Strony (11):    1 ... 7 8 9 10 11   
Kuba   19-03-2011, 12:11
#91
Jazda na rowerze nie równa się z chęcią dbania o środowisko. Przecież wszystkie smary, oleje, tworzywa sztuczne, kompozyty z osnową epoksydową... Do tego dochodzą procesy podczas produkcji jak spawanie (gazy), czyszczenie rozwijanie powierzchni pod lakier (kwasy i różne środki żrące, drażniące, kancerogenne), lakierowanie, oksydacja, anodowanie itd. To wszystko jest zdecydowanie nieekologiczne. Wink
inżynier   19-03-2011, 12:33
#92
A co jeżeli za 10 lat te ścieżki z mieszanek m.a. poprostu się rozlecą zakładając chociażby roczną amplitudę temperatur ok 50st.C.
truskafka   19-03-2011, 12:44
#93
trasy z kostki po 2, 3 latach już wyglądają na mocno wyeksploatowane więc słabe porównanie

STRAVA
Uczłowieczanie poprzez rowerowanie!
Peke   19-03-2011, 13:54
#94
na kostce nie zbiera się woda i to jest dla mnie najważniejszeSmile

Unibike Flite 2010
Zespół Sonata www.sonata.org.pl
Kuba   19-03-2011, 14:31
#95
Trukskawka nie masz racji. Zapraszam do Świdnika. Natomiast Panie inżynier... ja nie wierzę że się nie da zrobić porządnej drogi z asfaltu. W Niemczech mają podobne wahania temperatur jak u nas i jakoś u nich to działa. Poza tym asfalt na ścieżkach może być trochę mniej twardy/kruchy bo nie jeżdżą po nim ciężarówki. Jedyny problem to stojąca woda (chyba że ktoś pomyśli żeby spływała) i większy problem dla tych którzy muszą te drogi jakoś odtworzyć gdy kopią pod (choć i kostkę często układają jak im wyjdzie). Moim zdaniem asfalt powoduje również większe opory które są zauważalne w bardziej przyczepnych oponach... no ale ścieżki są do miejskiego użytku więc nie marudzę).
truskafka   19-03-2011, 14:43
#96
na podstawie obserwacji ograniczonych do Lublina napisałam, pewnie zależy to od zaangażowania z jakim ta kostka jest układana, może w Świdniku bardziej kostkarzom zależało

STRAVA
Uczłowieczanie poprzez rowerowanie!
Forest   19-03-2011, 16:24
#97
to że ktoś jeździ na rowerze nie oznacza, że od razu musi być nastawiony pro ekologicznie. Ja akurat jestem ale nie jest to czynnik decydujący. Jazda na rowerze jest na tyle przyjemna, że nie ma potrzeby jej dodatkowo uzasadniać.

Co do nawierzchni szutrowych. Nie jest to zupełnie pozbawione sensu. Np. fragment ścieżki w Dąbrowie za wypożyczalnią, jest to ubita ścieżka szutrowa/ziemna - nie znam się na tym, technologiem budowy dróg nie jestem, być może jest ona jeszcze niewykończona jak moim zdaniem jest to jeden z lepszych odcinków drogi rowerowej.
darist   19-03-2011, 18:11
#98
Pomijając wątki ekologiczne bo w przeciwnym razie pozostałby jedynie jogging na waleta :-D .....
Forest wspomniał o fragmencie ścieżki w Dąbrowie...
Nie wiem jak zakwalifikować ją od strony technologicznej (niech wypowie się inżynier)
Ale fajnie po niej się jeździ. Szybko wysycha. Chyba jest bezpieczniejsza przy upadkach.
Gdyby obok takich tras był chodnik z kostki lub czegoś podobnego to mam wrażenie, że i pieszy wizualnie szybciej by kojarzył, która część jest do ruchu pieszego.
Ciekawe jakie są koszty takiej szutrówki w porównaniu do kostki i asfaltu.

Kuba napisał(a):Zapraszam do Świdnika
W ten sposób Kuba puruszyłeś inny wątek.
Kostka kostce nierówna... wykonawca... zlecenidawca... koszty... wykonanie... cała masa powodów i osób... jak by tu zaoszczędzić i zarobić.
A na podstawie szerokości szczelin miedzy każdym elementem kostki można by wyliczyć ile m2 zaoszczędzono na kilometrowym odcinku o szerokości 2m :-P
Ja wiem, że w Świdniku są ścieżki z dobrze położoną kostką.
Ale jeśli nowy odcinek Mełgiewskiej zostanie zrobiony "jak zawsze" to chyba Kuba nikogo nie przekonasz aby wybrał się w Twoje strony ;-)

Darek  -  Easy Rider 
DOBRZE, ŻE JESTEŚCIE  Smile 
mariox   19-03-2011, 18:49
#99
Forest napisał(a):Np. fragment ścieżki w Dąbrowie za wypożyczalnią, jest to ubita ścieżka szutrowa/ziemna - nie znam się na tym, technologiem budowy dróg nie jestem, być może jest ona jeszcze niewykończona jak moim zdaniem jest to jeden z lepszych odcinków drogi rowerowej.
Tu poprę w całej rozciągłości. Nawierzchnia dość nietypowa i odcinek krótki, ale jeździ się po niej bardzo przyjemnie. Woda szybko znika i ewentualne nierówności też się same prostują. No i niektórych pieszych odstraszy, bo czasem się w niej szpilki potrafią zapadać :mrgreen:

Kiedy wszystko zawiedzie, przeczytaj instrukcję obsługi
inżynier   20-03-2011, 21:19
Tym bardziej że jeśli chodzi o koszty wykonania jakby nie liczyć to m2 nawierzchni szutrowej zawiera się w przedziale 65-75% wykonania nawierzchni z m.m.a. takie same zależności dotyczą nawierzchni z m.m.a oraz kostki, (nie będę podawał cen gdyż jak wszyscy wiemy konkurencja nie śpi Smile)
Strony (11):    1 ... 7 8 9 10 11   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.