Strony (2):    1 2
Kuba   04-10-2011, 01:38
#11
sil napisał(a):w tej chwili można kross-a a2 kupić za 1299zł.z 2011r. a a6 za 1799zł.http://www.rowery-wilex.pl/sklep/asorty ... duktu=1101 ramy kross-a to już zupełnie inna technologia,gdyż kross stosuje w modelach levela a2 ramy hydroformowane a w modelu level a6 dodatkowo potrójnie cieniowane ze szlifowanymi spawami przy główce co doje efekt wagowy,wytrzymałościowy i estetyczny ,go sport nawet w drogich ok.3000zł.modelach stosuje wzmocnienia spawane co w tej chwili jest już spotykane tylko w rowerach najniższej klasy lub starszych modelach

Różnica jest taka że w czerwcu A2 nie kosztowało tyle. A ramy Go Sport z tych modeli to są ramy Krossa z rocznika 2010. Rowery były przy tym na lepszym osprzęcie... Że były ciekawe potwierdza fakt że rowery wyprzedały się na początku czerwca (jakiś czas temu były jeszcze dostępne ale tylko duże rozmiary droższego modelu).

No ale wracając do Krossów 2011... Ja nie jestem fanem ram potrójnie cieniowanych. Za dużo widziałem wgniotów w takich ramach od głupiego uderzenia klamką nie wspominając o korzeniach i kamieniach. Szlifowane spawy to też takie sobie rozwiązanie. Stosuje je głównie Cannondale i co niektóre marki, ale nie jest to większość, nawet w bardzo drogich rowerach dość elitarnych firm. Podobno dobrze położone spawy można szlifować bez utraty wytrzymałości a nawet ją podnosząc... teoretycznie. Ciekawe że jednak w większości "przemysłów", gdzie wytrzymałość spoin jest bardzo ważna też się ich nie szlifuje. Więc moim zdaniem jest to zbędne poza aspektem wizualnym. No ale jeśli już... A6 ma gładkie spawy tylko w okolicach główki, cała reszta nie jest szlifowana, a A6 rocznik 2012 już nie ma szlifowanych spawów (trafiają do A7 która kosztuje 3500 zł i też nie ma wszystkich spawów szlifowanych). Ciekawe dlaczego szlifują spawy tylko przy główce?
Co do hydroformingu to nie znalazłem info żeby A2 i A4 2011 miały ramy hydroformowane. W katalogu o A6 się faktycznie chwalą, ale o niższych modelach jest napisane Alu 6061 i tyle. Dziwne.
Wspawki w XC.... Taka sobie znana firma Tomac i ramka XC Mka waży 1,5 kg mimo wspawki. Co jest niezłym wynikiem w porównaniu z ramą Krossa Level A9 - 1949g w rozmiarze 18". Co ciekawe jak się przyjrzymy bliżej to się okazuje że Level A9 2011 ma wspawkę pod główką... widoczną tu na zdjęciu 5. Po prostu spawy są zeszlifowane i się zlewa z rurą w widoku z boku. Nie jestem pewny jak niższe modele ale jestem prawie pewny że podobnie ma A6. Czyżby jednak wspawki nękały inne firmy... nawet Krossa?

Jeśli masz pewne informacje na temat braku wspawek i wagi ram Krossa Level A6 2011 oraz hydroformingu i wagi ram w Krossach Level A2 i A4 2011 to byłbym wdzięczny za podanie źródła. Bo coś mi tu nie gra.

Sorry za kolejny wykład... ale jakoś mi tak wychodzi zawsze dużo objętościowo, a uważam że warto było wyjaśnić pewne "zarzucane" mi kwestie.

Edit. Żeby nie było. Nie mam nic do Krossa. Jak dla mnie to świetna marka i mam nadzieję że zrobi większą karierę za granicą, bo w Polsce ma silną pozycję. Podoba mi się że marka chce się rozwijać i robi bardzo dobre rowery, które mają coraz mniej wspólnego z rowerami produkowanymi przez Krossa 10 lat temu.
Rado   04-10-2011, 11:58
#12
Kuba napisał(a):Żeby nie było. Nie mam nic do Krossa. Jak dla mnie to świetna marka i mam nadzieję że zrobi większą karierę za granicą, bo w Polsce ma silną pozycję
- słyszałem od wielu znajomych, że na Wyspach sporo tego jeździ... Ale to pewnie dlatego, że Polacy przywożą swoje rowery ;-)

[Obrazek: button-127-brown.png]
Żadne słowa nie zastąpią czynów...
Kuba   04-10-2011, 12:41
#13
Chyba tak, bo NS czy Dartmoor głośniej walczą o swoją pozycję na wyspach, w stanach czy Kanadzie. Nawet Zumbi miało jakiś team w UK. A o Krossie słychać tylko u nas.
rajanik   04-10-2011, 13:21
#14
Ja także posiadam KROSSa LEVEL 6 zakupiony właśnie w wspomnianym wcześniej MS Bike. Zgodzę się z opinią MG,ja też uważam,ze to świetny sklep, świetny serwis czyli świetni fachowcy. Rower zakupiłem pod koniec maja nastukałem już prawie 2 tyś km w tym 4 razy śmigałem w Mazovii. Pierwszy serwis był zupełnie za free, następny tj drobna regulacja plus wymiana linki aż 15zł. Polecam MS Bike. Mój następny rower też kupię u nich i zapewne będzie to KROSS. Niestety nie LEVEL A+ ale coś też dobrego. Pozdrawiam

Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Kuba   04-10-2011, 13:35
#15
rajanik napisał(a):Ja także posiadam KROSSa LEVEL 6

Jeśli masz model 2011 to napisz czy masz wspawaną płytkę pod dolną rurą przy główce (albo najlepiej zrób zdjęcie od dołu i je tu zamieść). A jeśli będziesz miał możliwość to zważ ramę. To tak dla pewności żeby potwierdzić to co pisał sil.
grzh   05-10-2011, 21:17
#16
A6 2011
[Obrazek: 771fb.jpg]

w mojej ramie wzmocnienie mało estetyczne, ale normalnie go nie widać więc można olać Wink

sorki za jakość ale zdjęcie robione "przy okazji", dodatkowo odblaski zadziałały, ale coś tam widać

[Obrazek: ac569.jpg]
Kuba   06-10-2011, 17:31
#17
Spoko spoko chodziło tylko o to czy są. Skoro są w A6 to pewnie i w A2 i A4
grzh   06-10-2011, 18:15
#18
w levelach A2 i A4 też są wzmocnienia ale troszkę inaczej to wygląda, hexagony też mają jakby co Wink
Rado   06-10-2011, 22:20
#19
Potwierdzam, co pisał grzh, Hexagon V6 też ma taką "wstawkę"

[Obrazek: button-127-brown.png]
Żadne słowa nie zastąpią czynów...
Strony (2):    1 2
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.