(09-02-2018, 08:05)Campino napisał(a): Wzorowałem się na tym filmiku z pińcet razy...iiiii wg niego dobrze to zrobiłeś. Piasta jak piasta nieważne czy z tarczą czy bez
https://www.youtube.com/watch?v=lebQ8BcrR-o
hej, ja też wzorowałem się na tym filmiku, jednak moje pytanie jest takie czy kierunek skręcania szprych ma znaczenie tylko w odniesieniu do tego jak ułożą nam się szprychy obok miejsca na wentyl, a co za tym idzie na ile łatwy będzie dostęp do wentyla w celu pompowania koła? Czy ma to znaczenie także w odniesieniu jak rozkładają się różne rodzaje sił w przypadku używania hamulców tarczowych, a co za tym idzie czy mogę w ten sposób uszkodzić obręcz bądź piastę. Wzorowałem się też na tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=_6Sd3bMeDck&t=583s
i w tym przypadku jest mowa o skręcaniu szprych w odniesieniu do dostępu do wentyla, albo ja czegoś może nie zrozumiałem. Na tym wideo facet zaplata tylne koło na 3 krzyże z piastą pod hamulec tarczowy i nie nie wspomina, żeby to miało znaczenie.