Wronek   06-02-2014, 13:59
#1
Odkąd pamiętam czerwony rower był w posiadaniu rodziny, należał do "stryjka". Do póki zdrowie mu pozwalało stryj jeździł gdzie tylko potrzebował, podobno woził mnie kiedyś na bagażniku ;-) Później rower głównie stał u dziadka w garażu ( jeszcze sporadycznie jeżdżony jak ktoś z rodziny potrzebował ), finalnie rower trafił na "strych garażu" i przeleżał tam sobie dobrych 15-20 lat pokrywając się kurzem.
Stryjowi się zmarło, dziadkowi się zmarło i przyszedł czas na porządki w garażu w stylu co nie potrzebne wyrzucić. Rower miał trafić na śmietnik lub złomowisko. - niestety nie mam zdjęcia jak wyglądał po zdjęciu ze strychu ale nie był to zachwycający widok. ( coś czerwonego pokrytego kurzem i smarem, pordzewiała kierownica, koła, błotniki, bagażnik, popękane dętki i opony, siodło leżało gdzieś obok).

Rower umyłem z brudu, odkręciłem zapieczone nakrętki kół, przewiozłem w częściach do piwnicy i tak przestał kolejne pół roku.

Po umyciu rama okazała się w zaskakująco dobrym stanie, trochę poobdrapywany przedni widelec. Rozkręciłem wszystko co się dało: siodło, sztyca, obręcze, błotniki, bagażnik, odblaski. Kierownicy i widelca nie dałem rady rozkręcić, tak samo jeden pedał nie chce zejść o korbowodach już nie wspominając Sad

Po rozkręceniu, umyciu, odczyszczeniu kurzu i smaru oraz usunięciu z rdzy kierownicy i podmalowaniu haków rower wyglądał następująco (tutaj już rama była wstępnie ogarnięta i podmalowana):
[Obrazek: 4rw6.jpg]

Koło po usunięciu rdzy i smaru z kurzem (chrom z obręczy miejscami poschodził, opona z oznaczeniami CCCP popękała w kilku miejscach).
[Obrazek: ak0p.jpg]

Miałem kilka pomysłów co zrobić z tym rowerem:
- chciałem oddać ramę do piaskowania i malowania i wykorzystać do budowy roweru w stylu ostre koło (problemy z rozkręcaniem mnie do tego zniechęciły).
- poskładać z powrotem i sprzedać w ch....
- odmalować co się da, poskładać i zobaczyć jak się tym jeździ (jak byłem mały to chciałem się przejechać tym rowerem ale wiek i wzrost skutecznie to uniemożliwiały, więc teraz pojawiła się okazja) - i na to się zdecydowałem ;-)

Z racji tego że rama okazała się w przyzwoitym stanie została podmalowana w kilku miejscach i będzie wypolerowana.
Błotniki, koła, emblemat, elementy bagażnika zostały odmalowane.
[Obrazek: js43.jpg]
[Obrazek: 09pe.jpg]
[Obrazek: rc9b.jpg]
[Obrazek: dfiv.jpg]
[Obrazek: p4k8.jpg]
[Obrazek: twjn.jpg]
[Obrazek: re48.jpg]

Dokupiłem nowe dętki, opony i kilka nowych śrub.
[Obrazek: cecl.jpg]
[Obrazek: h9kk.jpg]
[Obrazek: mvwe.jpg]
[Obrazek: vm8w.jpg]

A teraz kilka problemów i pytań w których może mi pomożecie:
1. Zastanawiam się czy jest to Ukraina czy Ural ? Na ramie dumnie widnieje napis Ukraina lecz na Wikipedi znalazłem informację iż: "Ukrainę można pomylić z rowerem Ural. Najpewniejszym sposobem na odróżnienie jest kształt kierownicy. Urale miały wyższą, bardziej wygiętą, z czarnymi chwytami z dwoma garbkami na palce." - Takie uchwyty ten rower właśnie posiada, ale czy kierownica jest podwyższona ?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ukraina_(rower)
2. Do roweru brakuje mi osłony na łańcuch, wiecie może gdzie coś takiego mogę dostać ?
3. Prawy pedał ma strasznie duży luz (na szczęście dało się go wykręcić), wie ktoś może czy można w tym pedale skasować jakoś luz, ewentualnie gdzie dokupić pojedynczy taki pedał ?)
4. Czy z numeru wybitego na ramie da się odczytać datę produkcji ?

Do wiosny jeszcze trochę czasu więc mam nadzieję że uda mi się go dokończyć i poskładać ;-)
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.