Pytanie co znaczy że może być fajny? Czy może być fajny tak samo jak hardtail za 3300? Może. Jak HT za 4,5 tys. Raczej nie. Mam tu na myśli osprzęt oczywiście.
Tu jest rzeczony Cube XMS
http://allegro.pl/cube-xms-16-dhl-super ... 28211.html
Tu jest jego odpowiednik w wersji HT (ze słabszą korbą)
http://allegro.pl/cube-ltd-pro-black-an ... 81536.html
(to najtaniej jak znalazłem, bo można znaleźć też za 3,5 tys.)
Fulle są droższe i to jest normalka. Rama jest bardziej skomplikowana, dochodzi damper. Czy full za tą kasę będzie nieźle jeździł? Myślę że tak. Nie do końca wiem czego się spodziewać po damperze ale samo zawieszenie jest takie jak w wyższych modelach... ba właściwie takie samo jak dla większości rowerów tej marki. Damper można sobie zmienić na np Foxa RP23 który jest bardzo fajnym damperkiem. Cube nie ma jakiś dziwnych rozmiarów, a na allegro czasem można dostać takie dampery za 400 zł nawet. Plus tulejki (bo nie wiem jakie są do Suntoura) ze 60-100 zł. I to zawieszenie będzie chodziło jak każdy topowy Cube za 8 czy 9 tysięcy. Bo tamte rowery po prostu mają bardziej wypaśne części.
Nie to że jestem zwolennikiem takiego fulla. Ja bym brał coś o skoku 120 bo moim zdaniem jest bardziej uniwersalne. Ale jak ktoś jest nastawiony na maratony jednodniowe to myślę że takie coś się lepiej sprawdzi. Natomiast na transcarpatii już niekoniecznie.
Kilka razy na alelgro wypływał taki typowy wyścigowy full (i się nie sprzedał choć moim zdaniem jest to wielka okazja... po prostu Kony nie są modne jako rowery do XC).
http://allegro.pl/kona-hei-hei-jak-nowa ... 48940.html
Skok przodu 80mm, tyłu 2,5". Takie zawieszenie które jest dość twarde i na pierwszy rzut oka niewiele pomaga. Dopiero po kilku godzinach czuć różnicę. Trochę lepiej też trzyma koło przy ziemi, ale nie ma co oczekiwać cudów.
Zatem podstawowa kwestia jest taka... Czy małżonka chce jeździć na fullu czy na hardtailu... Bo nie ma co porównywać osprzętowo fulla i HT. Trzeba wybrać grupę docelową i dalej kombinować.
darekkaw napisał(a):Znalazłem jeszcze coś takiego
http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/9 ... damski%29/
Co myślicie nawet malowanie kobiece.
Rowerek fajny bo babski. O Rebie nie trzeba pisać bo to najbardzuiej powszechny chyba widelec. Korba była projektowana pod cięższe zastosowania niż XC (All Mountain/Enduro) ale stała się hitem w zestawieniu cena/jakość i weszła do XC... generalnie korba mocna i lekka. Trochę rażą manetki Deore, ale z tego co piszą w prasie to niewiele (lub nawet wcale) nie ustępują SLXom pod względem pracy (i znów SLX tak jakby trochę niepotrzebnie w XC istnieje... jest chyba z przyzwyczajenia do grupy LX). Hamulce Formuli bardzo chwalone... Coś klasy XT. Rażą kaseta i łańcuch oraz piasty Deore... Ale tak się robi prawie zawsze, bo je mniej widać. Łańcuch i kasetę się po prpostu wymieni jak się zużyje, a o piasty trzeba będzie dbać. Racing Ralphy też są chwalone więc tu nei ma co narzekać. Obręcze alexa ZX 24 też mocno popularne... choć trochę zaskakują w tej klasie cenowej. Mostek Synace to trochę romans z osprzętem wysokiej klasy (choć sam mostek jest z dolnej półki producenta), to samo kiera Eastona (model drugi od dołu) ale firma prawie legendarna. Pedały takie jakieś podstawowe platformy do rekreacji... Trochę dziwią.