Zasada jest taka że im droższy kask, tym lżejszy, lepiej wentylowany z lepszym systemem dopasowywania. No i na to trzeba patrzeć. W kaskach niepełnych zazwyczaj jest jakiś patent ściągający który dostosowuje kask do głowy i tu konkretnych wymiarów nie ma.
Są raczej dość znaczne przedziały. W jakim się mieścisz pomoże Ci ustalić zmierzenie obwodu głowy nad uszami.
Chłodzenie jest o tyle ważne że ja np szybko się pocę i pech chciał że zgubiłem jedną z gąbek, kupiłem od innegomodelu, mającą inny kształt i teraz to jest jedyna gąbka która jest momentalnie mokra bo jest zła cyrkulacja.
Najważniejsze przy zakupie jest żeby Ci dobrze leżał na głowie, potem chłodzenie, wymienialność elementów w tym głównie gąbek, system dopasowania, posiadanie lub nie daszka, masa.
Niektóre firmy prowadzą programy crash replacement czyli możesz kupić nowy kask o ileś % taniej (często nawet połowę wartości zniszczonego kasku) to też może być ważne. Ale raczej nikt nie jeździ zakładając że się rozbije.