sil napisał(a):w tej chwili można kross-a a2 kupić za 1299zł.z 2011r. a a6 za 1799zł.http://www.rowery-wilex.pl/sklep/asorty ... duktu=1101 ramy kross-a to już zupełnie inna technologia,gdyż kross stosuje w modelach levela a2 ramy hydroformowane a w modelu level a6 dodatkowo potrójnie cieniowane ze szlifowanymi spawami przy główce co doje efekt wagowy,wytrzymałościowy i estetyczny ,go sport nawet w drogich ok.3000zł.modelach stosuje wzmocnienia spawane co w tej chwili jest już spotykane tylko w rowerach najniższej klasy lub starszych modelach
Różnica jest taka że w czerwcu A2 nie kosztowało tyle. A ramy Go Sport z tych modeli to są ramy Krossa z rocznika 2010. Rowery były przy tym na lepszym osprzęcie... Że były ciekawe potwierdza fakt że rowery wyprzedały się na początku czerwca (jakiś czas temu były jeszcze dostępne ale tylko duże rozmiary droższego modelu).
No ale wracając do Krossów 2011... Ja nie jestem fanem ram potrójnie cieniowanych. Za dużo widziałem wgniotów w takich ramach od głupiego uderzenia klamką nie wspominając o korzeniach i kamieniach. Szlifowane spawy to też takie sobie rozwiązanie. Stosuje je głównie Cannondale i co niektóre marki, ale nie jest to większość, nawet w bardzo drogich rowerach dość elitarnych firm. Podobno dobrze położone spawy można szlifować bez utraty wytrzymałości a nawet ją podnosząc... teoretycznie. Ciekawe że jednak w większości "przemysłów", gdzie wytrzymałość spoin jest bardzo ważna też się ich nie szlifuje. Więc moim zdaniem jest to zbędne poza aspektem wizualnym. No ale jeśli już... A6 ma gładkie spawy tylko w okolicach główki, cała reszta nie jest szlifowana, a A6 rocznik 2012 już nie ma szlifowanych spawów (trafiają do A7 która kosztuje 3500 zł i też nie ma wszystkich spawów szlifowanych). Ciekawe dlaczego szlifują spawy tylko przy główce?
Co do hydroformingu to nie znalazłem info żeby A2 i A4 2011 miały ramy hydroformowane. W katalogu o A6 się faktycznie chwalą, ale o niższych modelach jest napisane Alu 6061 i tyle. Dziwne.
Wspawki w XC.... Taka sobie znana firma
Tomac i ramka XC Mka waży 1,5 kg mimo wspawki. Co jest niezłym wynikiem w porównaniu z ramą
Krossa Level A9 - 1949g w rozmiarze 18". Co ciekawe jak się przyjrzymy bliżej to się okazuje że Level A9 2011 ma wspawkę pod główką... widoczną
tu na zdjęciu 5. Po prostu spawy są zeszlifowane i się zlewa z rurą w widoku z boku. Nie jestem pewny jak niższe modele ale jestem prawie pewny że podobnie ma A6. Czyżby jednak wspawki nękały inne firmy... nawet Krossa?
Jeśli masz pewne informacje na temat braku wspawek i wagi ram Krossa Level A6 2011 oraz hydroformingu i wagi ram w Krossach Level A2 i A4 2011 to byłbym wdzięczny za podanie źródła. Bo coś mi tu nie gra.
Sorry za kolejny wykład... ale jakoś mi tak wychodzi zawsze dużo objętościowo, a uważam że warto było wyjaśnić pewne "zarzucane" mi kwestie.
Edit. Żeby nie było. Nie mam nic do Krossa. Jak dla mnie to świetna marka i mam nadzieję że zrobi większą karierę za granicą, bo w Polsce ma silną pozycję. Podoba mi się że marka chce się rozwijać i robi bardzo dobre rowery, które mają coraz mniej wspólnego z rowerami produkowanymi przez Krossa 10 lat temu.