Forum Rowerowy Lublin

Pełna wersja: Rower MTB (FULL) do 3,5 - 4 tys.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Kuba napisał(a):A tak przy okazji znalazłem fajnego bajka mieszczacego się w podanych w temacie ramach pieniężnych:
http://www.allegro.pl/ite...ier_gratis.html

Kuba, wszytko spoko tylko ta rama jest dla mnie za mała, tak mi się wydaje. Ja celuje w Giant-cie w rozmiar L 20" chociaż jeszcze spróbuje M-ki bo mają w sklepie taki rozmiar to się przejadę. Wydaje mi się że rowery tego typu mają trochę zaniżoną numeracje ram w stosunku do HT są jakby dłuższe.
Mimo wszystko wolę jednak większą bo lepiej się sprawuje na dłuższe trasy i spokojniej prowadzi, niekoniecznie po asfalcie.
Jak siadłem na kumpla rower BH 20" cali a on na mój 22" to myślałem, że szczerze nie dam rady za nim okrążyć zalewu, dramat :!: czułem się jak na Reksiu fakt, że zwrotny i zwinny to on jest tylko co mi po tym? a i jeszcze ta jego kierownica miała chyba z 1,5 metra szerokości ;-) a rower cały na oryg. częściach nic nie zmieniane
Fulle są większe niż HT. Bo jak na nich nie siedzisz to ramka potrafi do jajek sięgać (a jak na nich siedzisz to przysiadają). Dlatego z reguły bierze się rozmiary trochę mniejsze. Gianty Trance X mają podobną długość górnej rury wg specyfikacji co hardtaile sportowo-rekreacyjne (Talon). Także tu akurat nie wymaga to większego rozmiaru.

22" toż to musisz być wielki? Ja kiedyś miałem 21" hardtaila to jeździło się tragicznie... Dobrze że mi go ukradli. Tongue Zwinność itd jest istotna jeśli chcesz jeździć na fullu. Jak chcesz krowę do jazdy po ulicy to nie kupuj fulla bo on do tego nie służy.

Szeroka kiera poprawia prowadzenie w terenie (łatwiej panować nad rowerem, ale utrudnia skręcanie podobno). Ja mam kiery 620 w XC i 710 w FR i nie umiał bym jeździć na 580. Jakaś taka po prostu wąska... inna sprawa że kiery gięte bierze się szersze niż proste.
Różnica w rozmiarach między Trance X a HT Meridy którą mam jest ogromna, a mianowicie:
http://www.giant-bicycles.com/_upload_u ... ranceX.jpg
Wychodzi na to że M-ka Tranc`a X czyli 18 " to jest taka jak 22" mojej Meridy Confusedhock: tj. u mnie wynosi odpowiednio (dzisiaj zmierzyłem - tolerancja mniej jak pół cala) :
D= 23,6 cali
G= 43,7 cali

Nie jestem jakiś wielki... mam 185 cm ale mam podobno długie łapy. Fakt moja Merida jest może ciut ciut za duża na szaleństwa, to raczej krążownik. Giant chciałbym by był niewiele mniejszy (krótszy) ale przez to zwrotniejszy itd.
Aha może mi ktoś jeszcze wyjaśnić ile ma długości wspornik w tym Giant-cie ? bo podają tak: 70-100mm to ile w końcu ? I jak się ją mierzy ?
Teraz wychodzi na to że, L-ka odpada rozważam M albo S co radzicie ? Fulle w takim samym (faktycznym) rozmiarze podobno zgrabniej się zachowują niż HT właśnie przez tylne zawieszenie.
Ja przymierzając się kiedyś do Tranca na mój wzrost 185cm wybrałem 18'' (czyli M). I jedyne co przeszkodziło w kupnie była dziwna pozycja - odniosłem wrażenie, że te rowery są krótkie i wysokie - zawsze jak widzę kogoś na Trance to dziwnie to wygląda jakby siedział za wysoko i rura górna była za krótka, ale w końcu to rower rekreacyjny i w teren dlatego mniejszy będzie zwrotniejszy i do jazdy na jaką został przewidziany wydaje mi się że lepszy dla ciebie od 20''.

Co do mostka to myślę, że montują je w różnej długości dlatego tak jest to podane. A mierzy się go od środka rury sterowej (czyli od śruby którą przykręca się kapsel do gwiazdki) do środka kierownicy.
Wg mnie kupno tego gianta w rozmiarze M pod wzrost 185cm to duży błąd. Już pomijając fakt że jak Ci pęknie przy zacisku od za bardzo wysuniętej sztycy to i tak nie uznają gwarancji. Mam taki sam wzrost i dopiero przy rurze podsiodłowej 508mm mogłem bezpiecznie wysunąć sztycę na dobrą wysokość (750mm od suportu do prętów siodła), a to i tak ze sztycą 400mm.
Trancy wydają się takie wysokie bo mają wyjątkowo długą główkę (165mm). Długie są po części dlatego że mają duży kąt rury podsiodłowej przez co siedzisz na rowerze bardziej z przodu.

Ja podobnie jak Kuba jestem dość sceptycznie nastawiony do Maestro i innych cudownych pomysłów. Oczywiście bym takim nie pogardził Tongue Nawet byłem bliski zakupu ale jednak nie moge się przekonać do ich wyglądu, a inne VPP są już zdecydowanie za drogie (mowię o samych ramacha, nowego Tranca z RP2 mogłem mieć za 500€ z Niemiec).

Jakbyś już się na coś zdecydował to również chętnie dołączyłbym się do testu porównawczego. Obecnie mam Cuba ams100 z foxem rp23.
A właśnie - jak będziesz miał możliwość wyboru to unikaj foxa float r. Możliwość właczania/wyłączania platformy bardzo się przydaje, bo włączona jednak zabiera troche czułości a w floacie R jest permanentna.

Co do bujania horstów - u siebie tego nie odczuwam. Ale wiem że z wyłączoną platformą lekko buja bo damper jest w zasięgu wzroku Smile
No ja miałem okazję pojeździć na "prawdziwym" horście, czyli na Specu i na kopii, czyli Whellerze. Gdyby horst nie bujał to by spec się w brainy nie bawił. Ja mam wrażenie że buja i to nie mało.
Miałem kiedyś damper Fox Vanilla R z najmniejszym firmowym propedalem, to było dobre rozwiązanie bo większe mocno zamulały zawieszenie, a tamten pracował całkiem żwawo. Przy pedałowaniu na siedząco trochę bujał. W budżetowych rowerach najlepiej mieć zwykłą blokadę typu on/off, bo stałe platformy to kompromis, który nigdy nie jest dobry.
Koen napisał(a):Wg mnie kupno tego gianta w rozmiarze M pod wzrost 185cm to duży błąd.

To prawda, przekonałem się o tym przymierzając Tranc-a X i Anthem-a (w rozmiarze M) kilka dni temu. Nie wyobrażam sobie jazdy w tak pokracznej pozycji - na baczność! z kolanami przy samej kierownicy ! Innych rozmiarów nie było w sklepie a nie ma mowy bym kupił rower bez przymiarki ! Rozmiar M mi pasował, ale tylko w Scott Spark. W czerwcu będę w Warszawie tam powinni mieć większy wybór.... mam nadzieję.
A co do tak skrajnych opinii na temat zawieszeń, to ciekawy jestem dlaczego tak się dzieje :?:
Przed damperem z permanentną platformą już zostałem wystarczająco ostrzeżony i nie kupię takiego.
I tu dochodzimy do morału - każdy ma inną budowę i przy tym samym wzroście różne rozmiary ram będą pasować. Generalnie w przypadku jazdy głównie w terenie rozmiar bym zaniżał - jeśli więcej szosy zawyżał (resztę da się ustawić sztycą, mostkiem). Ale jak kolana zachodzą na kierownicę to rzeczywiście ten rozmiar jakby nie dla ciebie... A Trance ma właśnie dziwną budowę - przy większej ramie będzie dziwna pozycja jakby na koźle się siedziało Smile. Ale jednym pasuje a drugim nie.
Stron: 1 2 3