Nie wiem skąd ci wszyscy ludzie biorą te fakty (likwidacja miejsc, zwężenie ulicy, niebezpieczeństwo, wypadki, itp). Rozmawiałem z kilkunastoma osobami, nie tylko z Lublina (temat zszedł na rowery) i powtarzali te same teksty. Jak by nie można było sprawdzić w internecie
Poniżej dla rozróżnienia kontraruchu od kontrapasa oraz jego zalety.
kontrapas - wydzielony pas, umożliwiający jazdę w przeciwnym kierunku:
kontraruch - umożliwienie poruszanie się w przeciwny kierunku
Porównanie:
- zastosowanie w obu przypadkach na drodze jednokierunkowej,
- (kontraruch) nie wydziela się pasa -> poruszanie po wspólnej powierzchni (tożsame z brakiem likwidowania miejsc parkingowych oraz możliwość stosowania na węższych drogach),
- w obu przypadkach rowerzysta jest lepiej widoczny (z tyły i z prawej strony auta można go łatwo przegapić)
- umożliwiając ruch pod prąd skraca się drogę oraz zmniejsza się ruch po drogach z większym natężeniem (korzyść także dla kierowców) w celu objechania danej uliczki,
- krótsza droga jest także zachętą do korzystania z roweru w centrum (np. dojechanie do centrum samochodem i przesiadka na LRM),
PS.
Oczywiście w obu przypadkach ruch zgodny z kierunkiem odbywa się na normalnych zasadach.