17-09-2010, 11:06
W nawiązaniu do wątku założonego przez Kenubiego podaję link do bardzo ciekawego artukułu: http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1..._mozg.html Można w nim przeczytać bardzo wiele ciekawych spostrzeżeń. Przytoczę tylko jeden fragment, świetnie podsumowujący obecny chory system szkolnictwa:
formuła obowiązujących dziś egzaminów pokazuje, że sukces w szkole osiągają uczniowie trzymający się schematów i odpowiadający na pytania w najbardziej typowy i banalny sposób. Takie właśnie odpowiedzi przewiduje osławiony klucz, którym posługują się egzaminatorzy przy ocenie prac. I po latach egzaminacyjnej tresury oczekuje się, że wkraczający w życie zawodowe młodzi ludzie będą twórczy i innowacyjni, bo tylko wtedy polska gospodarka może być konkurencyjna.
A jako bonus: http://www.polityka.pl/nauka/komputeryii...lenie.read Czytając ten artykuł można zobaczyć jak zmienia się współczesny sposób myślenia człowieka i jego mózg i jak w jego świetle nieprzystające do rzeczywistości są polskie szkoły.
pOZrower
Grzesiek
formuła obowiązujących dziś egzaminów pokazuje, że sukces w szkole osiągają uczniowie trzymający się schematów i odpowiadający na pytania w najbardziej typowy i banalny sposób. Takie właśnie odpowiedzi przewiduje osławiony klucz, którym posługują się egzaminatorzy przy ocenie prac. I po latach egzaminacyjnej tresury oczekuje się, że wkraczający w życie zawodowe młodzi ludzie będą twórczy i innowacyjni, bo tylko wtedy polska gospodarka może być konkurencyjna.
A jako bonus: http://www.polityka.pl/nauka/komputeryii...lenie.read Czytając ten artykuł można zobaczyć jak zmienia się współczesny sposób myślenia człowieka i jego mózg i jak w jego świetle nieprzystające do rzeczywistości są polskie szkoły.
pOZrower
Grzesiek