szym napisał(a):...Mam nadzieje ze jedynym wyjściem nie jest tu zmiana kól?
Póki nie sprawdzisz dobrze wnętrza kola nic nie będziesz wiedział. Zdejmij oponę i dętkę i:
1. Obejrzyj dokładnie w dobrym świetle oponę, czy nie siedzi w niej żaden śmieć (kamień, kawałek szkła itd)
2. nyple powinny mieć taką gumową opaskę na całym wewnętrznym obwodzie obręczy, jeśli:
2.1 ta opaska jest to zdejmij ją i upewnij się, że Twoje szprychy nie wystają poza obrys nypla; jeśli tak jest znasz powód dziurawienia dętek.
2.2 ta opaska jest, wykonałeś już 2.1 to załóż ją w taki sposób, aby optymalnie na środku jej szerokości na całym obwodzie był nypel.
2.3 tej opaski nie ma to dotnij ją ze starej dętki (Długośc musi być ok 4-5cm większa niż długość obwodu wewnątrz koła, aby zapewnić dobre połączenie) tak aby była nieco węższa niż szerokość wewnętrznej strony obręczy (tam gdzie jest dętka). Tak dociętą gumę załóż na obręcz i sklej jej dwa zachodzące na siebie końce. Pozostaw na jakiś czas, i gdy klej zwiąże to postępuj wg 2.2
3. obejrzyj wewnętrzne boczne ścianki obręczy. Jeśli jest to obręcz marnego typu to mogą być w niej zadziory i mogą dziurawić dętkę. Zwróć szczególną uwagę na miejsce zgrzewu obręczy po jej wewnętrznej stronie. Przy najtańszych czasem niedokładnie wykonanych obręczach może istnieć ostra pozostałość po zgrzewie kalecząca dętkę.