Patryk napisał(a):W linku podaję przykładowe kolory szkieł z katalogu producenta Salice i Rudego.
http://www.salice.co.uk/product.php?style_id=006
http://rudyproject.pl/
Jak mi ktoś podpowie jaki kolor najlepiej się sprawdza w danych warunkach to będę przynajmniej wiedział co szukać.
Rozumiem Patryk, że podałeś te linki abyśmy za Ciebie przeczytali i napisali streszczenie :mrgreen:
Przepraszam za OT na wstępie ale otworzyłem polecaną przez Ciebie stronę Rudy Project i w dziale "Soczewki => Kolekcja soczewek" Masz wszystko podane jak na tacy (na czterech stronach).
Kategorie filtra, przepuszczalność światła, kolory szkieł.
W tabelach ikonki od pełnego słońca poprzez zachmurzenie, opady i mgły.
I zaznaczono jaki kolor szkieł jest odpowiedni do danej pogody.
Isotonic od Ciebie za lenistwo :lol:
Pamiętaj jednak aby danych jednego producenta nie porównywać do innych.
Ten sam kolor szkła może mieć inną przepuszczalność światła.
Dlatego kupując okulary znanych producentów Masz dostęp do katalogu z opisem szkieł.
Jeżdżąc w pełnym słońcu nie tylko kolor szkieł ma znaczenie ale wspomniana przepuszczalność światła i filtr.
Druga para szkieł wskazana gdy się zachmurzy lub zacznie się zmierzch (szczególnie gdy wjedziesz do lasu) - na przykład orange.
Jeśli wracasz po ciemku to trzecia para szkieł bezbarwnych.
Żadne inne, szkła to nie reflektory.
Bezbarwne z jak największą przepuszczalnością światła i filtrem 0 (zero).
Dla przykłady podaję Ci jeszcze link do UVEX:
http://www.uvex.com.pl/index.php?option ... &Itemid=85
Otwórz katalog "bike2012pl.pdf"
Strona 31 i 32 - opis technologii i szkieł firmy UVEX.
I jeszcze mała uwaga dotycząca jakości szkieł.
Jeśli zaczyna się pieczenie oczu to logicznie możemy to powiązać z okularami.
Ale bólu głowy już nie a też może być spowodowany złą jakością szkieł.
Długa lektura w moim poście ale myślę, że znajdziesz odpowiedź... tylko czytaj :mrgreen: