Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zakup nowego roweru - Kross, Unibike czy inny
#1
Witam,

Jestem "nowy" i forumowicz i zaczynający przygodę z rowerami na poważniej (wcześniej tylko jeździłem sporadycznie bez wnikania w szczegóły)

Obecnie chcielibyśmy razem z żoną kupić nowe rowery, ale nie za bardzo wiemy na co zwracać uwagę i jaki sprzęt jest dobry, godny polecenia i wart swoich pieniędzy...Dlatego proszę o pomoc przy wyborze rowerów...
Wpadły nam w oko następujące modele:
dla mnie: 
[/url]
http://www.unibike.pl/flashgts.html
https://kross.pl/pl/2017/cross/evado-2-0 ewentualnie https://kross.pl/pl/2017/cross/evado-3-0
 
dla żony
http://www.unibike.pl/visionlds.html
https://kross.pl/pl/2017/trekking/trans-atlantic lub https://kross.pl/pl/2017/trekking/trans-siberian
ewentualnie https://kross.pl/pl/2017/trekking/trans-pacific

Prośba o info co sądzicie o tych rowerach, osprzęcie, wyposażeniu i czy są warte zakupu, a może zaproponujecie coś innego w w podobnym przedziale cenowym...
Najchętniej przeznaczyłbym budżet w kwocie znacznie mniejszej niż 4000...ale max. kwota przeznaczona na rowery to 4000 zły za dwa.

Z góry dziękuję za opinie i pomoc w wyborze Smile

lukas
[url=https://kross.pl/pl/2017/cross/evado-2-0]
Odpowiedz
#2
Jeśli chcesz byśmy pomogli Ci w wyborze rowerów, to jeszcze napisz po jakiej nawierzchni będziecie głównie jeździć. No i zasadnicze znaczenie ma rozmiar ramy, tak by pasował do wzrostu. Dlatego też najlepiej przed zakupem roweru należy się nim kawałek przejechać, więc zakup przez internet nie jest najlepszym rozwiązaniem. W Lublinie masz sporo sklepów rowerowych, w których bez problemu przymierzysz się do różnych rowerów.
Osobiście odradzam kupno roweru typowo trekkingowego. Zdecydowanie lepiej zakupić rower crossowy i w miarę potrzeb dokupywać potrzebne akcesoria wg swoich upodobań, bo w trekkingu już masz wszystko zamontowane, nie zawsze najlepszej jakości.
[Obrazek: button-127-brown.png]
Żadne słowa nie zastąpią czynów...
Odpowiedz
#3
(02-08-2017, 20:23)Rado napisał(a): Jeśli chcesz byśmy pomogli Ci w wyborze rowerów, to jeszcze napisz po jakiej nawierzchni będziecie głównie jeździć. No i zasadnicze znaczenie ma rozmiar ramy, tak by pasował do wzrostu. Dlatego też najlepiej przed zakupem roweru należy się nim kawałek przejechać, więc zakup przez internet nie jest najlepszym rozwiązaniem. W Lublinie masz sporo sklepów rowerowych, w których bez problemu przymierzysz się do różnych rowerów.
Osobiście odradzam kupno roweru typowo trekkingowego. Zdecydowanie lepiej zakupić rower crossowy i w miarę potrzeb dokupywać potrzebne akcesoria wg swoich upodobań, bo w trekkingu już masz wszystko zamontowane, nie zawsze najlepszej jakości.

Nawierzchnia będzie głównie twarda, asfalt, leśne ścieżki rowerowe....
Rama do wzrostu - 186 cm, żona 175 cm. Mi podpasowała rama o rozmiarze 21 a dla żony planujemy 19 i wydaje mi się, że rozmiar powinien być OK. Mieliśmy okazję przymierzyć się do tych rowerów zarówno Kross jak i Unibikie, robiliśmy krótkie jazdy testowe ja na Unibike Flash i Kross Evado 3.0 a żona na Unibike Vision i Kross Trans Pacyfic...Na obu się fajnie jeździło, ale...każdy doradza, żeby zwracać uwagę na osprzęt i tu nasze dylematy...bo obaj producenci mają zupełnie inne osprzęty...i nie wiemy które są dobre, na które warto zwrócić uwagę, czym się kierować przy ostatecznym wyborze i które warto zakupić, tzn. czy rzeczywiście różnice pomiędzy tymi modelami są na tyle istotne, że warto dopłacić więcej do "rzekomo lepszego roweru"
Odpowiedz
#4
(02-08-2017, 10:36)lukas napisał(a): Witam,

Jestem "nowy" i forumowicz i zaczynający przygodę z rowerami na poważniej (wcześniej tylko jeździłem sporadycznie bez wnikania w szczegóły)

Obecnie chcielibyśmy razem z żoną kupić nowe rowery, ale nie za bardzo wiemy na co zwracać uwagę i jaki sprzęt jest dobry, godny polecenia i wart swoich pieniędzy...Dlatego proszę o pomoc przy wyborze rowerów...
Wpadły nam w oko następujące modele:
dla mnie: 
[/url]
http://www.unibike.pl/flashgts.html
https://kross.pl/pl/2017/cross/evado-2-0 ewentualnie https://kross.pl/pl/2017/cross/evado-3-0
 
dla żony
http://www.unibike.pl/visionlds.html
https://kross.pl/pl/2017/trekking/trans-atlantic lub https://kross.pl/pl/2017/trekking/trans-siberian
ewentualnie https://kross.pl/pl/2017/trekking/trans-pacific

Prośba o info co sądzicie o tych rowerach, osprzęcie, wyposażeniu i czy są warte zakupu, a może zaproponujecie coś innego w w podobnym przedziale cenowym...
Najchętniej przeznaczyłbym budżet w kwocie znacznie mniejszej niż 4000...ale max. kwota przeznaczona na rowery to 4000 zły za dwa.

Z góry dziękuję za opinie i pomoc w wyborze Smile

lukas
[url=https://kross.pl/pl/2017/cross/evado-2-0]
Mój brat właśnie siadł na rower po wielu latach (wzrost: 186cm, waga: ok. 130kg), kupił niedawno dokładnie ten model Unibike (rama 23") i jest bardzo zadowolony. Chociaż np. dla mnie ten rower nie byłby wystarczający chociażby ze względu na tourneye z przodu oraz korbę - no ale ja to ja Smile
Stukolorowe pióropusze, łąki, jaśmin, róże. Oddawaj! Bo się zastrzelę
Odpowiedz
#5
Nie wchodząc w szczegóły ma się podobać i pasować rozmiarem ramy i geometrią. Waga roweru jest bardzo ważna, im mniejsza, tym lepiej. Przy twoim wzroście (zapewne ważysz powyżej 80 kg) zwróciłbym uwagę na dobre koła, a jak twoja masa zbliża się do 100 to potrzebne są naprawdę dobre koła, najlepiej z kapsowaną obręczą. Raczej w rowerach crossowych do 2k trudno takie znaleźć. Dobrze gdyby amortyzator posiadał hydrauliczną blokadę skoku.
"It's not the kill
It's the thrill of the chase"
Odpowiedz
#6
Cytat:ale...każdy doradza, żeby zwracać uwagę na osprzęt i tu nasze dylematy...bo obaj producenci mają zupełnie inne osprzęty...i nie wiemy które są dobre, na które warto zwrócić uwagę, czym się kierować przy ostatecznym wyborze i które warto zakupić, tzn. czy rzeczywiście różnice pomiędzy tymi modelami są na tyle istotne, że warto dopłacić więcej do "rzekomo lepszego roweru"

To jest bardzo ciężkie pytanie Smile Moim zdaniem na pewno nie opłaca się dopłacić do Evado 3.0, wolałabym mieć v-breaki niż tarczówki mechaniczne, z drugiej strony zdaje się, że 2.0 ma wolnobieg. Jeżeli faktycznie zaczynacie bawić się na poważnie, warto dopłacić do wyższych modeli, ewentualnie poszukać czegoś z poprzedniego rocznika, które mogą być sporo tańsze. Zakupy przez internet nie są złym pomysłem, jeśli przymierzycie się do konkretnych ram i rozmiarów. Sprawdźcie jeszcze inne marki może coś się "napatoczy" Big Grin   Uważam, że rowery o wadze 16-17 kg będą za ciężkie dla kobiety. Różnica 3kg będzie zauważalna nawet dla bardzo początkującej osoby. Pamiętaj też, żeby walczyć o rabat jeśli będziesz kupował dwa na raz w jednym sklepie.
[Obrazek: u17213v3.gif] [Obrazek: stava.png]
Odpowiedz
#7
W cenie około 1300-1500 zł można kupić kands maestro na osprzęcie alivio, albo kands cross line za około 1100-1200. Według mnie te rowery mają niezły stosunek ceny do jakości.
Kiedyś o tych rowerach na tych forum pisałem, to raczej zostałem "zjechany", za polecanie "firmy krzak" Smile.
Ta dyskusja była tutaj: http://forum.rowerowylublin.org/thread-8391.html

Na innym forum jest recenzja tego tańszego kandsa (wydaje mi się, że dość rzetelna, są przedstawione zalety i wady):
https://roweroweporady.pl/f/topic/193-ro...line-1100/
A tutaj jest wątek "jakiego crossa kupić w cenie 1300-1800 zł" https://www.forumrowerowe.org/topic/1382...i/page-180 . Wątek ma dużo stron, myślę, że warto poczytać przed zakupem, może trafisz na jeszcze jakiś inny rower.

Cytat:ale...każdy doradza, żeby zwracać uwagę na osprzęt i tu nasze dylematy
Ja bym za to nie zwracał tak dużej uwagi na osprzęt jeśli szukasz roweru do rekreacji. Według mnie, warto by ten osprzęt był na tyle solidny, by nie sprawiał problemów. Czyli raczej odradzam wolno-biegi i jakieś najtańsze, no-name'owe rozwiązania.
Ale osprzęt to nie wszystko. Według mnie, ważniejsza jest rama, koła. Warto przede-wszystkim znaleźć rower, który ma odpowiedni rozmiar, odpowiednią geometrię, wygodne siodełko, wygodne chwyty. W rowerach, które mają służyć do rekreacji to będzie ważniejsze, niż liczba przełożeń, czy płynność ich zmiany.
W przypadku tych kandsów wybrałbym ten tańszy, bo ma wystarczający osprzęt w tej klasie roweru.
Według mnie, nie warto dopłacać do lepszego osprzętu jeśli reszta jest "podstawowa". Lepiej mieć dobrą ramę i dobre koła, a podstawowy osprzęt, niż dobry osprzęt ale kiepską ramę, czy koła.
Piszę o tym, bo producenci lubią założyć lepszy osprzęt do kiepskiej ramy (albo po prostu założyć tylną przerzutkę deore, a resztę osprzętu na tourneyu). Według mnie, takie połączenie jest słabe. To służy bardziej marketingowi, niż odczuciom z jazdy. 


To oczywiście tylko moja opinia. Zapewne inni rowerzyści mogą mieć inne zdanie. Zajrzyj na linki, które podałem, byś poznał opinie innych rowerzystów.


Cytat:wolałabym mieć v-breaki niż tarczówki mechaniczne
Dla mnie nie jest to takie oczywiste. 
Tzn. z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że wolisz v-brake niż tarczówki mechaniczne, ale tarczówki hydrauliczne już by były dobre ?
Według mnie, to zależy od konkretnych modeli. Na ogół hamulce tarczowe mechaniczne są proste w serwisie, w regulacji. Nie trzeba ich odpowietrzać. To duża zaleta w porównaniu do hydraulicznych tarczówek.

Natomiast w przypadku potrzeb autora tematu, wydaje mi się, że v-brake będą wystarczające i raczej nie ma sensu dopłacać do jakichkolwiek tarczówek.
Odpowiedz
#8
Cytat:wolałabym mieć v-breaki niż tarczówki mechaniczne
Cytat:Dla mnie nie jest to takie oczywiste. 
Tzn. z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że wolisz v-brake niż tarczówki mechaniczne, ale tarczówki hydrauliczne już by były dobre ?
Według mnie, to zależy od konkretnych modeli. Na ogół hamulce tarczowe mechaniczne są proste w serwisie, w regulacji. Nie trzeba ich odpowietrzać. To duża zaleta w porównaniu do hydraulicznych tarczówek.

Hamulce to temat rzeka, ja odniosłam się do konkretnego modelu. Oczywiście uważam, że hydrauliczne są najlepsze. Czy ktoś zechce do nich dopłacać to indywidualna kwestia.
[Obrazek: u17213v3.gif] [Obrazek: stava.png]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości