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości