Strony (2):    1 2
truskafka   04-05-2010, 13:02
#11
babskie tak nie wyglądają, i spokojnie możesz z dziewczyną przyjechać, krzywda się jej nie stanie na pewno

STRAVA
Uczłowieczanie poprzez rowerowanie!
Mario01   04-05-2010, 13:09
#12
A bez dziewczyny, też można, po cichu licząc na wolniejsze tempo niż u facetów? I oczywiście bez przebierania się w damskie ciuchy :mrgreen: A może stricto lajtowy dalszy wypad np. Kazimierz lub Nałęczów (w tym ostatnim samotnie byłem szosą). Wolałbym mniej ruchliwym i przyjaznym rowerzyście traktem. Pozdr.
truskafka   04-05-2010, 13:14
#13
nałęczów jak najbardziej, ja tam się tez nie lubię ścigać, myślę że chętni by się znaleźli na spokojna jazdę

jak się boisz na normalne ustawki to wbijaj na babskie

STRAVA
Uczłowieczanie poprzez rowerowanie!
Mario01   04-05-2010, 13:25
#14
Jak padną propozycje wyjazdu to sie piszę, nawet na deszcz jestem przygotowany. Wypadzik typu zalew dookoła to nawet codziennie, dla zdrowia, ale nie skrótami przez piach. Tempo rekreacyjne z aparatem w ręku (przy ładnej pogodzie, lubię fotografować). Pozdrawiam. :-D P.S. Damskie ustawki są bardzo rzadko, a ja lubię codziennie pokręcić, chociaż kilkanaście km. Może znajdą się osoby na codzienne kręcenie w tempie prawdziwie rekreacyjnym przed południem? A w weekendy trasy poza Lublin? Im więcej osób tym lepiej, bo już nudzi mnie ,,mnogość" tras rowerowych w Lublinie i jazda samemu. :-)
felek   04-05-2010, 13:52
#15
Dlaczego jest takie a nie inne tempo na ustawkach? bo jest dostosowane do uczestników, a najczęściej stawiają się tacy z dobra formą, gdyby przyjeżdżali mniej wytrenowani to na pewno było by mniejsze. Więc nie ma na co czekać i trzeba się odważyć Smile

To, że ktoś zgłasza mocniejszą ustawkę w dziale rekreacyjnym, mi osobiście nie przeszkadza. Ale przecież specjalnie został stworzony do tego dział "lajtowe treningi" który jednak nie cieszy się zbyt dużym powodzeniem. Większość woli dział rekreacyjny. Nie wiem dlaczego na forum panuje takie przeświadczenie, że w dziale sportowym to tempo musi być przynajmniej 30 km/h ;-) Ja myślę, że prędkość ma tu drugorzędne znaczenie. Bo jak ktoś już napisał to czy jest lajtowo, czy nie to sprawa subiektywna. Rekreacja kojarzy mi się jednak głównie ze zwiedzaniem, podziwianiem widoków, robieniem zdjęć. Jeśli natomiast ktoś z góry planuje przejechać trasę bez zbędnych ceregieli, bez jedzenia kanapek na drodze to jak najbardziej dawać to do działu sportowego - bo tam nie gryzą Tongue
I chcę obalić tu mit, że na treningach to już pełen hardkor, zero litości a słabsi odpadają na trasie i nikt na nich nie czeka :lol:
Na pewno każdy miał kiedyś gorszy dzień, więc nie ma się co spinać
ArtiArt   04-05-2010, 20:06
#16
Ja Was wszystkich pogodzę w kwestii rekreacyjnych ustawek. W historii RL była jedna taka ustawka i to ja ją ogłosiłem :mrgreen:
Na dowód tego faktu proszę poczytać na forum WPISY oraz popatrzeć na wspaniałe foty zrobione przez Jurka FOTY

PS. Niestety dawno to było, ale obiecuję, że jak znajdę chwilę czasu aby wcześniej coś zaplanować to jeszcze takie ustawki się pojawią :-)

Pozdrawiam
ArtiArt
anodamian   04-05-2010, 22:12
#17
Wystarczy pozmieniać słowa obóz i wędrówka na lajtowa ustawka i jak znalazł regulamin działu rekreacyjnie i turystycznie :mrgreen:
Miłej lektury ;-)

Toczek-Werner S.(red.), 2005: Podstawy rekreacji i turystyki. AWF, Wrocław.

"Obóz wędrowny rowerowy

Zasady uprawiania i bezpieczeństwa:
1. Turystykę rowerową należy uprawiać w sposób racjonalny i z umiarem ze względu na obciążenie wysiłkiem uczestników obozu.
2. Nie należy dopuszczać do zbyt dużego tempa pokonywania trasy oraz maksymalizowania długości dziennych etapów.
3. Trasę obozu trzeba dobrać tak, aby odpowiadała umiejętnościom, wytrzymałości i sprawności jego uczestników.
4. Zgodnie z zarządzeniem ministra oświaty i wychowania w wycieczkach rowerowych może brać udział młodzież po ukończeniu 12. roku życia i zdobyciu karty rowerowej - wyłącznie pod opieką doświadczonego kierownika.
5. Szybkość jazdy rowerem powinna być dostosowana do warunków terenowych i pogodowych, posiadanego sprzętu oraz płci i zaawansowania rowerzystów.
6. Przed wyruszeniem na trasę grupa powinna ustalić:
- miejsce poszczególnych uczestników w kolumnie,
- sposób porozumiewania się podczas jazdy, uwzględniający sygnały:
zatrzymanie kolumny, przyspieszenie lub zwolnienie tempa, zbliżanie się do miejsc niebezpiecznych, zmian kierunku jazdy.
7. Porozumienie się w kolumnie odbywa się za pośrednictwem sygnałów dźwiękowych i wzrokowych. Informacje słowne przekazywane są wzdłuż kolumny.
8. Tempo jazdy powinno być równomierne i nie przekraczać na terenie płaskim 15-18km/godz., co umożliwia spokojną, niemęczącą jazdę połączoną z obserwacją mijanego terenu.
9. Tempo jazdy musi być dostosowane do najsłabszego w grupie.
10. Przed rozpoczęciem kolejnego dnia jazdy rowerem należy dokonać jego przeglądu technicznego.
11. Należy stosować się do norm i odległości dziennych etapów.
12. Trzeba dokładnie poznać kodeks drogowy oraz posiąść umiejętność poruszania się po drogach publicznych.
13. Podczas wędrówek grupowych sprzęt turystów powinien być zbliżonej klasy i sprawności technicznej - różna jakość sprzętu spowoduje, że turyści dysponujący gorszym sprzętem będą musieli włożyć więcej energii, aby dorównać tym z lepszym sprzętem.
14. Dla zabezpieczenia się przed potrąceniem na drodze rower turysty powinien być wyposażony w tzw. ramię bezpieczeństwa - pręt z tworzywa sztucznego o długości 38 cm zakończony światełkiem odblaskowym o średnicy 5 cm. Elementem zastępczym może być czerwona chorągiewka o takiej samej długości.
15. Rower turystyczny powinien być sprawny technicznie oraz dostosowany do warunków fizycznych użytkownika.
16. Bagaż powinien być umieszczony w specjalnych sakwach jak najniżej co ułatwia utrzymanie równowagi. Ścianki sakw powinny być zaopatrzone w światełka odblaskowe skierowane ku tyłowi. Do ramy można przytwierdzić mniejszą torbę, co jednak utrudnia kierowanie rowerem. Podczas wędrówek rowerowych nie należy jeździć z plecakiem na plecach.
17. Przy zapadających ciemnościach jadący rowerem powinien oświetlić drogę białym światłem z przodu oraz czerwonym z tyłu roweru (wskazane są również światełka odblaskowe).
18. Rowerzysta powinien jechać z prawej stron jezdni w odległości 30-50 cm od krawędzi jezdni, chyba że przepisy nakazują inaczej - pozwala to na wykonaniu uniku w sytuacjach nagłego zagrożenia.
19. Jadąc rzędem, należy zachować między rowerami odległości 3-5-metrowe, a w przypadku zjazdów odległości te powinny się zwiększyć w zależności od prędkości, jaką rozwija kierujący.
20. Przy zjazdach grupowych nie wolno wykonywać manewru wyprzedzania - grozi to wzajemnym potrąceniem i upadkiem.
21. Szybkość jazdy powinna być dostosowana do warunków panujących na jezdni.
22. W celu zwiększenia bezpieczeństwa poruszania się na drogach publicznych kierownik grupy powinien zrezygnować z tworzenia dużych grup na rzecz małych 10-osobowych zespołów.
23. Jazda w kolumnie dwójkowej dozwolona jest w terenie niezabudowanym przy szerokości drogi powyżej 6 metrów.
24. Kolumnę rowerzystów powinni zamykać doświadczony uczestnik wędrówki oraz sanitariusz.
25. Przy podjazdach o znacznym nachyleniu należy zsiąść z roweru i prowadzić go, zachowując ustawienie w kolumnie.
26. Każdą zmianę kierunku jazdy trzeba sygnalizować ruchem ręki.
27. Szczególną ostrożność trzeba zachować przy pokonywaniu dużych skrzyżowań o wielkim natężeniu ruchu.
28. Należy unikać jazdy podczas deszczu - zwiększa się wówczas niebezpieczeństwo wpadnięcia w poślizg, przejeżdżające samochody, chlapiąc rowerzystów, zaburzają poczucie równowagi i doprowadzają do chwilowej utraty widoczności.
29. Jazda nocą na rowerze jest niebezpieczna, rowerzystę oślepiają reflektory samochodów, a kierowcy koncentrują się na mijanych autach, co powoduje, że zwracają mniejsza uwagę na krawędź jezdni, gdzie może znajdować się rowerzysta.
30. Podczas jazdy nie należy zdejmować rąk z kierownicy oraz stóp z pedałów roweru.
31. Nie wolno czepiać się innych pojazdów, wozić drugiej osoby na rowerze (wyjątkiem jest dziecko do lat siedmiu umieszczone na specjalnym siodełku lub w koszyku), podjeżdżać zbyt blisko jadącego partnera, popychać go oraz podawać sobie rąk.
32. Nie wolno pozostawiać uczestników bez pomocy, zezwalając im na dogonienie grupy.
33. Nie należy przeszkadzać innym użytkownikom szos, niszczyć znaków drogowych i innych urządzeń, a także śmiecić.
34. Miejsca postoju powinny być wyznaczone z dala od dużych skrzyżowań, mostów, wiaduktów, przejazdów itp.
35. W razie potrzeby holowania roweru sznur holowniczy powinien mieć długość 3-5 metrów i być przymocowany do jednego roweru, ale tak, aby w każdej chwili holowany miał możliwość szybkiego oswobodzenia się z holu.
36. Każdy uczestnik wędrówki powinien być wyposażony w okulary przeciwsłoneczne , chroniące oczy przed działaniem słońca, wiatru i kurzu oraz przed niespodziewanym wpadnięciem do oczu owadów.
37. Uczestnik tego typu wędrówki powinien mieć odpowiedni ubiór turystyczny.
38. Turystyki rowerowej nie powinni uprawiać ci wszyscy, którzy cierpią na niewydolność układu krążenia, krótkowzroczność, zaburzenia równowagi, schorzenia dróg oddechowych, żylaki, hemoroidy oraz schorzenia kręgosłupa."
Karcer   05-05-2010, 09:33
#18
anodamian napisał(a):38. Turystyki rowerowej nie powinni uprawiać ci wszyscy, którzy cierpią na niewydolność układu krążenia, krótkowzroczność, zaburzenia równowagi, schorzenia dróg oddechowych, żylaki, hemoroidy oraz schorzenia kręgosłupa.

Od teraz na ustawki trzeba będzie przyjeżdżać z zaświadczeniami od lekarza o braku hemoroidów. A wszyscy regularnie jeżdżący będą musieli co kwartał robić kompleksowe badania lekarskie. :lol:

Prawdziwą wolność czujesz kiedy wiatr hula między twoimi jajkami.
Kuba   05-05-2010, 15:14
#19
A co ma krótkowzroczność i schorzenia kręgosłupa? Ja przeszedłem badania do II klasy zdrowia wg wymagań lotniczych a tu mi piszą że nie powinienem jeździć na rowerze... Ech kto to wymyślił?

Ciekawe że nie wspomnieli o niewidomych i niesłyszących oraz osób ze schorzeniami stawów kolanowych.
Strony (2):    1 2
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.