Strony (2):    1 2
Kuba   24-02-2010, 02:33
#11
O zatarciu nie może być mowy, bo jak mówię w dodatnich temperaturach hamulec pracuje idealnie. Tłok przy klamce też bym odrzucił bo klamka odbija bez problemu. Myślę że problem leży gdzieś w zacisku, właśnie przy tłokach. Może być to coś z korpusem, który w niskich temperaturach się kurczy i zaciska na tłoku. Tylko nie do końca wiem co tam dokładnie może być nie tak że to się dzieje.
msl   24-02-2010, 11:19
#12
Moim zdaniem powodem takiego "puchnięcia" jest nie tyle gęstnienie oleju, co bardziej zwiększanie przez niego objętości w niskich temperaturach (!). W moich hamulcach (klamki XT - takie jak Kuby, zaciski Deore LX) też występuje taki efekt. Z tym, że oprócz trudniejszego wyczucia punktu hamowania nie powoduje to innych złych skutków (nie licząc irytacji innym skokiem klamek). Poza tym, ku memu zdziwieniu, takie zmrożone hamulce potrafią szybcij zatrzymać rower, niż np. w lecie, gdy działają jak powinny. I weź tu się domyśl, o co kaman...

god@localhost# killall animals && killall people && umount /dev/world && halt
Kuba   24-02-2010, 12:48
#13
No OK ale jeśli samo zwiększenie objętości by takie rzeczy powodowało to żaden hamulec z tej serii by nie działał zimą. Rozumiem gdyby to były niewielkie zmiany jak u ciebie (widać mineralne płyny są badziwne), ale że u mnie klocki dotykają tarczy i powodują odczuwalne utrudnienia w ruchu...
Strony (2):    1 2
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.